کد خبر : 1647712 | 13 آبان 1398 ساعت 11:30 | 15.3K بازدید | 0 دیدگاه

سزار آسپلیکوئتا:

VAR در انگلیس به درستی استفاده نمی شود

سزار آسپلیکوئتا، مدافع اسپانیایی چلسی، معتقد است که VAR در لیگ برتر به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

  VAR در انگلیس به درستی استفاده نمی شود

به گزارش " ورزش سه "، طی هفته های اخیر حواشی زیادی در فوتبال اروپا به خصوص انگلیس درباره نحوه استفاده از VAR به وجود آمده است. در بازی های ابتدا هفته لیگ برتر نیز بر این حواشی افزوده شد که مهم ترین آن به دیدارهای استون ویلا - لیورپول و چلسی - واتفورد باز می گردد؛ جایی که لیورپول یک گل به ثمر رساند که تنها قسمت کمی از دست فیرمینو در حالت آفساید قرار داشت. همچنین در بازی چلسی برابر واتفورد نیز یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه چلسی رخ داد که داور پس از مراجعه به VAR آن را پنالتی تشخیص داد؛ موضوعی که اعتراضات زیادی را از سوی بازیکنان چلسی به همراه داشت.

 

سزار آسپلیکوئتا در همین باره صحبت کرده و نسبت به نحوه استفاده از VAR در لیگ برتر معترض شده است. او گفت: " جلسات زیادی درباره این فناوری برگزار شده است. یک نمایشگر در کنار زمین قرار داده شده که داور به وسیله آن صحنه ها را بازبینی می کند اما در مورد پنالتی اعلام شده برای واتفورد این اتفاق به درستی رخ نداد. VAR در لیگ برتر به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد. داور ها نیز مانند ما انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند اما سوال من این است که چرا از این فناوری به شکل درستی استفاده نمی شود؟ "

 

1448933

 

قبل از این در بازی چلسی مقابل لیورپول نیز گل آسپلیکوئتا توسط VAR مردود اعلام شده بود. کاپیتان چلسی در ادامه گفت: " گاهی مواقع گرفتن تصمیم برای داور دشوار می شود؛ من این موضوع را پس از گلم به لیورپول مشاهده کردم اما به نظر من باید به طور کلی از این فناوری به درستی استفاده شود.چرا داوران به کنار زمین نمی روند و خودشان چند بار به وسیله نمایشگر صحنه را بازبینی نمی کنند؟ استفاده غلط از این سیستم بزرگ ترین نا امیدی من به حساب می آید."

دیدگاه‌ها