کد خبر : 1647138 | 10 آبان 1398 ساعت 21:15 | 62.1K بازدید | 0 دیدگاه

بردی که می‌تواند یک نقطه عطف باشد

یک ‌برد و چند نشان، سوغات استرا از تبریز

استقلال دریکی از زیباترین و به‌یادماندنی ترین بازی‌های فصل نوزدهم توانست در عین ناباوری با 4 گل تراکتور را شکست دهد تا علاوه بر سه امتیاز شیرین این دیدار بتواند به‌عنوان اولین تیم 1000 امتیازی لیگ برتری خود را معرفی کند.

یک ‌برد و چند نشان، سوغات استرا از تبریز

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی‌ها به این زودی‌ها هفته نهم لیگ نوزدهم را فراموش نخواهند کرد، جایی که بعد از اتفاقاتی که شب گذشته در دیدار پرسپولیس و ماشین‌سازی به وقوع پیوست و آن چیپ عجیب‌وغریب علی علی پور، امروز موفق شدند در عین ناباوری یکی از آماده‌ترین تراکتورهای این چند فصل اخیر را مقابل چشمان بیش از 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام  به بند بکشند .
این برد شاید به این زودی‌ها از اذهان علاقه‌مندان به این تیم پاک نشود، چراکه علاوه سه امتیاز این دیدار که البته دور از دسترس به نظر می‌رسید، این برد را می‌توان به‌نوعی به نقطه عطف این تیم در این فصل تبدیل شود.

 


اما بیاییم دستاوردهای این برد را یکی، یکی بشماریم:
1-شکست یک طلسم هفت‌ساله در برابر یک تراکتور تا بن دندان مسلح در یک ورزشگاه مملو از تماشاگر
2-باز شدن پای شیخ دیاباته مهاجم اول این تیم به گلزنی آن‌هم با یک هت تریک ناباورانه که همه را یاد مامه بابا تیام انداخت
3- پیروزی استقلال در برابر یک تیم مدعی بعد از یک‌فصل ناکامی در مقابله با رقبای اصلی خودش
4-رسیدن به‌عنوان اولین تیم 1000 امتیازی لیگ برتر،
5-کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ تا به اینجای فصل
6-شاید از همه مهم تر سربلندی کادر فنی استقلال که پیش از شروع این بازی قرار بود عیارش را با این دیدار بسنجند.

 


یک برد و این‌همه نشان همه حاکی از این دارد که این پیروزی بیشتر از سه امتیاز می‌ارزید.


حالا امروز استراماچونی با کسب این پیروزی علاوه بر تمام مزیت‌های اشاره‌شده حالا جایگاهش را در استقلال به‌عنوان یک مربی خوش‌فکر تثبیت کرده است، امری که شرط لازم برای موفقیت هر مربی به شمار می‌آید و بدون شک این امر یکی از مهم‌ترین اهداف این سرمربی از لحظه ورودش به خاک ایران بود که امشب محقق شد.


ذکر این نکته نمی‌تواند خالی از لطف باشد که شهر تبریز تا پیش‌ازاین شاید او را یاد ضربه ایستگاهی اتابک زارعی در دقیقه 93 می‌انداخت، اما حالا همین تبریز بدل به شهرتاجگذاری او در هفته نهم لیگ برتر شد و این از خاصیت‌های فوتبال است.


امروز جدال دو سرمربی صاحب سبک لیگ برتری، صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای در یک فضای فوق‌العاده در ورزشگاه یادگار امام، به لیگ برتر اعتبار زیادی بخشید و به‌نوعی همه را از یک فوتبال زیبا سیراب کرد آن‌هم در هفته‌ای که در برهوت گل به سرمی بردیم.


حالا استقلال با اعتمادبه‌نفسی که ناشی از این برد به دست آورده باید با عبور از این دیدار به دنبال جبران نتایج ازدست‌رفته در هفته‌های اول لیگ باشد، چراکه هنوز باوجود اینکه 4 برد متوالی را در لیگ برتر کسب کرده است در جایگاه هفتم جدول به سرمی برد اما فاصله‌اش با سپاهان صدر جدولی تنها 4 امتیاز است و هواداران این تیم با امید بیشتری لیگ را دنبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها