کد خبر : 1646797 | 09 آبان 1398 ساعت 15:13 | 52.1K بازدید | 0 دیدگاه

امیرحسین زارع؛ پیشرفت به سرعت برق و باد

پسر سنگین‌وزن آملی، پدیده جدید کشتی ایران

پدیده سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران با ۱۸ سال سن رکوردهای شگفت انگیزی را به نام خود ثبت کرده و حالا سودای قهرمانی در المپیک را در سر دارد.

پسر سنگین‌وزن آملی، پدیده جدید کشتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین زارع حالا دیگر نامی آشنا برای علاقه مندان به کشتی به حساب می آید. این کشتی گیر آملی که هنوز ۱۹ سالش هم کامل نشده، طی کمتر از ۲ سال بعد از ورودش به کشتی در سطح حرفه ای در ۳ رده سنی به فینال مسابقات جهانی راه یافته و ۲ طلا و یک نقره در کارنامه اش دارد. 


پدیده جدید سنگین وزن کشتی آزاد ایران که ۲ سال قبل در مسابقات استانی مازندران کشف شد، خیلی زود پله های ترقی را طی کرد. اوج کار این پسر ۱۸ ساله آملی طی ۲ روز گذشته در مسابقات جهانی امیدها بود که به اعتقاد خیلی از کارشناسان سطح نزدیک به رقابت های جهانی بزرگسالان دارد. 


زارع که وزنش کمتر از حد استاندارد یعنی ۱۲۵ کیلوگرم بود، حتی اجازه نداد مبارزه اش با یکی از حریفان نیز به پایان ۶ دقیقه برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که همه می دانند رد و بدل شدن فن در سنگین چقدر سخت است و معمولا در بالاترین سطح هم کشتی های سنگین با امتیازات کم به پایان می رسد.

 

 

1447716

 

قهرمانی امیر حسین زارع در وزن 125 کیلوگرم

 

ستاره کشتی ایران در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان به میزبانی مجارستان رقبایی از مولداوی، قزاقستان و گرجستان را با اختلاف بیش از ۱۰ امتیاز شکست داد تا به فینال برسد. شب گذشته نیز این پسر ۱۸ ساله در شرایطی که از کشتی گیر روس وزن کمتری داشت، اجازه نفس کشیدن هم به او نداد و در کمتر از ۴ دقیقه مدال زرین طلای جهان را از آن خود کرد. زیرگیری های دیدنی و قدرت بالا از جمله ویژگی های زارع به حساب می آید که باعث شد در مسابقات جهانی امیدها فقط برابر حریف قزاقستانی خود امتیاز از دست بدهد. 


اگر به کارنامه ۲ سال اخیر زارع نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که او توانایی انجام کارهای بزرگ در رده بزرگسالان را هم دارد. این سنگین وزن آملی بعد از قهرمانی در مسابقات استانی مازندران، ۲ سال قبل در آسیایی و جهانی ۲ طلا گرفت تا روند شگفت انگیزی را تجربه کند. 


او در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین تا فینال پیش رفت و نقره گرفت. زارع در مسابقات جهانی جوانان ۲۰۱۹ نیز نقره ای شد، اما با استفاده از تجربیات قبلی در مسابقات امیدهای جهان صاحب مدال طلا شد. 


پدیده سنگین وزن ایران طی ۲ سال در ۳ رده سنی نوجوانان، جوانان و امید به فینال جهان رسیده و حاصل آن ۲ طلا و یک نقره بوده؛ ضمن اینکه باید به این کارنامه نقره المپیک جوانان را هم اضافه کرد. پس اگر سال بعدی او را در تیم ملی بزرگسالان دیدید، نباید تعجب کنید!


امیرحسین زارع با ۱‍۸ سال سن یکی از مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ هم به شمار می‌رود و رقیبی جدی برای کشتی‌گیرانی همچون پرویز هادی و یدالله محبی به حساب می‌آید.

 

1447715

دیدگاه‌ها