کد خبر : 1643579 | 23 مهر 1398 ساعت 18:17 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش استرلینگ به شعارهای نژادپرستانه بلغارها

رحیم استرلینگ ستاره سیه چرده انگلیس هدف اول توهین های نژادپرستانه در بازی بلغارستان و انگلیس بود.

واکنش استرلینگ به شعارهای نژادپرستانه بلغارها

به گزارش "ورزش سه"،  تیم های ملی انگلیس و بلغارستان دیشب در چارچوب مقدماتی یورو 2020 در صوفیه پایتخت بلغارستان به مصاف هم رفتند و شاگردان گرت ساوت‌گیت با ارائه یک بازی برتر موفق شدند میزبان را 6-0 شکست داده و در صدر گروه A قرار بگیرند. اما آنچه این بازی را بسیار جنجالی کرد توهین‌های نژادپرستانه تماشاچیان بلغار به بازیکنان سیاه‌پوست انگلیسی و نشان دادن سلام های هیتلری و دیگر اقدامات نژادپرستانه در ورزشگاه بود که در اروپا جنجال وسیعی به راه انداخته است.

 

 

1433406

 

 

در نتیجه این اقدامات هواداران بلغار که در استادیوم حاضر بودند بازی دو تیم دو بار متوقف شد و از بلندگوی ورزشگاه خطاب به آنها اعلام شد که از سر دادن شعارهای نژادپرستانه دست بردارند. این در حالی بود که به دلیل سابقه قبلی بلغارها در سر دادن شعارهای نژادپرستانه بخش وسیعی از ورزشگاه از سوی یوفا به روی تماشاچی بسته شده بود.

اکثر شعارهای نژادپرستانه و تقلید صدای میمون که تماشاچیان بلغار در استادیوم انجام دادند رحیم استرلینگ ستاره سیاه‌پوست انگلیسی را نشانه رفته بود که در این دیدار دو گل برای تیمش به ثمر رساند.

 

رحیم استرلینگ در واکنش به این موضوع گفت:« من واقعا با بلغاری‌ها همدردی می‌کنم که چنین احمق‌هایی در ورزشگاه دارند. در نهایت هدف ما در این دیدار کسب نتیجه بود و توانستیم با شش گل به برتری برسیم و با برد به خانه برمی‌گردیم. پیروزی خوبی برای هوادارانمان به دست آوردیم و شرایط ما برای صعود به یورو خیلی مساعد شد. »

 

انگلیس با این برد توانست شکست برابر جمهوری چک را به دست فراموشی بسپارد و حالا باید به دیدار برابر کوزوو و مونته‌نگرو فکر کند. دیدار بعدی سه‌شیر ها در خانه برابر مونته نگرو خواهد بود و در ادامه در آخرین دیدار در انتخابی یورو برابر کوزوو قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها