کد خبر : 1646746 | 09 آبان 1398 ساعت 10:04 | 61.1K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشتی درباره دیدار دراماتیک آرسنال- لیورپول

اوزیل میاندار باشد، لیورپول هم حریفش نیست

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی درباره دیدار دراماتیک لیورپول و آرسنال که با پیروزی 10-9 لیورپولی‌ها به پایان رسید به 5 نکته مهم و جذاب این بازی اشاره کرده است.

اوزیل میاندار باشد، لیورپول هم حریفش نیست

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب دو تیم لیورپول و آرسنال در ورزشگاه آنفیلد، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس به دیداری پرگل، پر افت و خیز و دراماتیک و جذاب تبدیل شد. تماشاچیان حاضر در ورزشگاه در وقتهای قانونی این بازی شاهد 10 گل بودند و در ضربات پنالتی هم شاهد وارد دروازه شدن 9 پنالتی از دو تیم بودند. در نهایت این شاگردان کلوپ بودند که موفق شدند از سد توپچی‌ها عبور کرده و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

 

1447634

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بعد از این بازی به نکات مهم و قابل توجهی پرداخته که در دیدار دو تیم مورد توجه قرار گرفته است:

 

پایان کار شکودران مصطفی در خط دفاعی آرسنال؟

اونای امری از ابتدای فصل به صراحت نشان داده بود که دیگر قصد ندارد در بازی‌های لیگ برتر از شکودران مصطفی استفاده کند. ولی او امیدوار بود با استفاده از مصطفی در بازی‌هایی مثل دیدارهای جام اتحادیه باعث شود اعتماد به نفس او بالا رفته و بتواند مدت بیشتری به حضور در باشگاه آرسنال ادامه دهد. اما اشتباه بد مصطفی در بازی دیشب مقابل لیورپول که باعث باز شدن دروازه آرسنال شد به نظر می‌رسد که کار او را در شمال لندن سخت‌تر از هر وقت دیگری کرده باشد. ضربه الکس اوکسلید چمبرلین در محوطه جریمه آرسنال خطرناک بود ولی نمی‌توانست موقعیت گل حتمی باشد ولی حرکت مصطفی برای دفع توپ که آن را به یک گل تبدیل کرد و گل اول لیورپولی‌ها را به آنها هدیه داد را می‌توان پایان کار او در ترکیب توپچی‌ها دانست.

 

1447636

 

قمار امری روی لوکاس توریرا سرانجام در حال ثمر دادن است

یکی از تغییرات مهم اونای امری در ترکیب آرسنال استفاده از لوکاس توریرا در پستی متمایل به جلوتر است. با اینکه در طول فصل به نظر می‌رسید توریرا با این پست جدید مشکل دارد ولی گلی که او دیشب به ثمر رساند نشان داد او حالا کم کم به نتیجه مورد نظر امری دست می‌یابد. البته توریرا برای جلب نظر مثبت هواداران آرسنال به درخشش‌های بیشتری نیاز دارد ولی او دیشب نشان داد که در مسیر موفقیت قرار دارد.

 

درخشش جوانان در بازی دراماتیک دو حریف  سنتی

بازی دیشب لیورپول و آرسنال در لیگ اتحادیه بدون شک شب درخشش جوانان بود. الیوت پدیده جوان لیورپول که اولین دیدار خود در آنفیلد را تجربه می‌کرد در همان اوایل بازی به دلیل فشاری که تحمل می‌‌کرد توپ را به مسوت اوزیل واگذار کرد تا متوجه شود که بازی در چنین سطحی را نباید ساده گرفت. الیوت در ادامه ولی بازی بسیار خوبی انجام داد و در کنار گابریل مارتینلی از جمله بهترین بازیکنان میدان بود.

 

درخشش اوزیل برای پاسخ دادن به اونای امری

در جریان بازی پرسرعت و پر افت و خیز و دراماتیک دیشب، تنها یک نقطه آرامش در زمین حضور داشت. نقطه آرامشی که از آن آرسنال بود: مسوت اوزیل. سبک بازی تکنیکی مسوت اوزیل گاهی اوقات ناظرین را به این اشتباه می‌اندازد که او برای اینکه کمتر بدود یا تلاش کند اینطور بازی می‌کند ولی سبک تکنیکی اوزیل دیشب در آنفیلد دقیقا همان چیزی بود که تیم بسیار جوان آرسنال به آن نیاز داشت تا بتواند سرعت بالای دیگر بازیکنان خود را خنثی کند. بازی‌سازی درخشان اوزیل در این بازی بدون شک یکی از مهمترین عواملی بود که توپچی‌ها را قادر ساخت در مقابل لیورپول 5 گل به ثمر برسانند.

 

1447638

 

یورگن کلوپ همچنان به دنبال بدل فابینیو

لیورپول در این بازی فاقد بازیکنی بود که بتواند موجهای تهاجمی آرسنال را قطع کرده و مانع از آن شود که مسوت اوزیل آزاد و رها در میانه میدان حرکت کند و با طراحی‌های خود عرصه را بر لیورپول تنگ کند. اینجا بود که جای خالی فابینیو در لیورپول احساس شد و کارشناسان اشاره کردند که کلوپ همچنان نتوانسته برای پر کردن جای خالی او زمانی که در میدان نیست تمهیدی بیندیشد. لیورپول پیش از بازی دیشب در ماه جاری میلادی در خانه خود سه گل دریافت کرده بود اما پنج گل بازی دیشب در حالی وارد دروازه این تیم شد که کلوپ در نبود فابینیو برای بستن فضاهای حیاتی خط میانی با دشواری‌هایی مواجه است.

 

 

دیدگاه‌ها