کد خبر : 1646764 | 09 آبان 1398 ساعت 11:56 | 75.3K بازدید | 0 دیدگاه

با قدرتمندترین زن بوندس لیگا آشنا شوید

کاتلین کروگر؛ بانوی آهنینِ مرموزِ بایرن مونیخ

کاتلین کروگر، مدیر تیم بایرن مونیخ یکی از جالب‌ترین چهره‌های بوندس‌لیگا و باشگاه بایرن مونیخ است. این یادداشت به این بانوی مرموز و آهنین می‌پردازد.

کاتلین کروگر؛ بانوی آهنینِ مرموزِ بایرن مونیخ

به گزارش "ورزش سه"، زمانی اتفاقات رختکن، بزرگترین اسرار یک تیم محسوب می شد؛ از تاکتیک ها و فریادهای سرمربی تا شوخی های بازیکنان، چیزهایی بود که باید در رختکن باقی می ماند اما در عصر گوشی های هوشمند، این اسرار به گروهای واتس اپی منتقل شده؛ جایی که بازیکنان حتی حاضر نیستند مربیان را هم به آن راه بدهند اما در گروه واتس اپی بازیکنان بایرن مونیخ، یک نفر غیر از بازیکنان اصلی تیم حضور دارد؛ کسی که با بازیکنان آنقدر صمیمی است که مطمئن هستند اسرارشان را جایی بازگو نمی کند؛ کاتلین کروگر، مدیر تیم؛ کسی که در 34 سالگی قدرتمندترین زن بوندس لیگاست.

 

1447680

 

زن نامرئی

بایرنی ها بعد از چند فصل که خیلی زود قهرمانی شان در بوندس لیگا را قطعی می کردند، فصل قبل تا آخرین هفته منتظر فتح "مایستر شاله" ماندند و بازی مقابل آینتراخت فرانکفورت آنقدر حساس شد که نیکو کوواچ بعد از یکی از گل های تیمش، مدیر تیم را در آغوش کشید. ساعتی بعد یکی از سایت های آلمانی عکسی از این صحنه منتشر کرد و برای خوانندگانش توضیح داد زنی که کوواچ شادی گل را با او تقسیم کرده، نه همسرش، که کاتلین کروگر، مدیر بایرن بوده است. این در حالی بود که از حضور کروگر روی نیمکت بایرن به عنوان مدیر تیم، 7 سال سپری می شد اما به نظر می رسد در این مدت، حتی رسانه های آلمانی هم او را چندان جدی نگرفتند. به هر حال دیدن یک دختر جوان روی نیمکت یک تیم فوتبال مردان در بالاترین رقابت های جهان هنوز هم عادی نیست.

 

در فصل 14-2013 که بایرن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد قرار گرفته بود، دیلی میل عکسی از نیمکت باواریایی ها منتشر کرد و تیتر زد: "یک دختر بلوند روی نیمکت بایرن".

 

ولی حتی این گزارش هم کروگر را از سایه خارج نکرد. در همه این سال ها که بایرن چند مربی عوض کرد، از پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی به یوپ هاینکس و نیکو کوواچ رسید، همچنان این کاتلین کروگر بود که به عنوان مدیر روی نیمکت حضور داشت اما همچنان تنها گزارش در مورد او، همان چیزی است که دیلی میل از او منتشر کرده و یک زندگی نامه نسبتا مفصل که روی سایت بایرن مونیخ قرار گرفته است.

 

البته به نظر می رسد خود او نیز از این نامرئی بودن، لذت می برد و به همین دلیل، هیچ صفحه ای در هیچ یک از شبکه های اجتماعی ندارد؛ نه اینستاگرام، نه توئیتر و نه فیس بوک. کار به عنوان مدیر تیم اول بایرن مونیخ آنقدر از او وقت می گیرد که زمانی برای حضور در شبکه های اجتماعی نداشته باشد.

