کد خبر : 1648886 | 18 آبان 1398 ساعت 22:44 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

الهلال ۱- اوراواردز ۰؛ پس‌انداز برای جام ۳

سعودی‌ها با وجود حملات زیاد تنها یک بار دروازه اوراواردز را باز کردند تا امیدوار به کسب سومین قهرمانی در آسیا باشند.

الهلال ۱- اوراواردز ۰؛ پس‌انداز برای جام ۳

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹ ، تیم‌های الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن که به ترتیب در مراحل قبل السد قطر و گوانگژو چین را شکست داده بودند، از ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه دانشگاه سلطنتی ریاض به قضاوت علی صباح از عراق به مصاف هم رفتند.

 

اولین موقعیت جدی بازی را آندره کاریو با فرار از سمت راست زمین در دقیقه ۳ خلق کرد که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سباستین جووینکو را مدافعان اوراواردز سراسیمه دفع کردند.

ستاره ایتالیایی الهلال که میل به گلزنی زیادی داشت، در دقیقه ۱۴ با پاس در عرض کاریو صاحب فرصت خوبی شد، اما شوت فنی و بغل پای او از داخل محوطه جریمه، با فاصله زیادی از روی دروازه اوراواردز ژاپن عبور کرد.

در دقیقه ۱۸ الهلال اولین شوت داخل چارچوب بازی را زد که پاس کات‌بک جووینکو و شوت زمینی سالم الدوساری را هاروکی فوکوشیما به راحتی و در دو مرحله جمع کرد.

 

اوراواردز در دقیقه ۱۹ از زیر فشار حملات شاگردان لوچسکیو خارج شد و با حرکت سریع و شوت فابریسیو شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که عبدالله المعیوف توپ را در اختیار گرفت.

الهلال که از حمایت فوق‌العاده تماشاگرانش بهره می‌برد، در دقیقه ۲۹ درآستانه گلزنی قرار داشت، اما توپ ارسالی زیبای سالم الدوساری از جناح راست میانه زمین، رها کردن توپ توسط بافتیمبی گومیس و شوت جووینکو را تاکویا آئوکی از روی خط دروازه اوراواردز بیرون کشید تا بازی بدون گل بماند.

 

1450397

 

در دقیقه ۳۳ نیز سعودی‌ها یک فرصت استثنایی گلزنی دیگر را هدر دادند که این بار توپ ارسالی از کرنر و ضربه سر کاریو را فوکوشیما با واکنش تماشایی دفع کرد و در ریباند نیز علی آل‌بلیهی نتوانست دروازه خالی اوراواردز را باز کند و توپ را به اوت زد.

فوکوشیما در دقیقه ۳۷ یک بار دیگر منجی دروازه اوراواردز شد و این بار شوت زمینی جووینکو را با دفع توپی عالی برگشت داد و در ادامه نیز شوت ستاره ایتالیایی الهلال را سامورایی‌ها به زحمت از محوطه جریمه خودی دور کردند.

تاکاهیرو سکینه در لحظات پایانی نیمه اول یک ارسال خطرناک انجام داد که ضربه سر دایکی هاشیوکا را معیوف با یک دست دفع کرد تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

سباستین جووینکو این بار از روی ضربه ایستگاهی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که این بار هم شوت او را مدافعان اوراواردز دفع کردند تا یک حمله دیگر الهلال بی‌ثمر بماند.

 

سعودی‌ها که فرصت‌های گلزنی زیادی هدر داده بودند، در دقیقه ۵۸  با پاس جووینکو و شوت محکم سالم الدوساری تیرک دروازه اوراواردز را به لرزه درآوردند و بازهم در باز کردن دروازه ساموراهایی ناکام ماندند.

اما تلاش شاگردان لوچسکیو بالاخره در دقیقه ۶۰ نتیجه داد و الهلال توانست روی ارسال زیبای محمد البریک از جناح راست زمین و غفلت گلر و خط دفاعی اوراواردز، با ضربه سر آندره کاریو قفل دروازه تیم ژاپنی را شکست و به گل رسید.

 

1450425

 

سالم الدوساری که روی جدی‌ترین حملات الهلال در این مسابقه نقش داشت، در دقیقه ۷۲ دروازه اوراواردز را باز کرد ولی این گل توسط کمک داور دوم مردود اعلام شد.

 

در ادامه الهلال دو حمله خطرناک دیگر با شوت‌های جووینکو و نواف العابد به وجود آورد که هیچ یک از آنها گلی به همراه نداشت تا سعودی‌ها بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را با برتری یک بر صفر مقابل اوراواردز ژاپن به پایان ببرند و امیدوار به جبران شکست دو سال قبل برابر سامورایی‌ها و کسب سومین قهرمانی در این رقابت‌ها شوند.

دیدگاه‌ها