کد خبر : 1643766 | 24 مهر 1398 ساعت 15:19 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم جدید لالیگا

درخواست تغییر میزبانی ال کلاسیکو از نوکمپ به برنابئو

به دلیل اتفاقات پس از اعلام حکم نهایی سران استقلال طلب کاتالونیا فضای شهر بارسلونا به گونه ای نیست که بتواند پذیرای ال کلاسیکوی 26 اکتبر(4 آبان) باشد.

درخواست تغییر میزبانی ال کلاسیکو از نوکمپ به برنابئو

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، دو روز پیش حکم نهایی سران جدایی طلب ایالات کاتالونیا اعلام شد و آنها که از سال 2017 در حبس موقت به سر می بردند، اکنون باید حداقل 10 سال را در زندان به سر ببرند.

باشگاه بارسلونا در واکنش به این حکم بیانیه ای صادر کرد و خواستار آزاد شدن زندانیان شد. جرارد پیکه و ژاوی هرناندز نیز به این حکم واکنش منفی نشان دادند در حالی که در پایتخت اسپانیا معتقدند بارسلونا به عنوان یک باشگاه ورزشی باید به دور از مسائل سیاسی باشد.

 

 

1443699

 

 

در عمل اما اینگونه نیست و سال هاست که ورزشگاه نوکمپ زمان بازی های خانگی بارسا به مکانی برای ابراز عقاید احزاب جدایی طلب کاتالونیا تبدیل شده است.

اولین دیدار خانگی بارسا پس از اعلام این حکم، روز شنبه 26 اکتبر(4 آبان) برابر رئال خواهد بود. این بازی قرار است ساعت 13 به وقت محلی برگزار شود و باشگاه رئال نگران جو احتمالا متشنج ال کلاسیکو است و به همین دلیل درخواست کرد تا نیروهای امنیتی برای روز بازی دو برابر شوند.

تظاهرات و آشوب های خیابانی شهر بارسلونا فعالیت های عمومی در شهر را مختل کرده و اعتصابات باعث شده تا حمل و نقل عمومی و نیز خیلی از پروازها معلق شوند.

به همین دلیل اتحادیه لالیگا درخواست کرده تا بازی شنبه دو هفته بعد به جای نوکمپ در سانتیاگو برنابئو و به میزبانی رئال مادرید برگزار شود. اکنون باید دید واکنش دو باشگاه رئال و بارسلونا به این قضیه چه خواهد بود و در نهایت میزبانی ال کلاسیکو به کدام تیم خواهد رسید.

در اولین واکنش باشگاه رئال مخالفت خود با این موضوع را اعلام کرده و مشکلات امنیتی را موردی مربوط به باشگاه بارسلونا دانسته است که باید از طرف همین باشگاه حل و فصل شود. رئال اما با تعویق بازی موافقت خواهد کرد.

کمیته برگزاری بازی ها پس از چند روز بررسی همه جوانب، در مورد درخواست اتحادیه لالیگا تصمیم گیری خواهد کرد.

 

 

1443701

دیدگاه‌ها