کد خبر : 1645446 | 02 آبان 1398 ساعت 22:07 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

حکایت پیکان ،ذوب‌آهن و طلسمی که یازده ساله است

در تاریخ تقابل دو تیم پیکان و ذوب آهن متوجه می شویم که فیروزه ای پوشان بیش از یک دهه است که موفق به شکست ذوب آهن نشده اند.

حکایت پیکان ،ذوب‌آهن و طلسمی که یازده ساله است

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ریشه دار فوتبال ایران یعنی پیکان و ذوب آهن فردا راس ساعت 16:45 دقیقه در ورزشگاه خانگی پیکان در شهر قدس در حالی به دیدارهم خواهند رفت که هر دو سرمربی انتظارشان از جایگاهی که درحال حاضر در آن قراردارند بیشتر بوده و به همین خاطرحتی تساوی و گرفتن یک امتیاز هم نمی تواند برای هیچکدام از این دو تیم نتیجه مطلوبی قلمداد شود.


اما نکته جالب توجه در رویارویی این دو تیم طلسم ناکامی های پیکان درمقابل ذوب آهن است که هنوز هیچ مربی نتوانسته این طلسم را که حالا بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد را بشکند.


بر طبق آمار، از آخرین برد پیکان برابر ذوب آهن اصفهان 11 سال و 6 ماه میگذرد و یا به عبارتی پیکان 4206 روز موفق به شکست دادن ذوب آهن نشده است .


اگر بخواهیم به آخرین برد پیکانی ها در مقابل گاندوهای اصفهانی اشاره کنیم باید برگردیم به بازی این دو تیم در تاریخ 30 فروردین 1387 که در آن دیدار پیکان با 2 گل "ابراهیم توره و کندو مجو" دو بازیکن خارجی خودش موفق شد در آن بازی به پیروزی برسد و ازآن به بعد دیگر پیکان یا قافیه را باخته و یا مساوی کرده است.


 این درحالی است به دلیل نبود یک آرشیو قابل استناد و به دلیل تغییرنام بسیاری از تیمها کمتربه چنین آمارهای جالبی در تقابل تیم های لیگ برتری برمی خوریم که درصورت وجود یک آرشیو می شد با دادن چنین اطلاعاتی انگیزه مضاعفی برای هر دو تیم ایجاد کرد.

دیدگاه‌ها