کد خبر : 1644630 | 29 مهر 1398 ساعت 10:53 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

نقطه جوش لیگ در سیرجان و قائمشهر

شنل صدرنشینی روی دوش ژنرال یا مصطفی پاشا

امروز نگاه ها به دو شهر شمالی و جنوبی ایران دوخته شده تا سرنوشت صدرنشینی در پایان هفتمین هفته از لیگ نوزدهم مشخص شود.

به گزارش "ورزش سه"، هنوز نشست مطبوعاتی امیر قلعه نویی در سیرجان آغاز نشده بود که او در گفتگو با یکی از روزنامه نگاران قدیمی درباره علاقه اش به استان کرمان و دوره حضور کوتاهش در این استان صحبت کرد، حضور کوتاهی که برند امیر قلعه نویی را در ایران زنده کرد. سرمربی سپاهان بعد از حذف از جام ملت های آسیا و مدتی عزلت نشینی با هدایت مس به صحنه فوتبال باشگاهی برگشت و با نتایج خوبی که گرفت دوباره روی دوش هواداران از کویر به تهران آمد تا هدایت استقلال را برعهده بگیرد.


قلعه نویی اما از کرمان یک خاطره تلخ هم دارد؛ از دست دادن قهرمانی با تراکتورسازی در مصاف با مس سرچشمه سقوط کرده! مسابقه ای مقابل تیمی به ظاهر بی انگیزه که ترمز قلعه نویی برای قهرمانی را کشید تا سپاهان کرانچار را به جام طلایی فوتبال ایران برساند. اما امروز امیر در وضعیتی متفاوت به عنوان سرمربی سپاهان به کرمان رفته و البته باز هم پای تراکتور در میان است ! اما این بار در هیبت تیمی رقیب به عنوان مهم ترین حریف فعلی سپاهانی ها برای صدرنشینی.

 

1444801


تلخ و شیرین های امیر در دل کویر کم نیست. از زنده شدن برند مربیگری اش در مس کرمان تا از دست دادن قهرمانی با تراکتور در سرچشمه، خاطراتی است که با سفر به سیرجان برای او تداعی شد تا امروز در پی رقم زدن خاطره ای دیگر این بار در سیرجان باشد.


سپاهان سرخوش از حفظ روند شکست ناپذیری در لیگ برتر و خوشحال از لغو بازی حذفی با پیکان به خاطر افزایش تعداد ملی پوشان در اردوی اخیر تیم ملی با آمادگی و روحیه بالا گام به سیرجان گذاشته است تا در مصاف با گل گهری که این روزها اسیر تغییر و تحولات بسیاری شده با سه امتیاز زمین را ترک کند. رویارویی امیر قلعه نویی با مجید جلالی، مردی که ژنرال تا می توانست در کنفرانس مطبوعاتی اش به تعریف و تمجید از او و توانایی هایش پرداخت، قطعا فراز و نشیب های  زیادی خواهد داشت تا برجذابیت های بازی مهم امروز در دل کویر بیافزاید.


قلعه نویی و جلالی از آن دست مربیان مشهور فوتبال ایران هستند که در تمام دو دهه گذشته چه از سال 82 که با استقلال و پاس رقابت تنگاتنگی با هم داشتند و چه در همین فصل قبل همواره تقابل های جذاب و پرحرف و حدیثی با هم داشته‌اند. امروز اما هر دو نفر در شرایطی کاملا متفاوت در پی اهدافی هستند که می تواند سرنوشت متفاوتی در روزهای آتی برای آنها به ارمغان داشته باشد. سپاهان دوست ندارد فرصت صدرنشینی مقتدرانه را از دست بدهد و در سوی مقابل گل گهر هم دوست ندارد در اولین بازی با آقا مجید لقب بازنده را به خود بگیرد.


اما از حساسیت های حاکم بر مصاف سپاهان و گل گهر در دل کویر که بگذریم می رسیم به شهر خسته در شمال ایران، جایی که مصطفی افندی و ستاره هایش در تراکتور باید به مهمانی نساجی بروند که با لشگری از غایبان تیمی نصف و نیمه را به جنگ با تراکتور  می فرستد. رضا مهاجری که فصل گذشته با تراکتوری ها فصل را استارت زد و سر از ماشین سازی در آورد حالا در شمال امیدوار است بتواند ترمز تیم محبوب تبریزی ها را بکشد تا نگاه ها به او و تیمش در قائمشهر متفاوت تر از همیشه شود. شاید در این راه تنها امید مهاجری و تیم نصف نیمه اش به تماشاگرانی باشد که حضور پررنگ شان می تواند کم و کاستی ها را پوشش بدهد.


مصطفی دنیزلی سرخوش از اوضاع مساعد حاکم بر تیم شب گذشته در بدو ورود به قائمشهر بدون این که در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی شرکت کند بیشتر اوقات خود را به بازی بیلیارد با ستاره هایش گذراند تا آرامش خود قبل از توفان امروز شهید وطنی را به رخ بکشد. مصطفی پاشا که به خوبی از مشکلات اردوی نساجی و تعداد پرشمار غایبان کلیدی میزبان اطلاع داشت با خیالی آسوده برای جنگ امروز لحظه شماری می کرد تا بلکه با یک برد شیرین بتواند در جنگ صدرنشینی هم از سپاهان ژنرال پیشی بگیرد، هدفی که نساجی و عملکردش در بازی امروز می تواند روی رسیدن به آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

1444799

 

مصطفی دنیزلی با اطمینان از بازی امروز با نساجی شب بازی را کنار ستاره های تیمش به بازی بیلیارد گذراند تا آرامش خود قبل از بازی مهم امروز را این گونه به رخ بکشد.


با تمام این تفاسیر عصر امروز شهر خسته در شمال تا سیرجان در دل کویرهای جنوبی ایران دستخوش اتفاقات فوتبالی بسیار زیادی خواهند بود، اتفاقاتی که همه نگاه ها در صدر جدول را به عملکرد دو مدعی شهرستانی پرادعای این فصل خواهد دوخت تا شاهد جنگی دیدنی در صدرنشینی و برتری در کری های این دو تیم پرطرفدار شهرستانی باشیم. گر چه در این راه باید اعتراف کرد که نتیجه رقم خورده در این دو بازی برای سایر تیم ها و طرفداران شان از جمله سرخابی های پایتخت، مشهدی ها و... نیز حائز اهمیت است و آنها از توقف هر دو تیم خوشحال تر نیز خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها