کد خبر : 1643578 | 23 مهر 1398 ساعت 17:55 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

یوفا بررسی می کند

احتمال لغو میزبانی فینال چمپیونزلیگ در استانبول

یوفا ممکن است به دلیل حملات اخیر ترکیه به مواضع کردنشینان سوریه، امتیاز میزبانی مهمترین بازی فوتبال باشگاهی جهان را از این کشور بگیرد.

احتمال لغو میزبانی فینال چمپیونزلیگ در استانبول

به گزارش "ورزش سه"، میشله اووا نایب رئیس اتحادیه فوتبال اروپا تأیید کرد که این سازمان درخواست‌های صورت گرفته برای لغو امتیاز میزبانی شهر استانبول از فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری را بررسی خواهد کرد.

 

 

1437424

 

 

حملات صورت گرفته اخیر از سوی ارتش ترکیه به مواضع کردنشینان سوریه در نزدیکی مرز دو کشور که طی آن گروهی از غیرنظامیان سوری از جمله چندین کودک قربانی شدند و پس از آن سلام نظامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه پس از گلزنی در بازی‌های اخیرشان در مرحله انتخابی یورو 2020 (در حمایت از حملات نظامی این کشور) با انتقادات فراوانی همراه شده تا جایی که حتی باشگاه سن‌پائولی آلمان قرارداد هافبک ترک‌تبار خود چنک شاهین را فسخ کرده است.

در همین حال درخواست‌هایی مبنی بر پس گرفته شدن میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از استانبول صورت گرفته و اووا نیز این موضوع را تأیید کرد.

نایب رئیس یوفا در پاسخ به سؤالی درباره احتمال لغو میزبانی استانبول از فینال لیگ قهرمانان اروپا به سایت توتومرکاتووِب ایتالیا گفت: به مسئولیت خود در قبال خودمختاری و استقلال ورزش به طور کامل عمل خواهیم کرد اما قطعاً نمی‌توانیم سازمان ملل، اتحادیه فوتبال اروپا، دولت‌ها، دیپلماسی‌ها، سفرا و دیگر بنیادهای سیاسی را جابجا کنیم. ضمن اینکه تصمیمات یوفا مرتبط با نظر کمیته اجرایی و رئیس این سازمان اتخاذ می‌شوند.

دیدگاه‌ها