کد خبر : 1644367 | 28 مهر 1398 ساعت 09:45 | 61.5K بازدید | 0 دیدگاه

کلاس آموزشی قوانین جدید داوری در سری آ

هر توپی به دست بخورد، پنالتی نیست (با رسم شکل)!

یوونتوس شب گذشته در دیداری دشوار 2-1 بولونیا را شکست داد و برخورد توپ به دست ماتیس دی لیخت در دقایق پایانی، بحث برانگیزترین صحنه این دیدار بود.

هر توپی به دست بخورد، پنالتی نیست (با رسم شکل)!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مائوریتزیو ساری که هفته گذشته با پیروزی برابر اینتر به صدر جدول سری آ رسیده بودند، شب گذشته خیلی زود با گل کریس رونالدو پیش افتادند و به نظر می رسید یک پیروزی آسان در انتظارشان باشد ولی ابراهیم امبایه در دقیقه 26 کار را به تساوی کشید. میرالم پیانیچ در ابتدای نیمه دوم بار دیگر یوونتوس را پیش انداخت اما پیروزی بیانکونری تا آخرین ثانیه های بازی قطعی نبود.

به ویژه اینکه در آخرین لحظات بازی یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه یوونتوس رخ داد. ماتیس دی لیخت، مدافع هلندی یوونتوس، در تلاش برای دفع توپ بود که توپ به دستش برخورد کرد و بازیکنان بولونیا معتقد بودند داور باید ضربه پنالتی اعلام کند.

داور برای تصمیم گیری نهایی از VAR استفاده کرد اما در نهایت دستور به ادامه کار داد؛ تصمیمی که بحث های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت و بحث حمایت داوران از یوونتوس را سبب شد اما با توجه به متن قانون، به نظر می رسد تصمیم داور درست بوده است. براساس قانون، سه حالت زیر نمی تواند پنالتی باشد:

 

1444481

 

1- در صورتی که توپ به طور مستقیم از سر/ بدن/ پای خود بازیکن یا سر/بدن/پای یک بازیکن دیگر که کنار/ نزدیک اوست، به دست/ بازوی او برخورد کند

2- توپ به دست/ بازوی بازیکن برخورد کند در حالی که نزدیک به بدنش است و ابعاد بدنش را به طور غیرعادی بزرگتر نمی کند

3- اگر بازیکنی زمین خورده باشد و توپ به دست/ بازویش برخورد کند؛ زمانی که دست یا بازو بین بدن و زمین است تا از بدنش مراقبت کند (اما موجب بزرگتر شدن ابعاد بدنش نشود)

 

با توجه به این شرایط، به نظر می رسد برخورد توپ به دست دی لیخت نمی توانست پنالتی باشد و تصمیم داور درست بود.

دیدگاه‌ها