کد خبر : 1644387 | 28 مهر 1398 ساعت 11:35 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

تقابل مدافعان سرخپوش با آقای گل جدید لیگ؛

حریف پرسپولیس؛ پیکان در دفاع، BMW در حمله!

تیم پیکان با ثبت میانگین دو گل در هر بازی، یکی از بهترین خطوط حمله لیگ نوزدهم است و آقای گل این فصل را نیز در ترکیب خود می‌بیند.

حریف پرسپولیس؛ پیکان در دفاع، BMW در حمله!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پیکان امروز در دیداری حساس به مصاف تیم همشهری یعنی پرسپولیس می‌رود. باتوجه به وضعیت سرخپوشان پایتخت در جدول، بی تردید کالدرون تیمش را برای پیروزی به زمین می‌فرستد و مقابل تیم سیزدهم جدول چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت اما توجه به رتبه پیکان در جدول رده بندی، عملیات فریبی است که می‌تواند پرسپولیسی ها را زمین‌گیر کند. چرا که آسمانی پوشان پایتخت بیشتر از 14 تیم لیگ برتری گل زده‌‌اند و چهار برابر پرسپولیس، دروازه حریفان را باز کرده‌اند.

 

پیکان در شش بازی نخست لیگ نوزدهم توانست 12 گل بزند. حدود نیمی از این گل ها یا به عبارت دقیق پنج تای آن را شهریار مغانلو آقای گل فصل گذشته لیگ آزادگان به ثمر رساند تا صدرنشین جدول گلزنان باشد. این بازیکن 24 ساله در ابتدای فصل در کنار بازیکنان کمتر شناخته شده، به تیم ملی هم دعوت شد اما حالا امیدوار است به شکلی رسمی تر مورد توجه ویلموتس قرار گیرد و در میان بزرگان فوتبال ایران، به تیم ملی راه یابد.

 

البته شهریار مغانلو باوجود تاثیر زیادش در وضعیت خوب خط حمله پیکان اما تنها عنصر هجومی این تیم نیست. اسماعیل شریفات، فراز امامعلی، جلال الدین علی محمدی، ابراهیم صالحی و... دیگر مهاجمان حاضر در فهرست تیم حسین فرکی را تشکیل داده‌اند؛ بازیکنانی سرشناس که هر کدام می‌توانند مشکلات زیادی را برای خط دفاعی پرسپولیس ایجاد کنند.

 

سعید واسعی، محمد خدا بنده لو، جابر انصاری، ماهان رحمانی و... هافبک های تیم پیکان را تشکیل می‌دهند. همین تعدد ستاره ها در خط میانی و هجومی تیم آسمانی پوش تهران سبب شده تا کالدرون به فکر استفاده از بازیکنانی چون نوراللهی، ربیع خواه، وحید امیری و مهدی ترابی افتاده. بازیکنانی که می توانند توپ را حفظ کنند و با دقت به خط حمله انتقال دهند.

 

در فصل جاری تنها تیم های فولاد و شهرخودرو موفق به ثبت کلین شیت برابر پیکان شدند. در واقع پیکان 12 گل خود را در چهار بازی مقابل ماشین سازی، نساجی، شاهین و نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند تا رکوردی قابل توجه را از آن خود کرده باشد. این در حالی است که مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس تاکنون تنها سه گل زده است.

 

خط دفاعی پرسپولیس در شش هفته نخست لیگ 4 بار دروازه خود را باز شده دید و حالا جای هیچ اشتباهی را مقابل پیکانی ها ندارد. باید دید محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری و پشت سر آن ها علیرضا بیرانوند در بازی امروز چه عملکردی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها