کد خبر : 1646743 | 09 آبان 1398 ساعت 10:12 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

گرند پری مکزیک 2019؛

همیلتون از کوره در رفت؛ رانندگی ورشتپن احمقانه ا‌ست

رانندگی بی‌احتیاط ورشتپن، همیلتون را عصبانی کرد.

همیلتون از کوره در رفت؛ رانندگی ورشتپن احمقانه ا‌ست

 

به گزارش "ورزش سه"، لوییس همیلتون پس از برخوردی که با مکس ورشتپن در گرند پری مکزیک داشت، رانندگی "احمقانه‌ی" ورشتپن را سرزنش کرد.


قهرمان جهان لوییس همیلتون پس از برخوردی که با ورشتپن داشت در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: "در پیست به مکس ورشتپن همیشه باید فضای بیشتری بدهید چرا که همیشه احتمال برخورد او با شما وجود دارد." همیلتون که در مکزیک پیروزی دیگری را برای تیمش مرسدس به ارمغان آورد تا اکنون تنها چهار امتیاز با ششمین قهرمانی جهان خود فاصله داشته باشد، گفت که برخوردش با راننده‌ی جوان ردبول در پیچ اول پیست "مو را بر تن سیخ می‌کرد." این راننده‌ی بریتانیایی در پی برخورد با ورشتپن به چمن‌های بیرون پیست رانده شد و به زحمت از اسپین شدن خود جلوگیری کرد و در جایگاه پنجم به مسابقه بازگشت.


ورشتپن همچنین با هم‌تیمی فنلاندی همیلتون، والتری بوتاس نیز چند دور بعدتر تصادف کرد و این برخورد موجب پنچر شدن یکی از لاستیک‌های عقب ماشین مکس شد. این پنچری و پیت‌استاپ اجباری باعث شد مکس در رده‌ی آخر به مسابقه بازگردد و البته او در ادامه‌ی مسابقه موفق شد با جنگندگی خود را تا رده‌ی ششم بالا بکشد.


همیلتون گفت: "من فکر می‌کنم هر راننده‌ای با دیگری کمی متفاوت است. بعضی‌ها باهوش‌ترند، بعضی‌ها خیلی هوشمندانه حمله می‌کنند و بعضی‌ها هم خیلی احمقانه دست به این کار می‌زنند. با تجربه‎‌ای که در مسابقه دادن به دست می‌آورید شما به بعضی راننده‌ها فضای بیشتری می‌دهید و به بعضی هم لازم نیست فضا بدهید و آنها خیلی محترمانه برخورد می‌کنند. اما مکس از آن دسته راننده‌هاست که اگر به او فضای اضافه ندهید به احتمال خیلی زیاد با هم برخورد خواهید کرد. پس در بیشتر اوقات شما به او فضا می‌دهید."


همیلتون گفت که در برخورد روز یکشنبه‌شان با ورشتپن در مکزیک، او فضای اضافه نداشته که در اختیار مکس بگذارد و البته اضافه کرده که فکر نمی‌کند برخوردشان عمدی بوده است.

 

 

1447669

 

 

بوتاس هم گفت که ورشتپن، که در این فصل در دو مسابقه برنده بوده و به سبک رانندگی تهاجمی و جسورانه‌اش معروف است، ناگهان سر راه او ظاهر شده و در نتیجه آنها با هم برخورد کرده‌اند. "به خاطر آن برخورد او پنچر شد. من واقعا نمی‌توانستم از برخورد با او جلوگیری کنم و فکر می‌کنم آن پنچری نتیجه‌ی کار او و حقش بود."

 

 

1447666

 

 

ورشتپن که موفق شده بود در تایم‌گیری مکزیک پل‌پوزیشن را به دست بیاورد، با دریافت سه رده پنالتی برای بی‌توجهی به پرچم زرد مسابقه و کم نکردن سرعتش پس از تصادف بوتاس در آخرین دور تایم‌گیری، مسابقه‌ی مکزیک را از رده‌ی چهارم آغاز کرد. این راننده‌ی هلندی 22 ساله که دو گرند پری گذشته‌ی مکزیک را برده بود قصد داشت در برابر خیل عظیم تماشاگران مکزیکی با پیروزی دوباره هت‌تریک کند، اتفاقی که هرگز نیافتاد.


از سباستین وتل راننده‌ی فراری که مسابقه را در رده‌ی دوم تمام کرده بود و سابقه‌ی چندین برخورد با مکس را نیز داشت، مانند همیلتون پرسیده شد که آیا با ورشتپن به شکل متفاوتی رفتار می‌کند؟ و آیا اعتقاد دارد که مکس تهاجمی‌ترین راننده‌ی فرمول یک است؟


این قهرمان چهار باره‌ی جهان با لبخندی بر لب خیلی کوتاه پاسخ داد: "بله و بله." او که در کنفرانس خبری پس از مسابقه در کنار همیلتون نشسته بود، کاملا مشخص کرد که با هر چه همیلتون گفته موافق است. او اضافه کرد: " کپی و پیست. حقیقت همین است."

 

 

1447664

 


از سوی دیگر مکس ورشتپن نیز با پذیرفتن خطای خود در روز تایم‌گیری و تایید اینکه مستحق دریافت پنالتی بوده، مقامات فرمول یک را متهم کرد که استاندارد دوگانه دارند و با همیلتون مدارا می‌کنند. همیلتون هم در روز تایم‌گیری موفق نشد که پس از دیدن تصادف بوتاس سرعت خود را کاهش دهد، اما با پنالتی مواجه نشد.


ورشتپن می‌گوید: "قوانین بسیار واضح هستند. الان بخواهم به عقب برگردم خب بله باید ترمز می‌کردم، ولی بقیه هم باید همین کار را می‌کردند! می‌دانم که سِب سرعتش را کم کرد، اما یک ماشین نقره‌ای به خصوص این کار را نکرد و پنالتی هم نگرفت! این حسابی مرا اذیت می‌کند. اما خب همین است که هست و من نمی‌توانم برای اجرای قانون توسط دیگر راننده‌ها تصمیم بگیرم."


همیلتون توسط مقامات مسابقه از پنالتی معاف شد چون به تشخیص آنها او بیش از آن به صحنه‌ی تصادف نزدیک بود که بتواند از سرعتش بکاهد.


درست است که تنها سه گرند پری به پایان فصل 2019 فرمول یک باقی مانده و قهرمانی همیلتون مسجل است، اما این اصلا باعث سرد شدن تنور رقابت‌ها نشده. نسل تازه‌ی فرمول یک سبک و استایل خود را به پیست آورده‌اند و بی‌توجه به اعتراض قهرمانان قدیمی‌تر خون تازه‌ای را در رگ‌های این ورزش جذاب و پرطرفدار به جریان انداخته‌اند.

 

 

دیدگاه‌ها