کد خبر : 1644869 | 30 مهر 1398 ساعت 09:41 | 313.9K بازدید | 0 دیدگاه

اختصاصی ورزش سه

لحظه پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان (عکس)

برای یک ورزشکار به خصوص در سطح بالا مصدومیت بدترین کابوس و تلخ ترین چیزی است که می تواند اتفاق بیافتد.

لحظه پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، داریوش شجاعیان هافبک استقلال دیروز در جریان بازی تیمش مقابل سایپا به دلیل مصدومیتی مشکوک از زمین مسابقه بیرون رفت و در شرایطی که به شدت نگران حاد بودن این آسیب بود ساعتی بعد از بازی متوجه شد از ناحیه رباط صلیبی دچار صدمه شدید شده است.


این تصویر که توسط امیرحسین خیرخواه عکاس ورزش سه گرفته شده به صورت دقیق صدمه ای که به زانوی چپ بازیکن استقلال وارد شده است را نشان می دهد. مصدومیت رباط صلیبی قدامی، جراحت تاندونی استخوان زانو است که در ورزشکاران شایع است. پارگی رباط صلیبی قدامی آسیب مهمی برای راه رفتن است. این پارگی رباط باعث بی ثباتی زانو می‌شود.

 


 این نوع جراحات از متوسط گرفته مانند پارگی‌های کوچک تا جراحت شدید که رباط کاملا پاره می‌شود پیش می‌آیند. شایع‌ترین راه پارگی رباط صلیبی قدامی هنگامی است که زانو بسیار زیاد به سمت عقب و یا کناره‌ها خم می‌شود و معمولا هنگامی رخ می‌دهد که پا در وضعیت ثابت است. پاره شدن رباط بیشتر اوقات با ورزش‌هایی که فشار زیاد وارد می‌کند یا زمانی که زانو باید تغییرات زیادی در حرکت خود دهد، مرتبط است.

 


معمولا پس از پارگی رباط صلیبی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها 4 تا 6 ماه از میادین دور هستند که برای بعضی از آنها این دوران نقاهت طولانی تر هم می شود. شجاعیان که از مهره های ثابت و کلیدی در ترکیب استقلال محسوب می شد برای دومین بار در دوران فوتبالش با پیراهن آبی دچار این مصدومیت شد تا از این حیث رکورددار باشد. رکوردی که بدشانسی و بداقبالی این هافبک شیرازی را به اثبات می رساند.


او که از دیشب این واقعیت تلخ را قبول کرده برای بازگشت هر چه سریع تر به میادین نیازمند حمایت هواداران و هم تیمی ها از همه مهم تر مراقبت های پزشکی است. به یاد داشته باشید مصدومیت هایی از این دست شغل و آینده یک بازیکن را تهدید می کنند بنابراین در این راه باید از داریوش شجاعیان که در این هفته های بحرانی استقلال یکی از بهترین های تیمش بود حمایت های لازم صورت پذیرد تا او دوباره مثل آسیب دیدگی قبلی بتواند خیلی زود به چمن سبز بازگردد.

 

1445231

 

عکس از: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها