کد خبر : 1647125 | 10 آبان 1398 ساعت 21:02 | 177.2K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم در 70 سالگی شبیه دنیزلی باشم

استراماچونی: یک تیم و مربی‌ بزرگ را مجبور به دفاع کردیم

آندره آ استراماچونی می گوید آماده کردن ذهنیت بازیکنان مهم ترین اولویت او در دیدار برابر تراکتورسازی بوده است.

استراماچونی: یک تیم و مربی‌ بزرگ را مجبور به دفاع کردیم

 

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال موفق شد در تبریز دست به کار بزرگی بزند و تیمش با نتیجه 4 بر 2 مقابل شاگردان مصطفی دنیزلی در یک بازی جذاب و دیدنی پیروز شد.


استراماچونی در کنفرانس خبری این مسابقه اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: قبل از هر چیز همان‌طور که روز گذشته گفتم، برای ما ذهنیت بازیکنان در بازی امروز اهمیت زیادی داشت. چون مدل بازی ما این است که در تمام بازی‌ها هجومی بازی کنیم. بازی امروز گواه همین مسئله بود که برابر یک تیم و مربی بزرگ کاری کردیم که مقابل استقلال تدافعی بازی کردند.

 

استراماچونی در ادامه با اشاره به این موضوع که تیمش مقابل تراکتور لایق پیروزی بوده است، افزود: ما لایق این پیروزی بودیم و کار آسانی نیست که مقابل تراکتور چهار گل بزنید. فکر می‌کنم هواداران از این بازی لذت بردند، چون بازی خوبی بود و سطح بالای فوتبال ایران را نشان می‌داد. من بازی پرگل را به دیداری که یک بر صفر تمام شده یا موقعیت‌هایی ایجاد نشود، ترجیح می‌دهم.

 

اولین سوال از استراماچونی در مورد پیروزی پرگل  تیمش در هفته ای بود که شاهد گل های زیادی نبودیم. مربی ایتالیایی استقلال در واکنش به این موضوع گفت: برای من بازی‌های مهم تست‌های مهمی هستند، چون در این‌گونه بازی‌ها می‌توانید رشد کنید و دیدار امروز یک قدم رو به جلو را برای ما نشان داد، اما بیشتر در زمینه ذهنیت بازیکنان خوب بودیم. ما بازی‌های پشت سر هم را برده‌ایم، اما سعی می‌کنم بازیکنان هیجان‌زده نشوند، چون چیزهای زیادی داریم که باید در آنها پیشرفت کنیم. ما باید یکسری کارها را انجام دهیم تا پیشرفت کنیم. اتفاق خوبی که افتاد، این بود که تیم من هرگز از فوتبال بازی کردن عقب ننشست، حتی وقتی از تراکتور جلو بودیم، بازی هجومی به نمایش گذاشتیم.

 

او حرف هایش را با تمجید از دنیزلی ادامه داد و عنوان کرد: ما نکات خوبی را از این بازی می‌دانستیم. سن دنیزلی از من بیشتر است و احترام زیادی برای او قائل بوده و هستم و امیدوارم در سن 70 سالگی مثل ایشان باشم.

 

خبرنگاری از سرمربی تیم استقلال در مورد نظم تیمی خوب آبی ها چه زمانی که از حریف عقب افتاده بودند و چه زمانی که از میزبان پیش افتاده بودند، پرسید و او در پاسخ به این سوال و چگونگی ایجاد این نظم گفت: این روش بازی کردن چیزی است که روی آن کار می‌کنیم و در سیستم ما وجود دارد. اگر خاطرتان باشد که در بازی با پرسپولیس 65 دقیقه با این سیستم بازی کردیم و می‌توانستیم 90 دقیقه بازی کنیم، اما این سیستم برای اولین بار در دربی استفاده شد. این سیستم برای ما در دیدار امروز خیلی مهم بود، چون بازیکنی مثل دیاباته که در این سیستم بازی می‌کند، به ترکیب برگشته بود. ما موقیعت‌های زیادی به دست آوردیم اما رشید مظاهری عملکرد خوبی داشت.

 


از سرمربی استقلال در رابطه با حضور پرشور هواداران آذربایجانی در ورزشگاه یادگار امام تبریز پرسیده شد. استراماچونی در واکنش به این موضوع اینگونه پاسخ داد: کسی که عاشق فوتبال باشد، با این شرایط آشنا خواهد بود. با بازیکنان تیمم که بیشترشان جوان هستند، قبل بازی صحبت کرده بودم. به آنها گفتم باید خوشحال باشید که در چنین جوی بازی می‌کنید، آن هم برابر 70 هزار تماشاگر. به آنها گفتم نباید بترسند، چون ما استقلال هستیم و می‌خواهیم نمایش‌هایی مثل بازی امروز داشته باشیم. به همین دلیل بود که ما امروز بازی خوبی انجام دادیم. برای خیلی از تیم‌ها که در زمین تراکتور عقب می‌افتند، راحت نیست که به بازی برگردند. بازیکنان ما بعد از بازی خیلی خوشحال بودند، اما به آنها گفتم آرام باشند، چون مسیری طولانی در پیش داریم.

 

سوال بعدی از استراماچونی در این رابطه بود که برخی اعتقاد دارند، شیخ دیاباته باید در دقایق ابتدایی بازی و پس از برخورد با رشید مظاهری از زمین مسابقه اخراج می شد. استراماچونی با اشاره به قضاوت حیدری برای استقلال در پاسخ به این سوال گفت: این داور (بیژن حیدری) همان داوری است که پیش از این من را اخراج کرده بود، اما این قضیه را برای خودم روشن کرده و الان بهتر هستم. برخی مواقع مشکل زبان باعث می‌شود که نتوانیم شفاف صحبت کنیم، چون برخی مواقع که اعتراض می‌کنم، توضیح من از داور برای برخی از صحنه‌هاست. برای دیاباته اتفاقی نبود که بخواهد اخراج شود. من صحنه را دیدم. او قصد داشت توپ را بزند که مظاهری جلو آمد و توپ را گرفت. آن چیزی که دیدم این اتفاق بود.

 


سوال نهایی از استراماچونی در رابطه با دلیل شکست سنگینی بود که تیم میزبان در خانه متحمل شد که مربی استقلال عنوان کرد: عمیقاً به تراکتوری‌ها و مربی‌شان احترام می‌گذارم. این تیم بازیکنان مطرحی دارد که برخی از آنها را می‌شناسم. بازیکنانی که در دیدار قبلی در ترکیب قرار داشتند، امروز بازی نکردند؛ مثل مسعود شجاعی، اما در مقابل بازیکنانی مثل مازولا و محمدرضا آزادی که هفته گذشته در ترکیب قرار نداشتند، در ترکیب اصلی قرار گرفتند. این مسئله نشان داد که ترکیب تراکتور چقدر خوب است و مطمئنم تراکتور یکی از تیم‌هایی است که مدعی قهرمان خواهند بود.

دیدگاه‌ها