کد خبر : 1645832 | 04 آبان 1398 ساعت 15:10 | 84.6K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی قطعی با مرد باسکی

برای جانشینی والورده راه‌ها به یک نفر ختم می شود

سرمربی هلندی به احتمال فراوان از ابتدای فصل آینده جانشین ارنستو والورده در بارسلونا خواهد شد.

برای جانشینی والورده راه‌ها به یک نفر ختم می شود

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، در مدیریت بارسلونا به این یقین رسیده اند که ارنستو والورده آخرین فصل حضورش روی نیمکت تیم را پشت سر می گذارد. پس از دو فصل و دو قهرمانی متوالی لالیگا و البته دو افتضاح بزرگ در لیگ قهرمانان برابر رم و لیورپول، ارنستو والورده اطمینان و اعتماد خود نزد سران باشگاه را از دست داده است. او تا پایان همین فصل با بارسا قرارداد دارد و البته بند تمدید یک ساله نیز در آن گنجانده شده ولی بسیار بعید است که این بند فعال شود.

 

 

1446455

 

 

اگر بارسا امسال هم فاتح لالیگا شود، والورده پس از گواردیولا به اولین مربی تبدیل می شود که سه فصل متوالی بارسا را قهرمان لالیگا کرده اما این برای بارسا و هوادارانش کافی نیست و آنها قهرمانی اروپا را می خواهند. والورده اما اگر امسال بارسا را فاتح لیگ قهرمانان نیز کند، شغلش را از دست رفته می بیند چرا که به نظر، همه راه ها به رونالد کومان ختم می شود.

 

 

1444294

 

 

سرمربی هلندی با سابقه سال ها بازی برای بارسا که سال 1992 با گل خود اولین قهرمانی اروپای بارسا را به ثبت رساند، تا سال 2022 با تیم ملی هلند قرارداد دارد ولی بندی در قرارداد او وجود دارد که در صورت دریافت پیشنهاد بارسا می تواند قراردادش را فسخ کند. این بند تا ماه مارس 2020 اعتبار دارد.

کومان چند ماه پیش و پس از شکست سنگین بارسا از لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز گزینه جانشینی والورده بود ولی هم او دوست داشت با هلند در یورو 2020 حاضر باشد و هم بارتومئو پس از کمی تعمق، از اخراج والورده صرفنظر کرد.

 

 

1444655

 

 

جوزپ ماریا بارتومئو در مجموع روی کومان دیدگاهی کاملا مثبت دارد و او را منطقی ترین گزینه برای جانشینی والورده می بیند اما به مدیران فنی تیم توصیه کرده است که گزینه های جانشینی دیگری را نیز پیدا کنند. در حال حاضر و پس از کومان، صحبت از مارک فن بومل و حتی تیاگو موتا است.

فن بومل پس از دستیاری فن مارویک در تیم های عربستان و استرالیا، دو سال پیش هدایت پی اس وی آیندهوون را قبول کرد و این تیم را قهرمان هلند کرد. تیاگو موتا نیز اخیرا هدایت جنووا را قبول کرد. هر دو نیز سابقه بازی برای بارسا را دارند ولی شانس شان در مقایسه با رونالد کومان بسیار پایین تر است.

 

 

دیدگاه‌ها