کد خبر : 1643605 | 23 مهر 1398 ساعت 22:00 | 158.6K بازدید | 0 دیدگاه

کارمان در گروه سخت گره خورد

بحرین 1 - ایران صفر؛ یک پنالتی و هشتادمیلیون افسوس

ملی پوشان با وجود اینکه در نیمه دوم، بازی بهتری نسبت به حریف ارائه دادند در نهایت نتوانستند موقعیت های خود را به گل تبدیل کنند تا با پنالتی بحرینی ها نتیجه بازی را واگذار کنند.

بحرین 1 - ایران صفر؛ یک پنالتی و هشتادمیلیون افسوس

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تصور می شد ملی پوشان ایران بتوانند بازی بهتری در ادامه بازی های خوب خود به نمایش بگذارند این اتفاق نیفتاد تا بحرینی ها بتوانند با همان یک پنالتی که در نیمه دوم از مدافع ملی پوش ایران گرفتند دروازه بیرانوند را باز کنند و در نهایت به پیروزی برسند.

 

هفته سوم مقدماتی جام جهانی، سه شنبه 23/07/98، ساعت 20:00، ورزشگاه ملی بحرین
داور: والنتین کوالنکو از ازبکستان                کمک ها: آندری سانپکو و تیمور جانیولین

 

 

 

تیم ملی بحرین:

 

  • سید محمد جعفر
  • عبدالله هزاع
  • سید مهدی باقر
  • ولید الحیام
  • احمد بوغمار(80 سیدرضا عیسی)
  • محمد الحردان
  • عبدالوهاب المالود
  • جاسم الشیخ(90 علی هرام)
  • مهدی حمیدان(73 کمیل الاسود)
  • سید ضیا سعید
  • عبدالله یوسف

 


سرمربی: هلیو سوسا

 

1443519

 

تیم ملی ایران:

 

  • علیرضا بیرانوند
  • حسین کنعانی زادگان
  • مجید حسینی
  • میلاد محمدی
  • رامین رضاییان
  • احسان حاج صفی
  • امید ابراهیمی(74 احمد نوراللهی)
  • محمد محبی(60 مهرداد محمدی)
  • مهدی طارمی
  • کریم انصاری فرد(70 وحید امیری)
  • سردار آزمون


سرمربی: مارک ویلموتس

 

1443522

 

کارت زرد:

 

احسان حاج صفی(62) از ایران

احمد الشیخ(82) از بحرین

سردار آزمون(4+90)

 

 

 

 

شرح گل:

 

بحرین 1 ایران 0 (دقیقه 65، محمد حردان) : حرکت تند و تیز مهاجم بحرینی در محوطه جریمه با ممانعت سیدمجید حسینی روبرو شد و در نهایت داور نیز به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و محمد حردان نیز توانست با زدن توپ برخلاف جهت بیرانوند اولین گل بازی را به ثمر برساند.

 

 

 

شرح بازی:

 

ملی پوشان ایران در نهایت نتوانستند از حملات خود در نیمه دوم سودی ببرند و با یک پنالتی اسیر بحرینی ها شدند.

 

بازی در نیمه اول با حملات تیم ملی آغاز شد، حملاتی که در وهله اول می توان آن را میدان داری تیم ملی دانست چرا که خیلی کم باعث رسیدن توپ به دروازه حریف می شد. با این حساب در همان دقایق ابتدایی مشخص شد که بحرینی ها قصد دارند تا با استفاده از سیستم دفاع و ضدحمله، ایرانی ها را زمین گیر کنند و به همین دلیل اجازه حرکت بازیکنان ایران تا پشت محوطه جریمه را می دادند اما پس از دفع توپ در نهایت با پاسی بلند مهاجمان خود را صاحب توپ می کردند. این اتفاق تا پایان نیمه اول ادامه داشت و نه ایران می توانست از حرکت دادن توپ به دروازه حریف برسد و نه ضدحملات بحرینی ها برای آنها سود به همراه داشت.

 

اما از آغاز نیمه دوم اوضاع به گونه ای دیگر برای ایران پیش رفت. حملاتی که بازیکنان ایران تدارک می دیدند و به دروازه حریف می رسیدند و اتفاقا موقعیت سازی هم می کردند اصلا قابل قیاس با نیمه اول نبود. فرصت هایی که هیچ کدام از آنها سودی برای ایران به همراه نداشت اما یک ضدحمله از سوی بحرینی ها همان چیزی را که آنها می خواستند نصیبشان کرد. یک پنالتی به موقع با خطای مجید حسینی باعث شد تا یک گل برای حریف به دست بیاید که در نهایت موجبات تفاوت تیم ملی بحرین با ایران را فراهم کند.

 

پس از گل بحرینی ها، فشار حملات تیم ملی بیشتر از قبل شده و چند بار تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما در نهایت هیچکدام از آن موقعیت ها تبدیل به گل نشد تا تیم ملی به همراه مارک ویلموتس به اولین شکست خود برسد. شکستی که پس از دو پیروزی و یک تساوی برای او به دست آمد. شکستی که شاید خیلی ها آن را با شکست تیم ملی تحت مربیگری کی روش برابر لبنان در نظر بگیرند.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 

دو اتفاق حاصل از این بازی را می توان ویژه ترین اتفاقات بازی دانست. اول اینکه ملی پوشان ایران باز هم نتوانستند برابر بحرینی ها در زمین حریف به پیروزی برسند. دیدار امروز ششمین بازی این دو تیم در بحرین بود. بازی هایی که تاکنون سه شکست و سه تساوی برای ایران به دنبال داشت.

 

دومین اتفاق ویژه مربوط به این بازی نیز به کارنامه مارک ویلموتس در ایران برمی گردد. ویلموتس پس از حضور در ایران توانست در 4 دیدار حضور پیدا کند و 3 پیروزی و 1 تساوی به دست بیاورد اما با نتیجه ای که امروز حاصل شد اولین شکست خود در ایران را نیز تجربه کرد.

 

1443520

 

بهترین بازیکن:

 

دیدار امروز دو تیم به گونه ای برگزار شد که شاید نتوان عنوان بهترین بازیکن را به یکی از نفرات داخل زمین داد. از ملی پوشان فوتبال ایران هیچ کدام در حد و اندازه های خود نبودند و در این بازی نتوانستند اثرگذاری مثبتی داشته باشند.

 

در میان بازیکنان تیم ملی بحرین هم اوضاع بهتر از این نبود چرا که بازیکنان این تیم در بیشتر زمان بازی دست به دفاع می زدند تا با استفاده از ضدحملات دروازه ایران را تهدید کنند و در این میان اگر بخواهیم به یکی دو بازیکن که اوضاع بهتری نسبت به بقیه داشتند اشاره کنیم باید به حمیدان اشاره کرد که با حرکات خود چند بار مدافعان ایران را به هم ریخت و درنهایت توانست یک پنالتی نیز بگیرد.

 

1443523

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 3 – اولین حرکت مهم بازی در این دقیقه اتفاق افتاد و کریم انصاری فرد از روی خط محوطه جریمه با شوتی محکم دروازه بحرین را تهدید کرد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

دقیقه 19 – خطرناک ترین موقعیت تیم ملی در این دقیقه اتفاق افتاد و پاس دیدنی طارمی در موقعیتی خوب به حاج صفی رسید اما ضربه کاپیتان تیم ملی با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 23 – یک موقعیت دیگر برای ملی پوشان ایران رقم خورد اما باز هم مدافعان بحرینی در آفسایدگیری موفق بودند.

 

دقیقه 32 – شوت بحرینی ها با واکنش مدافع ایران راهی کرنر شد.

 

دقیقه 32 – کرنر بحرینی‌ها با ضربه سر خطرناک هافبک این تیم دروازه ایران را به شدت تهدید کرد اما این فرصت از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 34 – سید سعید موقعیت کاملا خطرناکی روی دروازه ایران داشت اما ضربه او از زاویه بسته با خوش شانسی ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 35 – ضربه سر حمیدان به دروازه ایران با دو ضرب توسط بیرانوند مهار شد.

 

دقیقه 36 – موقعیت سازی فوق العاده محبی شرایط ضربه زنی را برای سردار مهیا کرد اما ضربه سنگین سردار راهی بیرون از زمین شد.

 

دقیقه 37 – نفوذ رامین رضاییان با برخورد مشکوک وی با مدافع بحرینی در محوطه جریمه بحرینی ها ادامه یافت اما برخلاف بازیکنان ایران، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

دقیقه 44 – ضربه احسان حاج صفی در آخرین دقایق نیمه اول، از فاصله ای دور و از روی ضربه ایستگاهی توسط دروازه بان بحرینی مهار شد.

 

دقیقه 48 - اولین موقعیت در نیمه دوم برای ایران به وجود آمد و در حالیکه کریم انصاری‌فرد می‌توانست استفاده بهتری از موقعیت به دست آمده کند موفق نشد و توپ او توسط مدافعان تیم بحرین گرفته شد.

 

دقیقه 49 - یک موقعیت خوب دیگر برای ملی پوشان ایران در این دقیقه به وجود آمد اما باز هم توپ راهی به دروازه بحرین نیافت.

 

دقیقه 51 - حمله سریع دیگر ملی پوشان ایران باعث رسیدن توپ پشت محوطه جریمه به مهدی طارمی شد اما ضربه او توسط گلر بحرینی مهار شد.

 

دقیقه 52 - بحرینی ها که به دنبال دور کردن تیم ملی ایران از دروازه خود بودند در این لحظه با یک ضد حمله سعی در تهدید دروازه ایران داشتند اما توپ ارسالی مهاجم این تیم از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 53 - باز هم یک فرصت دیگر برای ملی پوشان ایران که تفاوت زیادی با نیمه اول دارند. ارسال رامین رضاییان با ضربه سر مهدی طارمی فرصت بسیار خطرناکی روی دروازه بحرین به وجود آورد اما ضربه او با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

 

دقیقه 58 - ضربه مهاجم بحرینی پس از مدتها به دروازه ایران رسید و توسط بیرانوند مهار شد.

 

دقیقه 60 - موقعیت فوق العاده ای در این دقیقه نصیب بحرینی ها شد اما ضربه مهاجم این تیم با سماجت و برخورد به پای مدافع تیم ملی به کرنر رفت.

 

دقیقه 86 – موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه برای مهاجمان تیم ملی به وجود آمد اما آزمون موفق نشد مهاجم دیگر تیم ملی را صاحب توپ کند.

 

دقیقه 87 – یکی از طلایی ترین موقعیت های ایران در این دقیقه به وجود آمد اما سردار آزمون نتوانست آن را به گل تبدیل کند و توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 90 – ارسال دیگری برای ایران خطرساز شد اما نوک انگشتان دروازه بان بحرینی این توپ را راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 1+90 – باز هم فرصت دیگری برای ملی پوشان ایران به وجود آمد اما در حالی که احساس می شد توپ به دست مدافع بحرینی خورده، داور کرنر دیگری برای ایران اعلام کرد.

 

دقیقه 2+90 – شوت سر ضرب نوراللهی در این دقیقه دروازه بحرینی ها را عجیب تهدید کرد اما باز هم با بدشانسی ایرانی ها این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بحرین به بیرون رفت.

 

1443521

 

حاشیه:

 

* تیم ملی فوتبال ایران پیشتر موفق نشده در بحرین برابر این تیم به موفقیت برسد. نکته ای که سرمربی ایران نیز در نشست پیش از بازی به آن اشاره کرده بود و به همین دلیل سعی در چینش تیمی هجومی داشت تا بتواند تاریخ سازی کند.

 

* ترکیب اعلام شده توسط سرمربی تیم ملی نشان داد ویلموتس برای این بازی دو تغییر را در ترکیب خود ایجاد کرد.

 

* محمد محبی که دقایقی پیش از آغاز دیدار قبلی تیم ملی و به علت مصدوم شدن دژاگه پا به ترکیب اصلی تیم ملی گذاشته بود در این دیدار نیز از ابتدا به میدان رفت.

 

* اشکان دژاگه، هافبک مصدوم کشورمان نیز برای این بازی همراه دیگر ملی پوشان به بحرین نیامد تا با حضور در آلمان به درمان پای آسیب دیده خود بپردازد.

 

* با حضور ملی پوشان در میدان و خواندن سرود ملی، هواداران بحرینی با بی ادبی و با سوت های ممتد خود به سرود ملی کشورمان توهین کردند.

 

* آفسایدگیری های پیاپی مدافعان بحرینی در نیمه اول مهاجمان تیم ملی را به شدت کلافه کرد و انصاری فرد و طارمی و آزمون به دنبال این هستند با یک اشتباه مدافعان حریف از آفساید فرار کنند و خود را به دروازه برسانند.

 

* هرچه از ابتدای بازی می گذشت ویلموتس حرص و جوش بیشتری در کنار خط داشت و این موضوع در دقایق پایانی نیمه اول به بیشترین میزان خود رسیده بود.

 

*ملی پوشان فوتبال ایران پس از آغاز نیمه دوم به دلیل هوای شرجی بحرین لباس های خود را عوض کردند.

 

*پس از پیش افتادن بحرینی ها از تیم ملی ایران باز هم همان حکایت همیشگی آنها مانند اتلاف وقت شروع شد.

 

* در حالی که بازی به دقیقه نود نزدیک می شد یک ضربه در محوطه جریمه بحرینی ها برخوردی به دست مدافع این تیم داشت اما مدافع بحرینی خود را به زمین انداخت و داور هم اعلام کرنر کرد.

 

* در آخرین دقیقه وقت های تلف شده یک موقعیت مشکوک دیگر برای تیم ملی به وجود آمد اما داور باز هم اعتقاد به خطای هند در محوطه جریمه بحرینی ها نداشت و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان ایران اعتراض شدیدی به کوالنکو کنند و در نهایت سردار آزمون نیز کارت زرد دریافت کند.

دیدگاه‌ها