کد خبر : 1643694 | 24 مهر 1398 ساعت 10:40 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه خشم انگلیسی‌ها از نژادپرستی در بلغارستان

بعد از توهین‌های نژادپرستانه به بازیکنان تیم ملی انگلیس در بلغارستان این موضوع همچنان در سر خط خبرهای ورزشی این کشور قرار دارد.

ادامه خشم انگلیسی‌ها از نژادپرستی در بلغارستان

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اعلام اتهام یوفا علیه فدراسیون فوتبال بلغارستان بعد از اتفاقاتی که در جریان دیدار دو تیم ملی انگلیس و بلغارستان در ورزشگاه صوفیه پایتخت این کشور افتاد، رسانه‌های انگلیسی همچنان این موضوع را در سر خط خبرهای خود قرار داده و به آن می‌پردازند.

 

یوفا فدراسیون فوتبال بلغارستان را به چند اتهام جدی متهم کرد که یکی از آنها رفتار نژادپرستانه از جمله سر دادن شعارها و سلامهای نازی است. اما اتحادیه فوتبال انگلیس هم به خاطر بر هم زدن پخش سرود ملی حریف و تعداد کم نیروهای حراست هواداران که از انگلیس به بلغارستان سفر کرده بودند با اتهام مواجه شده است. همین موضوع خشم انگلیسی‌ها را برانگیخته.

 

1443621

 

دیلی‌میرر گزارش داد که گرت‌ساوت گیت از یوفا خواسته با مجازات سخت بلغارستان نشان دهد که در مبارزه با نژادپرستی جدی است.

 

1443622

 

اما روزنامه دیلی‌استار جنجالی‌ترین تیتر امروز را در انگلیس زده و در توصیف یوفا از تیتر "شیرهایی که توسط الاغ‌ها هدایت می‌شوند" استفاده کرده است. این عبارت در انگلیسی اصطلاحی است که به دوران جنگ جهانی اول اشاره می‌کند. زمانی که افکار عمومی در بریتانیا از نحوه مدیریت جنگ توسط ژنرال‌های انگلیسی ناراحت بوده و معتقد بودند تصمیمات اشتباه آنها سربازان انگلیسی را به کام مرگ می‌فرستد. از آن زمان بود که اصطلاح شیرهایی که توسط الاغ‌ها هدایت می‌شوند وارد زبان انگلیسی شد.

 

1443623

 

 

دیدگاه‌ها