کد خبر : 1648720 | 18 آبان 1398 ساعت 11:12 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

طوفان 7 دقیقه‌ای به کشتی سفید و سبز؛

خنده‌ای که بر صورت منصوریان ماسید

تا دقیقه 85 تیم منصوریان برنده در خانه حریف بود و چند پله صعود را تجربه می‌کرد اما ناگهان در 7 دقیقه، اوضاع تغییر کرد و او سرمربی تیمی شد که با منطقه سقوط تنها دو امتیاز فاصله دارد.

خنده‌ای که بر صورت منصوریان ماسید

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان یک شب پس از زلزله تبریز با خنده همیشگی اش پای به ورزشگاه بنیان دیزل گذاشت تا نوار بدشانسی‌ها، نتایج ضعیف و عملکرد پرانتقاد تیمش را پاره کند و یک بار دیگر از رتبه های پایینی جدول، اوج بگیرد و به بالا برسد. در لحظه ای که بازیکنان ذوب آهن وارد زمین شدند، منصوریان ایستاده گرم کردن آن ها را نظاره و با نگرانی آن را دنبال می‌کرد. تقابل با ماشین سازی میانه جدولی عملا نباید برای علیمنصور استرس زا می‌بود اما اتفاقات این فصل فوتبال ایران اوضاع را به شکلی کرده بودند که او نیاز مبرمی به این سه امتیاز داشت.

 

تغییرات مدیریتی یکی از عواملی است که ثبات تیم منصوریان را به خطر انداخت. علاوه بر این، مشکل بازیکنان سرباز نیز شرایط را برای او سخت و به نوعی مبهم کردند و سبب شدند تا تیم او پس از گذشت 9 هفته، تنها 7 امتیاز داشته باشد. سفر به تبریز، فرصت ویژه ای را برای سرمربی سابق نفت و استقلال به وجود آورد تا با کسب یک نتیجه خوب برابر رسول خطیبی، روزهای تلخ را فراموش کند.

 

منصوریان در تبریز خاطرات تیره و روشن زیادی دارد. در لیگ چهاردهم تیم او رقابتی شانه به شانه را با تراکتورِ تونی اولیویرا سپری کرد و در گام آخر به نوعی بازی فینال را برابر این تیم برگزار کرد. نفتی ها در آن بازی کار سختی برای قهرمانی داشتند و  باید تراکتور را برابر تماشاگران پرتعدادش شکست می‌دادند اما خیلی زود توسط عزتی به گل رسیدند و تا آستانه قهرمانی هم پیش رفتند اما پس از سوت پایان، قهرمان در اصفهان جام را بالای سر برد و دست شاگردان جوان منصوریان خالی ماند.

 

1450243

 

با این حال او اغلب از تقابل با تیم های تبریزی سربلند بیرون آمد و تیمش در برابر ماشین سازی هم خیلی زود توانست به گل برسد. ارسلان مطهری روی غفلت و اشتباه مدافعان ماشین سازی در ثانیه 31 گلزنی کرد تا سریع ترین گل لیگ نوزدهم را به نام خود ثبت کند و ذوب را پیش بیاندازد. پس از گل مطهری، شاگردان منصوریان به خوبی بازی را کنترل کردند و حتی موقعیت هایی نیز برای زدن گل دوم داشتند اما آنچه که در ورزشگاه بنیان دیزل رقم خورد، نتیجه ای برخلاف روند بازی و مسئله ای غیرمنتظره برای سفید و سبزهای اصفهان بود.

 

در دقیقه 85 سانتر بازیکنان ماشین سازی به محوطه جریمه ذوب با اشتباه عجیب معراج اسماعیلی و مدافع تیم ذوب همراه بود و باعث شد تا توپ در مقابل پای دوس سانتوس بازیکن برزیلی ماشین بیفتد و او به سادگی گل تساوی را بزند.

 

منصوریان که در کنار زمین تکاپوی زیادی داشت و تلاش می‌کرد تا نکات فنی مختلف را به شاگردانش گوش‌زد کند، پس از این گل دست از تلاش نکشید و شاگردانش را به جلو هدایت کرد ولی مطهری، پهلوان، اسماعیلی فر و... در خط حمله بی دقتی کردند تا یک بار دیگر تیم منصوریان مجازات شود؛ این بار در دقیقه 92 قائم اسلامی خواه گل ساخت و احمد زنده روح دروازه را باز و اشتباهش را جبران کرد تا خنده ابتدای بازی منصوریان روی لب هایش خشک شود.

 

1450244

 

بعد از بازی دیگر اثری از خنده نبود و منصوریان با چهره ای جدی به اتاق کوچک نشست خبری در ورزشگاه بنیان دیزل رفت تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. در میانه های نشست، یکی از خبرنگاران که به نظر از پیروزی تیم شهرش بسیار خوشحال بود، با جمله ای تند سوالش را مطرح کرد: «بعید است دیگر روی نیمکت ذوب آهن بمانید...». این سوال سرمربی ذوب آهن را به شدت برافروخته کرد و واکنشی جالب را هم به همراه داشت: «به هر حال بعد از برد تیمتان هیجان زده هم هستید. سوال شما هم تخریب دارد و هم کیفیت تیمتان را می خواهید بالا ببرید. من باز هم به شما تبریک می گویم. اما ادبیات سوال شما معلوم نشد چگونه است. شما نگران من نباشید، نگران شهر خودتان باشید».

 

این واکنش آخرین سکانس علیمنصور در تبریز بود اما برای ذوب آهن شاید بهتر باشد که این آخرین بازی با هدایت او نباشد. منصوریان در استقلال، نفت و حتی همین ذوب آهن نشان داد که می‌تواند از فرصت ها استفاده کند و رفته رفته وضعیت تیمش را ثبات بخشد؛ بنابراین شاید این تعطیلات فیفادی زمانی برای بهبود وضعیت تیم علیرضا منصوریان باشد. تیمی که فصل گذشته تک نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود اما حالا در موقعیت نامناسبی قرار دارد.

 

1450245

 

1450247

 

1450249

دیدگاه‌ها