کد خبر : 1647799 | 13 آبان 1398 ساعت 17:48 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

خواهش می کنم نگویید افت کردیم؛

قلعه نویی: مردم مقصران جو استادیوم‌ها را می‌شناسند

امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان می گوید تیمش می تواند خاطرات دوران طلایی سپاهان را زنده کند.

قلعه نویی: مردم مقصران جو استادیوم‌ها را می‌شناسند

 

به گزارش "ورزش سه"، سیامک قلیچ خانی مدیر رسانه ای تیم فوتبال سپاهان پیش از اینکه امیر قلعه نویی حرف هایش را در مورد دیدار برابر تراکتور آغاز کند، توضیح داد که مدیر رسانه ای باشگاه میهمان عذرخواهی کرده و دلیل نشست را ساعت پرواز توضیح داد.


امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان سپس در مورد بازی روز آینده اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: این طور بازی ها، بازی های سختی است. بازی سپاهان و تراکتور در چند وقت اخیر، همیشه جذاب و حساس بوده است. خوشحالم که آقای دنیزلی را دوباره می بینم. به هر حال آقای دنیزلی از مربیان بزرگ دنیا و ترکیه است و قبلا هم در ایران بوده است. تیم بسیار خوبی هم دارند و بازی سختی داریم ولی چون بازی در نقش جهان است، سه امتیاز را می خواهیم.

 

قلعه نویی سپس با اشاره به دو بازی گذشته طلایی پوشان که با تساوی مقابل سایپا و پارس خاتمه یافته، بیان کرد: ما در دو بازی گذشته خیلی خوب بودیم ولی به چیزی که استحقاق آن را داشتیم، نرسیدیم. حیف شد که 4 امتیاز از دستمان پرید. در مجموع تیم ما خیلی فوتبال خوبی بازی می کند و وقتی آمار را می بینیم، لذت می بریم. آمار اما با نتیجه فرق می کند و باید علاوه بر اینکه خوب بازی می کنیم، حقمان را هم بگیریم. به هر حال سپاهان هم روند رو به جلویی داشته و خوشحالیم که توانستیم تیمی درست کنیم که رقیبان حتی پس از مساوی با ما هم جشن می گیرند. این نشان می دهد که یواش یواش سپاهان در حال بازگشت به دوران طلایی خود است. البته فاصله زیادی داریم ولی این تیم می تواند، خاطرات آن دوران را زنده کند.

 


خواهش می کنم نگوئید افت کردیم


از قلعه نویی پرسیده شد که با توجه به افت دو هفته ای تیم، وزنه بازیکنان به نفع کدام تیم سنگینی می کند که او در این مورد گفت: خواهش می کنم نگویید افت کردیم. افت این است که یا شما آمار را ندیدید یا سوال را همین طوری پرسیدید. تیمی که پیروز نمی شود، با تیمی که افت می کند، خیلی فاصله دارد. شما شاید چون مربی نیستید، درست تشخیص نمی دهید. ما اما براساس آمار، حتی از بازی هایی که بردیم، بهتر بودیم. شما موقعیت های ما را در بازی پارس ببینید. اشتباهات داوری را کنار بگذارید. اگر این کارها را انجام ندهیم، می گوییم افت ولی اینکه تیم خوب بازی کند و نتیجه نگیرد، افت نیست. شاید هم یک روز افت داشته باشیم ولی این افت نیست. دو تیم در مجموع تیم های خوبی هستند. ما تیم خوبی هستیم. ما از نظر تیمی یکی از تیم های خوب هستیم و این را در بازی هایمان نشان داده ایم. امیدوارم فردا زمین بازی اجازه بدهد که بازی خوبی انجام دهیم.

 


سوال بعدی از امیرقلعه نویی در مورد تقدیر از حاج صفی بود. او در پاسخ به این سوال گفت: وظیفه همه است که از هر کسی که در فوتبال زحمت کشیده، تقدیر کنند. من هر جا بودم، بهترین خداحافظی را برای بازیکنانم گذاشتم؛ مثل محمود فکری و علیرضا منصوریان و... الان هم اعتقاد دارم که احسان حاج صفی برای فوتبال مملکت و باشگاه سپاهان زحمت زیادی کشیده است. وقتی بازوبند تیم ملی را می بندد می گویند از باشگاه سپاهان بوده. این خیلی مهم است. بارها و بارها احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی بوده و گزارشگر گفته که از باشگاه سپاهان کارش را شروع کرده است. حالا یک عده از هواداران خوششان نیامده. به هر حال ما باید برویم به این سمت. در آلمان که مهد فوتبال است، یک بازیکن از دورتموند به بایرن مونیخ می رود و در فینال جام جهانی هم گل می زند و تیمش قهرمان می شود. این بازیکن در بایرن مونیخ موفق نمی شود و به دورتموند برمی گردد. یک دفاع وسط دورتموند می رود بایرن مونیخ و بعد برمی گردد دورتموند. ما باید به این سمت برویم. اگر بخواهیم دنبال مسائل دیگر باشیم، می شود همین جوی که امروز در استادیوم ها شاهدش هستیم. حالا خدا را شکر که ما اولتیماتوم هم دادیم. 5 روز قبل از اینکه برای مادر آقای خطیبی این اتفاق بیافتد، ما گفته بودیم که این اتفاقات می افتد. من از مسئولین قضایی تعجب می کنم که هیچ کدام در این یک و نیم سال واکنش نشان ندادند. چرا حالا همه به هم ریخته اند و بیانیه می دهند. هر جا خلافی شده، باید آقای تاج رسیدگی می کرده و برایم جای تعجب دارد. حالا یک سری مسائل هست که به این بحث کاری ندارد. ما باید برد و باخت را در زمین تمام کنیم و دنبال قشنگی های فوتبال باشیم. متاسفانه دو سه سال است که این طوری نیست؛ مردم هم مقصران اصلی را می شناسند ولی خب اینجا جایش نیست که بخواهم توضیح بدهم. خوشحالم شاید تنها کسی هستم که با این مسائل در حال مبارزه هستم و هزینه اش را هم داده ام. یک و نیم سال یا دو سال است که هزینه داده ام. یک اینکه همیشه مقابل ظلم ایستاده ام و دو همیشه رقیب بوده ام. مهم نبوده که هماهنگ شده باشد یا نه. مهم بالایی است.

 

از امیرقلعه نویی در مورد راهکارش برای خروج استادیوم ها از فضای موجود پرسیده شد. قلعه نویی در پاسخ به این سوال گفت: سوال شما قشنگ است. همان موقع باید فکر این داستان را می کردند. من خودم به رسول خطیبی زنگ زدم و دلجویی کردم. شاید اگر یک و نیم سال پیش، اتفاقی که برای من افتاد برای کس دیگری رخ می داد، مسئولان یک فکری می کردند ولی مسئولان به خودشان زحمتی ندادند تا فکر کنند. حالا امیدوارم با این بیانیه ها و حداقل به خاطر مادر آقای خطیبی که به گردن همه حق دارد، فکری بشود. هم کار فرهنگی شود و هم تنبیهات، ولی همیشه کار فرهنگی برای امیرقلعه نویی و بازیکنانش تفاوت داشته است.

 

از سرمربی سپاهان در مورد محرومان و مصدومان تیمش پرسیده شد. او در این زمینه گفت: خیلی داریم. تا دلت بخواهد. محروم محبی را داریم. مصدومان ما 5، 6 تا هستند. نقی زاده، کومان، محمد ایران پوریان و... ولی بعد از این بازی برمی گردند.


سوال بعدی از امیرقلعه نویی در مورد حضور هواداران بود. او در این رابطه توضیح داد: ببینید در مورد هواداران صحبت کردم. اگر دوست دارند بیایند. این تیم، تیم خودشان است. ما با اتوبوس هستیم و به خاطر آنها پیاده می شویم. شاید ما مشکلات هواداران را درک نمی کنیم ولی باشگاه سپاهان که یکی از بهترین باشگاه ها از نظر زیرساختی است و در جام باشگاه های جهان بازی کرده، باید گلایه هواداران را بررسی کند. از نظر قیمت بلیت اما فکر نمی کنم هیچ جای ایران این قدر ارزان باشد. به هر حال تیم برای آنها است. هوادار را می گویند یار دوازدهم است ولی من می گویم یار اصلی است و تیم برای آنها است. در این 50 سال چند مربی در سپاهان عوض شده ولی هواداران همیشه بوده اند.

 

دیدگاه‌ها