کد خبر : 1646961 | 10 آبان 1398 ساعت 20:06 | 246.2K بازدید | 0 دیدگاه

این چه اَرنجی بود آقای دنیزلی؛

تراکتور 2- استقلال 4 تولد یک مدعی در شمال غرب

آبی‌ها با نمایشی فوق‌العاده برابر تراکتوری که ترکیب متفاوتی نسبت به تمام بازی‌های فصل داشت، به برتری ارزشمندی رسیدند.

تراکتور 2- استقلال 4  تولد یک مدعی در شمال غرب

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور بعد از پنج پیروزی و دو تساوی طی هفت هفته ابتدایی فصل که گلی هم دریافت نکرده بود، در دیدار اخیرش برابر صنعت نفت آبادان مغلوب شد و نتوانست به روند کلین‌شیت‌ها و شکست‌ناپذیری‌های خود ادامه دهد ولی آنها امشب که به مصاف استقلال رفتند، به دنبال کسب برتری در این بازی بزرگ بودند تا به شرایط ایده‌آل بازگردند ولی با وجود اینکه با گل دقیقه 20 محمدرضا آزادی پیش افتادند، اما در دقیقه 40 با شوت تماشایی شیخ دیاباته دروازه خود را باز شده دیدند.


دیاباته در دقایق 65 و 69 نیز موفق به گلزنی برای استقلال شد تا هت‌تریک کند، اما پاس زیبای شجاعی و ضربه سر ساسان انصاری تراکتور را در دقیقه 79 به گل دوم رساند ولی در شرایطی که تبریزی‌ها امیدوار به جبران نتیجه بودند، علی کریمی با شوت دیدنی در دقیقه 84 گل چهارم تیمش را زد تا آبی‌ها به برتری 4 بر 2 ارزشمند در تبریز برسند و به پنجمین برد متوالی دست یابند تا به رده هفتم جدول لیگ برتر صعود کنند و از سوی دیگر اجازه ندهند تراکتور به صدر جدول برسد.


هفته نهم لیگ برتر؛ جمعه: 98/08/10 ؛ ساعت: 18
استادیوم: یادگار امام تبریز / تماشاگر: 70 هزار نفر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی؛ داور چهارم: سعید قاسمی؛ کمک داوران پشت دروازه: اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان/ ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

 


تراکتور تبریز

  • رشید مظاهری
  • رضا اسدی
  • ایمان سلیمی
  • سید احمد موسوی(76- ساسان انصاری)
  • میثم تیموری
  • اکبر ایمانی(76- مسعود شجاعی)
  • احسان حاج‌صفی
  • ویلیان میمبلا(89- کوین فورچونه)
  • مهدی تیکدری
  • مازولا
  • محمدرضا آزادی


سرمربی: مصطفی دنیزلی

 

1448079

 


استقلال تهران

  • سید حسین حسینی
  • سیاوش یزدان
  • محمد دانشگر
  • عارف غلامی
  • وریا غفوری
  • هرویه میلیچ
  • مسعود ریگی
  • علی کریمی
  • مهدی قائدی(63- آرش رضاوند)
  • فرشید اسماعیلی(79- علی دشتی)
  • شیخ دیاباته(88- مرتضی تبریزی)


سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

 

1448078

 

 

اخطار


ویلیان میمبلا(67) از تراکتور

مسعود ریگی(82) از استقلال

 

 

شرح گل


تراکتور 1 - استقلال صفر (دقیقه 20: محمدرضا آزادی): کار تیمی تماشایی بازیکنان تراکتور با حرکت میثم تیموری آغاز شد که در ادامه پاس او به میمبلا و پاس این هافبک خارجی از میانه زمین به سمت چپ محوطه جریمه برای حاج‌صفی را کاپیتان تراکتور بدون مکث به محوطه 6 قدم فرستاد تا محمدرضا آزادی با فرار سریع و شوت نوک پا دروازه استقلال را باز کند.

 

تراکتور 1 - استقلال 1 (دقیقه 40: شیخ دیاباته): دیاباته در محوطه جریمه قائدی را صاحب توپ کرد که او نیز با یک روپایی و پاس چیپ بغل پا از بین دو مدافع تراکتور توپ را مجددا به دیاباته رساند تا او با شوت روی پای تماشایی گل تساوی استقلال را بزند.

 

1448103

 

تراکتور 1 - استقلال 2 (دقیقه 65: شیخ دیاباته): ضربه آزادی که در سمت راست زمین با خطای اکبر ایمانی روی وریا غفوری به سود استقلال اعلام شده بود را میلیچ سانتر کرد که توپ بعد از برخورد به مدافع تراکتور به فرشید اسماعیلی رسید که شوت او و در ادامه ضربه علی کریمی را رشید مظاهری به خوبی برگشت داد، اما در ریباند دیاباته دروازه تراکتور را باز کرد.

 

تراکتور 1 - استقلال 3 (دقیقه 69: شیخ دیاباته): پاس در عمق زیبای علی کریمی از میانه زمین را رضا اسدی نتوانست با تکل بلند دفع کند تا توپ به شیخ دیاباته برسد و او با عبور از مظاهری گل سوم آبی‌ها را بزند و هت‌تریک کند.

 

تراکتور 2 - استقلال 3 (دقیقه 79: ساسان انصاری): پاس چیپ استثنایی مسعود شجاعی به پشت پنج مدافع استقلال را ساسان انصاری با فرار عالی و ضربه سر وارد دروازه آبی‌ها کرد تا امید به جبران نتیجه برای تبریزی‌ها بیشتر شود.

 

تراکتور 2 - استقلال 4 (دقیقه 84: علی کریمی): علی دشتی حرکت خوبی در محوطه جریمه استقلال انجام داد که پاس او و دفع ناقص مدافع تراکتور به علی کریمی رسید تا او با شوت پشت محوطه فوق‌العاده به کنج دروازه گل چهارم استقلال را به نام خود ثبت کند.

 

 

لحظات حساس


دقیقه 1: تراکتور بازی را توفانی آغاز کرد و با شوت محکم پای چپ مازولا از سمت راست زمین که به تور کنار دروازه برخورد داشت، اولین خطر جدی را به وجود آورد.

دقیقه 5: پاس بلند قائدی از میانه زمین به پشت مدافعان تراکتور در حالی به دیاباته رسید که این مهاجم با کف استوک برخورد شدیدی با مظاهری داشت تا داور به سود تراکتور خطا اعلام کند.

دقیقه 12: شوت راه دور اکبر ایمانی به سمت دروازه استقلال در میانه راه به یزدانی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 12: ارسال کوتاه آزادی و ضربه سر اسدی دراختیار حسینی قرار گرفت.

دقیقه 13: در حالی که تراکتوری‌ها اعتقاد به خطا پشت محوطه جریمه استقلال روی میمبلا داشتند، آبی‌ها ضد حمله سریعی تدارک دیدند و با پاس در عمق دیاباته صاحب فرصت گلزنی شدند که شوت زمینی قائدی با واکنش مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه 14: تراکتور روی شروع مجدد از زمین خودی حمله خطرناکی به وجود آورد که حسینی با خروج از دروازه به شکل ناقص توپ را دفع کرد ولی در ادامه مجددا صاحب توپ شد و به مدافعان خودی پاس داد تا خطر از روی دروازه آبی‌ها دور شود.

دقیقه 17: توپ‌گیری عالی موسوی روی پاس غفوری موجب شد تراکتور موقعیت جدی ایجاد کند که حرکت تکنیکی زیبا و شوت مازولا را حسینی به خوبی دفع کرد.

دقیقه 23: شوت پُرقدرت راه دور میلیچ را مظاهری به زیبایی دفع کرد و در ریباند نیز این دروازه‌‌بان ضربه محکم یزدانی را به خوبی به کرنر فرستاد.
دقیقه 29: دیاباته می‌توانست با قطع توپ دروازه تراکتور را باز کند که ضربه او دراختیار مظاهری قرار گرفت.

دقیقه 35: موسوی با عوض کردن پا و حرکت تکنیکی در محوطه جریمه استقلال به دنبال سانتر کردن و ایجاد موقعیت بود که ارسال او به غلامی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 41: شوت حاج‌صفی از میانه زمین به مدافعان استقلال برخورد کرد و دراختیار حسینی قرار گرفت.

دقیقه 44: شوت حاج‌صفی دقت لازم را نداشت و کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.
دقیقه 45: ریگی قصد داشت با شوت راه دور دروازه تراکتور را باز کند که ضربه کم دقت او به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: شوت ایمانی بازهم ثمری نداشت تا حسینی درازکش ضربه راه دور او را دفع کند.

دقیقه 2+45: ارسال غفوری از سمت راست زمین و ضربه سر دیاباته را مظاهری جمع کرد.

دقیقه 3+45: پاس آزادی و شوت زمینی تماشایی مازولا از قوس محوطه جریمه را حسینی با واکنش عالی راهی کرنر کرد.

 

1448094

 

دقیقه 48: شوت غفوری از سمت راست میانه زمین دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 52: شوت بی‌دقت مازولا از پشت محوطه راهی به دروازه استقلال نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 53: دفع ناقص یزدانی توپ را به حاج‌صفی رساند که پاس او و شوت آزادی به تیرک افقی دروازه استقلال اصابت کرد تا تراکتور با بدشانسی در زدن گل دوم ناکام بماند.

