کد خبر : 1643652 | 23 مهر 1398 ساعت 23:54 | 400.3K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار ماجرای ایران، بحرین و عربستان این بار در توییتر!

خشم کاربران ایرانی‌ از جنجال سعد الحارثی

پیش از شروع مسابقه سوت ممتد بحرینی‌ها در لحظه پخش سرود ملی تیم میهمان، جنجال ساز شد و پس از پایان بازی نیز، حمایت خبرنگار سعودی از این اتفاق، جنجال را به توییتر نیز کشاند.

خشم کاربران ایرانی‌ از جنجال سعد الحارثی

به گزارش "ورزش سه"، باخت به بحرین کام ایران را در پایان فیفادی مهرماه تلخ کرد. فوتبال دوستان ایرانی که مسرور از پیروزی مقابل کامبوج و حضور بانوان بودند، در حیفا مغلوب قرمزپوشان بحرینی شدند تا یک بار دیگر در وضعیتی نامطلوب قرار گیرند. این موقعیتی است که ایران با بلآژوویچ، ایوانکوویچ و کی‌روش نیز تجربه کرد که در دو مورد آخر سربلند از آن خارج شد و اکنون نیز انتظار می‌رود، کار با صدرنشینی و صعود شاگردان ویلموتس خاتمه یابد.

 

اما شکست در زمین و نمایش 90 دقیقه ای، تمام آن چیزی نبود که در ورزشگاه ملی بحرین رقم خورد. در مراسم ابتدای بازی و در لحظه ای که سرود جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد، سوت ممتد از سوی هواداران بحرینی، استادیوم را فراگرفت. این بی احترامی عجیب در حالی رقم خورد که در همه جای دنیا، سکوت در زمان پخش سرود ملی یک کشور، اتفاقی عادی و روتین است و حتی کشورهای در حال جنگ، رقبای سنتی و... نیز به آن عمل می‌کنند اما این بار در حالی که تنش خاصی نیز بین ایران و بحرین وجود ندارد، این اتفاق رخ داد.

 

بازیکنان تیم ملی البته به درستی ترجیح دادند که در آن لحظه واکنشی نسبت به بی احترامی تماشاگران نداشته باشند چرا که هر حرکت از سوی ایرانی ها می‌توانست بر شعله این آتش اضافه کند و بازی را به حالت غیرطبیعی برساند؛ دقیقا همان چیزی که میزبان نه چندان قدرتمند نیز می‌خواست. اما به هر حال رفتار بحرینی ها تاثیر خود را در نمایش شاگردان ویلموتس گذاشت و آن ها در جو مسموم حیفا، به هر دلیلی نتوانستند کیفیت واقعی خود را نشان دهند.

 

باخت به بحرین در حالی رقم خورد که همه امیدوار بودند تیم ملی باتوجه به نتایج درخشان در دیدارهای اخیر، این بازی را هم با پیروزی تمام کند تا یک بار دیگر مثل جام ملت های 2004، مقدماتی جام جهانی 2006 و مقدماتی جام جهانی 2014، ایران بر بحرین غالب باشد اما این اتفاق رخ نداد تا میزبان قرمزپوش همچون مقدماتی جام جهانی 2002 ایران را شکست دهد.

 

باخت برابر بحرین در سال 80 با هدایت بلاژوویچ یکی از تلخ ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. نتیجه ای دور از انتظار که باعث شد تا ایران از صعود به جام جهانی بازبماند. اما اتفاق ناراحت کننده تر، پس از آن بازی رقم خورده بود؛ جایی که بازیکنان حریف با پرچم عربستان سعودی (رقیب سنتی ایران) به خوشحالی پرداختند تا خشم مردم ایران بیشتر و بیشتر شود.

 

این بار بعد از این که والنتین کوالنکو بازی را پایان یافته اعلام کرد، خبری از پرچم عربستان نبود اما دقایقی بعد در توییتر، یک خبرنگار عربستانی جنجال را به فضای مجازی کشاند. سعد الحارثی که علاقه زیادی به مطرح شدن در رسانه های ایرانی و ارتباط با فوتبال دوستان ایرانی دارد، با انتشار ویدیوی بی احترامی طرفداران بحرینی، از حرکت آن ها حمایت کرد.

 

این توییت از سوی او در حالی که فعالان توییتر فارسی خشمگین از این باخت بودند، باعث واکنش هایی تند شد. پژمان راهبر  سردبیر ورزش سه ،در این خصوص نوشت: «ابتدا به یاد داشته باش که خلیج فارس درست است»او سپس به زبان عربی پاسخ الحارثی را چنین داد:احترام به سرود ملی جزو اصول و شرایط اولیه یک مسابقه ورزشیه.من در آخرین بازی ایران - عربستان در ورزشگاه حاضر بودم و یادم نیست که به سرود ملی عربستان بی احترام شده باشه.به عنوان یک روزنامه نگار تاسف برانگیزه که بی احترامی رو تشویق می کنی.


در عین حال  فرزاد حبیب الهی آنالیزور سابق برانکو هم توییت کرد: «باشگاه سن پائولی بازیکن خود را به دلیل سلام نظامی دادن در جریان بازی اخراج میکند، در ایتالیا هم هشتگ می‌سازند برای اخراج چند بازیکن سری آ به همان دلیل. یک روزنامه نگار هم در خاورمیانه از هواداران و بازیکنان بحرین بابت بی احترامی به ایرانیان هنگام پخش سرود ملی ایران تشکر می کند».

 

بقیه واکنش ها تندتر هستند و بیشتر آن ها غیرقابل انتشار. به هر حال یک بار دیگر سعودی ها وارد ماجرای ایران و بحرین شده اند. البته در روز شکست 4-2 در جام ملت ها، در روز باخت بحرین با گل محمد نصرتی و در روز شکست 6-0 خبری از این اتفاق ها نبوده؛ حال باید دید در خرداد 99 شاگردان ویلموتس آیا می توانند انتقام این نتیجه تلخ را بگیرند یا خیر؟

دیدگاه‌ها