 

1447687

 

هوادار، فوتبالیست، مدیر

کریستین نرلینگر را خیلی ها به عنوان یکی از بدترین مدیر ورزشی های تاریخ بایرن مونیخ به یاد دارند اما او بود که مسیر زندگی کاتلین کروگر را عوض کرد.  بایرن همیشه در متن زندگی کاتلین بود اما حضور در تیم اول مردان باشگاه به عنوان مدیر چیزی نبود که او حتی به آن فکر کند.

 

خانواده کروگر همگی طرفدار بایرن بودند و او با برادر و پدرش بازی های زیادی را در ورزشگاه المپپیک مونیخ تماشا کردند. همین عشق به بایرن و فوتبال به عنوان یک ورزش تیمی، او را متقاعد کرد تا کاراته را رها کند و به تیم زنان بایرن مونیخ بپیوندد. اما برخلاف تیم مردان که از فرط ریخت و پاش و سر و صدا، به اف سی هالیوود معروف شده، تیم زنان باشگاه بیشتر شبیه فیلم های نئورئالیسیتی ایتالیا، با بی پولی گره خورده بود. پس کاتلین باید برای آینده اش تصمیم می گرفت و همین باعث شد تا علی رغم علاقه اش به فوتبال و بایرن، به دوران حرفه ای اش به عنوان بازیکن پایان دهد و برای تحصیل در رشته مدیریت بین الملل، وارد دانشگاه شود.

 

او همزمان در کنار تیم زنان باشگاه بایرن هم حضور داشت اما ستاره بخت در سال 2009 به او رو کرد. او پیامی از نرلینگر دریافت کرد که به او پیشنهاد داده بود به عنوان دستیارِ مدیر ورزشی، در تیم اول باشگاه کار کند؛ پیشنهادی که کروگر حتی یک لحظه هم به رد کردن آن فکر نکرد. او سه ماه دوره کارآموزی را سپری کرد و به عنوان دستیار نرلینگر مشغول به کار شد.

 

در سال 2012 وقتی ماتیاس سامر جای نرلینگر را گرفت، شرایط برای کروگر نه تنها بد نشد، که بهتر هم شد. سامر او را به عنوان مدیر تیم منصوب کرد؛ زمانی که تنها 28 سال داشت.

 

1447688

 

محرم اسرار تیم

در تصاویر و عکس های معدودی که از کروگر در رسانه ها منتشر شده، او تقریبا همیشه در حال گوش دادن به صحبت های اعضای تیم است؛ چه در مقابل پپ گواردیولا و کوواچ و چه بازیکنان تیم. هرچند خودش به سایت بایرن گفته که با توجه به سابقه اش به عنوان بازیکن، در گفتگوهای خصوصی با بازیکنان تیم، در مورد مسائل فنی هم با آنها صحبت می کند اما توجهی که او به مسائل تیم دارد، آمادگی اش برای شنیدن مسائل داخل و خارج زمین اعضای تیم و البته حفظ همه این اسرار، کاتلین را به معتمد درجه یک اعضای تیم تبدیل کرده است؛ یک خواهر بزرگتر که در هر زمان از روز آماده کمک به بازیکنان است؛ رابطه ای که مطمئنا بازیکنان با شخصیت هایی مانند اولی هوینس، کارل هاینس رومینیگه یا حتی حسن صالح حمیدزیچ نمی توانند ایجاد کنند؛ نمونه ای مطلوب از مدیریت زنانه در محیطی که برای سال ها تحت نفوذ کامل مردان بود اما کاتلین کروگر به عنوان یکی از پیشتازان، راه را برای زنان دیگر باز کرده است. یک دهه بعد از حضور به عنوان کارآموز، کاتلین حالا آنقدر چهره ای تاثیرگذار در بایرن است که سایت باشگاه در توصیف او تیتر بزند:" یک زن قدرتمند پشت یک تیم قدرتمند"؛ چیزی که شاید به زودی هر تیم فوتبالی به آن نیاز داشته باشد.

 

بهنام جعفرزاده

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها