کد خبر : 1646046 | 05 آبان 1398 ساعت 19:23 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان قدیمی سیف اله دهکردی در اهواز برگزار می کنند

آئین بزرگداشت مدیر عامل سابق فولاد خوزستان

آئین نکوداشت بزرگ سیف اله دهکردی بازیکن،مربی، مدیر و پیشکسوت ورزش بااخلاق فوتبال خوزستان در روز پنجشنبه دهم آبان ماه در سالن اجتماعات سازمان آب و برق در منطقه گلستان اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه" ،هرکسی که کمترین اطلاعی از فوتبال خوزستان وتاریخ آن داشته باشد،بی تردید نمی تواند از نام وخدمات وافتخاراتی که دهکردی مرد سرد و گرم چشیده ورزش برای دیار خونگرم و فوتبال خیز خوزستان،به ارمغان آورد، به راحتی بگذرد.

 سیف اله دهکردی (معروف به شاغلام) در سال ۱۳۱۷ در شهرستان آبادان دراستان خوزستان دیده به جهان گشود.مدتی پس از تولد وی، خانواده‌اش به اهوازمنتقل شدند و در همانجا به مدرسه رفت و فوتبال را آغاز کرد.

 

سیف‌اله دهکردی طی نیم قرن اخیر به‌عنوان بازیکن، مربی، رئیس هیئت فوتبال استان و مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، خدمات ارزنده‌ای به فوتبال خوزستان و ایران ارائه کرده است.


این پیشکسوت خوشنام در زمان مربیگری بازیکنان زیادی برای فوتبال خوزستان و تیم ملی ایران پرورش داد و پس از آن در سمت رئیس هیئت فوتبال خوزستان اقدام به راه‌اندازی لیگ‌های استانی در رده‌های سنی مختلف کرد تا فوتبالیست‌های سنین مختلف در نقاط دور و نزدیک  خوزستان در لیگ‌های استانی به میدان بروند.

 

1446755


دهکردی همچنین در نیمه دوم دهه 80 شمسی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان شد و ضمن گسترش فعالیت آکادمی فولاد آن را تبدیل به سازنده‌ترین آکادمی فوتبال در ایران کرد. کسب جام‌های قهرمانی متعدد در لیگ‌های رده‌های سنی مختلف از جمله لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم، لیگ برتر امیدها، جوانان، نوجوانان و نونهالان ایران از دیگر دستاوردهای این چهره ارزنده فوتبال استان طی مدت زمان حضورش در باشگاه فولاد بود.

 

سیف‌اله دهکردی در بهار سال 94 همراه با دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، در اعتراض به تصمیم مدیران سابق شرکت فولاد خوزستان مبنی بر کاهش بودجه باشگاه فولاد، به استعفا کرد.

 

این آیین  از سوی شاگردان قدیمی اش در باشگاه گمرک اهواز ترتیب داده شده است.

دیدگاه‌ها