کد خبر : 1643639 | 23 مهر 1398 ساعت 22:53 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

صدای رئیس فیفا هم در مورد نژادپرستی درآمد

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا تاکید کرد باید جدی تر با نژادپرستی برخورد شود.

صدای رئیس فیفا هم در مورد نژادپرستی درآمد

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقات عجیب دیدار دیشب انگلیس برابر بلغارستان باعث شده تلاش نهادهای مهم فوتبال مانند فیفا و یوفا برای افزایش مبارزه با پدیده نژادپرستی در استادیوم ها افزایش یابد. موضوعی که امروز جانی اینفانتینو به لزوم انجام آن تاکید داشته است.

 

1391118

 

جانی اینفانتینو گفت: "بسیاری از مواقع می گوییم نژادپرستی جایی در فوتبال ندارد ، اما با این وجود ما همچنان با چالش هایی برای رفع این مشکل در ورزش مواجهیم. برای کمک به شناسایی و مجازات مجرمان به حمایت مقامات دولتی احتیاج خواهیم داشت، اما باید به طور گسترده فکر کنیم که چه کاری باید برای رفع این مشکل انجام داد.

 

وقتی من در یوفا مشغول به کار بودم، در سال 2009 رویه ای سه مرحله ای را پیشنهاد کردم و بعد از چند سال ما آیین نامه را هم سخت تر کردیم. اما در آن مقطع تصور نمی کردیم که پس از مدت کوتاهی دوباره مجبور شویم به فکر چگونگی مبارزه با مشکل و فاجعه ای که روز به روز در حال افزایش است باشیم.

 

من از کلیه دستگاههای حاکم بر فوتبال می خواهم که به ما پیوسته و به روش های جدید، قوی و موثر برای ریشه کن کردن نژادپرستی در فوتبال تلاش کنند. به عنوان نقطه شروع، من پیشنهاد می کنم که همه سازمان دهندگان رقابت ها مقرراتی را وضع کنند که ممنوعیتی برای افراد قانون شکن در استادیوم ها اعمال شود و فیفا نیز می تواند چنین تحریم هایی را در سطح جهانی اعمال کند."

دیدگاه‌ها