دقیقه 55: استقلال ضد حمله سریعی انجام داد و در حالی که شانس زیادی برای زدن گل دوم داشت، شوت محکم زمینی مهدی قائدی از کنار تیرک عمودی دروازه تراکتور راهی اوت شد.

دقیقه 59: آزادی پاس خوبی به مازولا داد و او نیز با پاس در عمق موقعیت خوبی به وجود آورد که توپ بعد از دفع ناقص یزدانی مقابل پای موسوی افتاد ولی شوت محکم او از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 76: ارسال تیکدری و شوت والی ساسان انصاری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 77: ضربه فنی مازولا از پشت محوطه جریمه را حسینی به راحتی جمع کرد.

دقیقه 81: دفع ناقص مدافعان استقلال و شوت روی پای میمبلا را حسینی مهار کرد.

دقیقه 88: انصاری فرصت عالی گلزنی را در محوطه جریمه استقلال هدر داد و شوت او به تور کنار دروازه اصابت کرد.

دقیقه 90: حمله خطرناک تراکتوری‌ها برای زدن گل سوم با مهار خوب حسینی بی‌حاصل ماند.

دقیقه 3+90: باز هم مهاجمان تراکتور در گلزنی ناکام ماندند و این بار نیز شوت زمینی انصاری را حسینی دفع کرد.

 


در حاشیه


* علاوه بر غیبت خانزاده، انصاری و فورچونه در ترکیب تراکتور، دنیزلی در تصمیمی جالب توجه مسعود شجاعی را که در دیدارهای اخیرشان حضور ثابت داشت را برابر استقلال نیز نیمکت‌نشین کرده است.
* اشکان دژاگه که در اردوی تیم ملی مصدوم شده بود، شرایط چندان مطلوبی پیدا نکرده و مثل شجاعی در ترکیب تراکتور دیده نمی‌شود.
* یوکیا سوگیتا نیز همانطور که دنیزلی اعلام کرده بود، به دلیل سرماخوردگی در فهرست این تیم قرار نگرفته است.

* تماشاگران تراکتور با حضور گسترده و پُرشور در ورزشگاه یادگار امام جو زیبایی به استادیوم دادند.
* بازیکنان تراکتور با آوردن بنری به زمین از حمایت تماشاگران این تیم تشکر کردند.

* در دقیقه 57 موسوی و غلامی برخوردی در سمت راست زمین داشتند که مدافع استقلال با بازیکن تراکتور درگیری لفظی پیدا کرد ولی واکنشی از سوی موسوی به همراه نداشت.

 

1448108

 

بهترین بازیکن


شیخ دیاباته که انتقال پُر سر و صدایی به استقلال داشت، بعد از 9 هفته بالاخره توانست برای آبی‌ها گلزنی کند، اما او در حالی موفق به انجام این کار شد که بهترین بازی را برای درخشش و خودنمایی خود انتخاب کرد؛ دیاباته با هت‌تریک و ایجاد دو موقعیت خطرناک دیگر زهردارترین بازیکن زمین بود و بیشترین نقش را در برتری مهم آبی‌ها برابر تراکتور داشت.


البته نباید از بازی درخشان علی کریمی چشم‌پوشی کرد که با میدان‌داری در میانه زمین و نظم بالایی که به بازی استقلال داد، توانست خوش بدرخشد و علاوه بر یک پاس گل زیبا به دیاباته، یک گل استثنایی هم بزند.

 

1448091

 

اتفاق ویژه


نخستین و سنگین‌ترین باخت خانگی تراکتور در حالی در این فصل رقم خوردکه مصطفی دنیزلی در این مسابقه تغییرات زیادی در ترکیب تیمش به وجود آورد و بدون تردید همین مسئله در کسب پیروزی استقلال بی‌تاثیر نبود؛ رضا اسدی که یک هافبک دفاعی تخصصی است به پست دفاعی میانی رفته و جانشین محمدرضا خانزاده شده بود؛ از سوی دیگر، مسعود شجاعی که می‌توانست در این بازی بزرگ کمک حال تراکتور باشد، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و در حضور تعویضی‌اش توانست یک پاس گل بدهد؛ ضمن اینکه نیمکت‌نشین کردن همزمان ساسان انصاری و کوین فورچونه نیز از دیگر علامت سوال‌های ترکیب تراکتور بود که دنیزلی تشخیص داده بود آزادی جوان را به جای آنها بازی بدهد.
اتفاق ویژه دیگر را می‌توان به شکست تراکتور برابر استقلال بعد از 7 سال و 9 ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز و همچنین عبور آبی‌ها از مرز کسب 1000 امتیاز در تاریخ لیگ برتر اختصاص داد.

 

خلاصه بازی تراکتور 2 - استقلال 4

دیدگاه‌ها