کد خبر : 1647910 | 14 آبان 1398 ساعت 10:51 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

چرا برد پرسپولیس مقابل فولاد خیلی مهم بود؟

موقعیت کالدرون در پرسپولیس موقعیت عجیبی است. تیمش در این فصل هیچ‌وقت به مرز بحران نزدیک هم نشده ولی هنوز محبوبیت فوق‌العاده‌ای روی سکوها ندارد.

چرا برد پرسپولیس مقابل فولاد خیلی مهم بود؟

به گزارش "ورزش سه"، برای پرسپولیس و کالدرون بهتر از این نمی شد که در یک بازی نفس‌گیر با تیم یک‌دست نکونام که در امتیاز ۱۶ با هم برابر بودند، در همان ابتدای بازی صاحب یک پنالتی شوند و ترابی با کمک تیر دروازه فشار روانی حاصل از پنالتی ماشین سازی و از دست دادن پنالتی را برای پرسپولیسی ها خیلی زود کاهش دهد .


کالدرون‌ و شاگردانش با کسب ۳ امتیاز بازی با فولاد، با خیال راحت به تعطیلات می روند و دو هفته زمان دارند تا خودشان را مهیای میزبانی از دو بازی نسبتا" راحت با نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران در آزادی بکنند، با کسب هر نتیجه ای در دیدارهای سپاهان و تراکتور در اصفهان، شهر خودرو - پارس جنوبی جم در مشهد و استقلال - صنعت نفت در تهران سرخ ها در مربع قهرمانی باقی می مانند و همچنان چشم شان به آینده نه چندان دور بازی های باقی مانده نیم فصل اول امیدوار می ماند.


در تحلیل عملکرد تیم کالدرون با قبول تمام ایرادات فنی که وجود دارد، چند نکته مثبت برجسته از قلم افتاده و آن هم این است که بعد از رفتن برانکو استراتژی و فلسفه فوتبالی این تیم با آمدن کالدرون تغییر کرده. اما اسکلت اصلی تیم با کمترین خسارت حفظ شده و پرسپولیس قطعا" در کنار تراکتور، سپاهان و استقلال دارای بهترین مهره های فوتبال ایران است و از همه مهمتر سرخ ها همچنان در کورس قهرمانی باقی مانده اند .


سایه برانکوی افسانه ای آن قدر روی کالدرون و تیمش سنگینی می کند که شکستن دو رکورد توسط کالدرون زیاد به چشم نیامده و این از انصاف به دور است. نباید فراموش کرد پیروزی ۵ گله پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر بعد از سال ها یک پیروزی با اوریج گل بالا بود که حتی در دوران برانکو هم حاصل نشد.  همچنین پرسپولیس کالدرون بعد از ۳۳ ماه توانست فولاد را در اهواز شکست دهد و پرسپولیس برانکو تنها باخت فصل قبل خود را مقابل همین فولاد که سرمربی اش افشین قطبی بود تجربه کرده است .


دادن انگیزه به بازیکنانی که در ۳ سال گذشته ۷ جام برده اند یکی از سخت ترین کارهای گابریل کالدرون آرژانتینی است تا امروز که کج‌دار و مریز پرسپولیس را پیش برده است.

مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها