کد خبر : 1643473 | 23 مهر 1398 ساعت 10:40 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

عصبانیت شدید انگلیس از شعارهای نژادپرستانه بلغارها

اتحادیه فوتبال انگلیس از یوفا خواست به صورت اضطراری درباره آزار و اذیت نژادپرستانه بازیکنان ملی‌پوش انگلیسی در جریان دیدار با بلغارستان تحقیقاتی انجام دهد.

عصبانیت شدید انگلیس از شعارهای نژادپرستانه بلغارها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس در چارچوب رقابت های مقدماتی یورو 2020 در صوفیه پایتخت بلغارستان به مصاف این تیم رفت و با نتیجه 6-0 به پیروزی رسید. ولی با وجود آنکه بخش‌های بزرگی از ورزشگاه به دلیل رفتارهای نژادپرستانه قبلی تماشاچیان بلغار به روی تماشاچیان بسته شده بود ولی با این حال، بازیکنان انگلیسی در طول بازی با شعارهای شدید نژادپرستانه روبرو شدند.

 

1443318

 

به همین علت اتحادیه فوتبال انگلیس از یوفا خواست به صورت اضطراری تحقیقاتی درباره این آزارهای نژادپرستانه در بلغارستان را در دستور کار خود قرار دهد. در حالی که در اواسط بازی انگلیس با نتیجه 2-0 از بلغارستان پیش افتاده بود، بازی متوقف شد و پیامی از بلندگوهای ورزشگاه پخش شد که از تماشاچی‌ها می‌خواست از شعار دادن دست بکشند.

 

بین گل های سوم و چهارم انگلیس هم بازی دوباره متوقف شد و این بار گروهی از هواداران توسط نیروهای امنیتی از ورزشگاه اخراج شدند و به نظر می‌رسید بازی به طور کامل متوقف خواهد شد. ولی بازی در نهایت ادامه پیدا کرد تا با گل های رحیم استرلینگ و هری کین، انگلیسی‌ها در نهایت با حساب 6-0 به پیروزی برسند.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس در یک پست توییتری نوشت:" می‌توانیم تایید کنیم که بازیکنان تیم ملی انگلیس در جریان حضور در بلغارستان و بازی با تیم ملی این کشور در مقدماتی یورو 2020 هدف شعارهای منزجرکننده نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. این در همه سطوح فوتبال غیرقابل قبول است و شوربختانه اولین بار نیست که بازیکنان ما مورد چنین آزار و اذیتی قرار می‌گیرند. ما از یوفا می‌خواهیم به صورت اضطراری در این باره تحقیق کند".

 

دیدگاه‌ها