کد خبر : 1646816 | 09 آبان 1398 ساعت 16:51 | 158.7K بازدید | 0 دیدگاه

او می خواهد بگوید فوتبال ایران ناسالم است؟

استراماچونی: کالدرون؛ شفاف حرف بزن!

سرمربی استقلال می گوید تیمش فردا برابر یکی از بهترین و ثروتمندترین تیم های ایران بازی دارد.

استراماچونی: کالدرون؛ شفاف حرف بزن!

به گزارش ورزش سه، استقلال بعد از 5 برد پیاپی فردا در شرایطی روبری تراکتورسازی قرار می گیرد که آبی ها امیدوار هستند در این بازی همچنان به روند روبه رشد خود ادامه بدهند. آندره آ استراماچونی در نشست خبری قبل از بازی با تراکتور حاضر شد و جواب سوال خبرنگاران را داد: 

 


جنجال در نشست خبری ماشین سازی؟ 


آیا من به خبرنگاران بی‌احترامی کردم؟ برای چه این سوال را می‌پرسید؟ از کدام جمله من القا شده که من بی‌احترامی کرده‌ام. هیچ حرفی علیه خبرنگاران نزده‌ام؛ نمی‌خواستم آن اتفاق پیش بیاید، اما توقع دارم به من و کار حرفه‌ایم احترام گذاشته شود.

تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و یکی از بهترین مربیان لیگ را دارد. آنطور که من متوجه شده‌ام یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های ایران هم هست. بازیکنان تراکتور بیش از 200 بازی ملی دارند و به این بازی به عنوان یکی از مهم ترین بازی‌های استقلال با احترام نگاه می کنیم،  به حریف احترام می‌گذاریم اما ما استقلال هستیم و هیچ وقت برای نتیجه مساوی به زمین نمی رویم.

 

حضور در یک کشور جدید کار راحتی نیست


آمدن به یک کشور و تیم جدید برای مربی راحت نیست. خیلی از چیزها متفاوت‌تر از آن چیزی است که من در سابقه کاری‌ام دیده‌ام. من هر روز سعی می‌کنم بهتر و بهتر شوم. اوایل برای ساختن تیم مشکل داشتیم. نتوانستم از اول فصل فلسفه خودم را دنبال کنم. در شغل ما این اتفاق ممکن است بیفتد. ما به زمان نیاز داریم خودمان را با شرایط لیگ و بازیکنان تطبیق دهیم. این پروسه تمام نشده و ما باید پیشرفت کنیم. این پیشرفت ما در بازی‌ها نشان داده می‌شود. برای ما مهم است که بلوغ و سطح‌مان را حفظ کنیم. می‌دانیم برگشتن به تهران با امتیاز سخت است.

 

خیلی سخت است با امتیاز از تبریز به تهران برگردیم


برای من و تیمم فردا یک روز مهم است تا بتوانیم خودمان را تست کنیم. می دانیم خیلی سخت است با امتیاز از تبریز به تهران برگردیم.


لغو تمرین استقلال؟


متاسفانه در اطراف تیم ما مشکلات زیادی وجود دارد. خیلی چیزها در این تیم تغییر کرده و داریم پیشرفت می کنیم ولی نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم چون می خواهم بازیکنانم تمرکزشان روی بازی فردا باشد. ولی من می خواهم به خاطر استقلال و طرفداران این مسائل تغییر کند  و بهتر شود. ولی من نمی خواهم صحبتی کنم تا بهانه ای بدهم، فردا یک جنگ ورزشی است و ما باید برای این بازی آماده باشیم.

 

هواداران تبریزی؟

 

ما قطعا به این بازی با بهترین شرایط مان نرسیده ایم و 2 بازیکن خیلی مهم مان را هفته پیش از دست دادیم، داریوش و روزبه چشمی را از دست داده ایم، یکی رهبر خط دفاعی و یکی بهترین بازیساز تیم من بود. از نظر تعداد نه ولی از نظر نوع بازی خیلی گزینه های زیادی نداریم که بخواهیم جایگزین کنیم. ولی ما برابر پارس جم بدون این دو بازیکن حاضر شدیم و فردا هم همینطور خواهد بود. فردا هرکسی لباس استقلال را بپوشد 110 درصد توان خود را خواهد گذاشت. من شنیده ام استادیوم تراکتورسازی یکی از پرشورترین استادیوم های ایران است ولی به نظر من وقتی تیم سطح بالایی مثل استقلال در این بازی حاضر می شود، باید بتوانند از هواداران حریف انرژی بگیرند. ما باشگاه بزرگی هستیم و به جای ترس باید از هواداران حریف انرژی بگیریم. فردا بترسیم یعنی تیم سطح بالایی نیستیم.

 

استقلال مدنظر استراماچونی؟

 

ما یک بازی رودر رو با تراکتورسازی داریم و برای مربی این تیم احترام زیادی قائل هستم. قطعا بازی فردا مهم است، امیدوارم هر تیمی شایسته است برنده شود.

 

صحبت های کالدرون علیه استقلال؟


برای سوالی که می پرسید خیلی جوان هستید (اشاره به خبرنگار ورزش سه) نمی دانم چرا آقای کالدرون مدام در مورد استقلال صحبت می کند ولی او این بار از حدش خارج شده است، شاید او اشتباهی که داور به نفع پرسپولیس کرده را فراموش کرده است. ایشان در مورد مسائل پشت پرده حرف زد و من آن را دوست نداشتم، اگر چیزی هست باید خیلی شفاف بگوید. نه فقط برای استقلال، این حرف ها برای فوتبال ایران بد است چون می خواهد بگوید فوتبال ایران ناسالم است، این برای تراکتور، سپاهان و تمام باشگاه ها بد است. حالا که دوست دارد در مورد تمام تیم ها به جز پرسپولیس صحبت کند، بهتر است شفاف در این باره صحبت کند چون استقلال اهمیتی به حرف های او نمی دهد و من قسمتی از فوتبال ایران هستم و مثل باشگاه موافقم که این موضوع پیگیری شود.

 

برای موفقیت نیاز به زمان داریم


ما سخت کار می‌کنیم. برای من تمرین مهم است تا بدانیم کدام بازیکنان می‌توانند جزئی از تیم باشند که به موفقیت برگردیم. متاسفانه چند فصل است نتوانسته‌ایم در لیگ موفق باشیم و این نشان می‌دهد که باید هنوز کار کرد. برای رسیدن به موفقیت نیاز به زمان است. اگر در یک مسیر، یک هدف را دنبال کنیم، نتایجش را می‌بینیم. اگر از این هدف دور شویم هیچ تغییری را نمی‌بینیم. تمام انرژی من در این مسیر است.

دیدگاه‌ها