کد خبر : 1650067 | 25 آبان 1398 ساعت 12:48 | 49.1K بازدید | 0 دیدگاه

نصرتی: ویلموتس مثل کی‌روش و برانکو به ایران تعصب ندارد

انتقاد مدافع سابق تیم ملی از شجاعی و ویلموتس

مدافع سابق تیم ملی فوتبال می گوید مسئولان فدراسیون باید به ماجرا ورود کرده و بحران موجود را از بین ببرند.

انتقاد مدافع سابق تیم ملی از شجاعی و ویلموتس

به گزارش "ورزش سه"، محمد نصرتی سرمربی کنونی تیم گل ریحان البرز و مدافع سابق تیم ملی فوتبال صبح امروز با حضور در برنامه سلام صبح بخیر صحبت های جالبی درباره وضعیت تیم ملی انجام داد. او انتقادهایی نیز از مسعود شجاعی و مارک ویلموتس انجام داده که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:


**طبیعی است ویلموتس پولش را بخواهد


ما نمی توانیم به ویلموتس یا در گذشته به کی روش به خاطر مشکلات مالی خرده بگیریم. فدراسیون در زمان کی روش تجربه زیادی درباره عقد قرارداد با مربی خارجی نداشت اما اکنون یک سری از قوانین فیفا هست که بر اساس آن با مربی خارجی قرارداد امضا می کنند. قبل از قرارداد با ویلموتس هم باید یک سری تبصره و متمم هایی را در نظر می گرفتند که اگر آنها اتفاق می افتاد، آقای ویلموتس و دیگر مربیان خارجی که وارد کشور می شوند دغدغه مالی نداشته باشند و تمام تمرکز باید روی مسائل فنی باشد، چون تمام عشق و خوشحالی تیم ملی یک کشور، به نتایج آن است.


**ویلموتس را بابت نتایج بازخواست کنند


اینکه انتخاب ویلموتس بعد از رفتن کی‌روش بر چه مبنایی بوده و مجمع فدراسیون آقای تاج و هیات رییسه چطور او را انتخاب کردند موضوعی است که باید بیایند و درباره اش سوال بپرسند و بازخواست کنند که این چه نتایجی برای تیم ملی است؟


**ویلموتس مثل برانکو و کی روش تعصب ندارد


امثال ویلموتس عرق و تعصب ندارند و برای اینکه به پولی برسند و اندوخته مالی داشته باشند می آیند. از حق نگذریم این اواخر کی‌روش و امثال برانکو تعصب خاصی نسبت به فوتبال ما پیدا کردند اما از ویلموتس شناخت زیادی نداریم و نمی دانیم دغدغه هایش چیست اما توقعمان این بود زودتر بیاید. او بعد از باخت به بحرین باید بیشتر می آمد و تمرکزش بیشتر می شد.


**متولیان فوتبال بحران را از بین ببرند


تیم ملی ما در بحران است و شاید در همین مرحله اول از گروه حذف شویم. تازه اینها تیم های اول آسیا نیستند و اکنون شرایط خیلی سخت شده است. از این 4 بازی 12 امتیاز را باید بگیریم. کار سخت شده است و امیدوارم متولیان فوتبال ورود کنند و بحران را از بین ببرند.


**ویلموتس هنوز به فوتبال آسیا آشنا نیست


ویلموتس هاشمیان را به عنوان دستیار دارد اما هنوز که هنوز است به جو و فوتبال آسیا شناخت کافی و وافی ندارد و برای همین بازی را به بحرین و عراق واگذار می کنیم و ویلموتس باید جدی تر از این برخورد کند.


**هاشمیان خیلی می تواند کمک کند


در باره وحید هاشمیان نمی توانم نظر بدهم. او سالها در تیم ملی بوده و تجربه بازی های این چنینی را دارد. ما در اردن هم بازی کرده بودیم و او خیلی می تواند کمک کند و امیدوارم بیشتر از او کمک گرفته شود.


**مربی ایرانی بود، بحرین و عراق را می بردیم


تغییرات در چند بازی ویلموتس زیاد بوده و بازی هنگ کنگ و کامبوج نمی‌تواند ملاک ارزیابی او باشد. بازی با عراق و تیم‌های قدرتمندی مثل کره و استرالیا و ژاپن را می توانستیم معیار قرار بدهیم اما فکر می کنم اگر مربی ایرانی بود ما همه این تیم ها را شکست می دادیم آقای ویلموتس اوتوریته و شخصیتی که باید داشته باشد را ندارد. کی‌روش جذبه و شخصیت خاصی داشت که بازیکنان از او حساب می بردند و رقابت باعث می شد اگر کسی کوچکترین لغزش و کوتاهی کند جایش را از دست بدهد اما چند بازیکن هستند که هرجور کار کنند باز هستند و او نتوانسته انگیزه کافی را به بازیکنان بدهد و اگر با همین روند جلو برویم قطعا ناموفق خواهیم بود.


**نباید ویلموتس را تنها بگذاریم


به نظرم ویلموتس به تنهایی نمی تواند تیم را از این بحران خارج کند و فدراسیون و هیات رییسه باید وارد شوند. تیم ملی دو بازی پشت هم باخته و تیمی که در رنکینگ تیم اول آسیا است باید بهتر نتیجه بگیرد. او اگر بعد از بازی ها می ماند و همراه با کمیته فنی نقاط ضعف و قوت را بررسی می کرد شرایط بهتر می شد. البته یک وقفه ای می افتد و تا فروردین 98 دیگر بازی رسمی نداریم اما تا به همین جا هم می شد کار را بررسی کرد تا بتوانیم در آینده نتایج قابل قبولی بگیریم.

 

1450699


**از لیست سیاه تیم ملی بی خبرم


من هم مثل شما این را در رسانه ها خواندم که چرا برخی بازیکنان مثل خلیل زاده و فرشید اسماعیلی دعوت نمی شوند. شاید لیست سیاهی باشد شاید نباشد باید از کادر فنی پرسید. عملکرد هر دو بازیکن فوق العاده بود. شجاع چند پست بازی می کند و پتانسیل این را دارد که در تیم ملی باشد و بازی های بین المللی هم با باشگاه زیاد کرده است. فرشید اسماعیلی هم بازی هایش فوق العاده بوده است. لیست سیاه را نمی دانم اما انتخاب بازیکن سلیقه ای است و باید به آن احترام گذاشت.


**شجاعی می توانست سعه صدر بیشتری داشته باشد


قبل از این بازی یک سری از این پیشکسوت ها به دعوت آقای شجاعی ایراد گرفته بودند اما من از امثال مسعود شجاعی دفاع کردم. درباره صحنه اخراج او هم داور می توانست کارت ندهد چون او پایش را جمع کرد. قبل از این بازی نه تنها من بلکه چند بازیکن بزرگ فوتبال کریم باقری و... مصاحبه کردند و گفتند این بازی با توجه به مسائل سیاسی جنبه روانی هم دارد. او می توانست سعه صدر بیشتری داشته باشد و بتواند تیم را کنترل کند. او عذرخواهی کرد و چیزی از ارزشهایش کم نمی شود اما او نه خودش و نه تیم را نتوانست کنترل کند. در چنین بازی هایی که یک یار کم می شود هم به تیم فشار وارد می کند هم به رقیب انگیزه می دهد.


**بگویند معیارهای انتخاب ویلموتس چیست


موافقم بعد از اینکه کی روش رفته باید مربی می آمد که هم طراز او باشد و فضا برای مربی ایرانی فراهم نمی شد. ولی به هر حال باید بگویند معیارهای انتخاب ویلموتس چیست. بحث بر سر شیوه بازی تیم ملی است.


**هر بازی شرایط خاص خودش را دارد


وی در پاسخ به اینکه آیا مربیان بزرگ حاضر می شوند به آنها دیکته شود  چه نوع فوتبالی مثلا هجومی بازی کنند، تصریح کرد: هیچ مربی حاضر به چنین کاری نیست و هر بازی شرایط خاص خود را دارد با کامبوج باید هجومی و با آرژانتین سنجیده بازی کنی با توجه به جوی که بود و بعد از اینکه کی روش رفت از ویلموتس توقع داشتند چنین مصاحبه ای کند که مردم جبهه نگیرند اما بعد از عملکرد مقابل عراق و ژاپن و استرالیا باید درباره او قضاوت کرد.


**فدراسیون باید انگیزه ایجاد کند


تغییرات در تیم ملی زیاد بوده و باعث شده ما نتوانیم آنطور که باید و شاید کار کنیم و هماهنگی خوب نبوده است. من خودم بازیکن بودم اما انگیزه در بازیکنان نیست و فدراسیون باید این انگیزه را ایجاد کند.


**عقده گشایی نکنیم، به حمایت ویلموتس بپردازیم


آرزو می کنم تیم ملی به روزهای خوب برسد. کی روش دیگر از تیم ملی رفته و ویلموتس را باید حمایت کنیم نه اینکه به خاطر عقده گشایی از مسائل قدیم از کی روش و برانکو حمایت کنیم بلکه باید نگاهمان به ویلموتس باشد.

دیدگاه‌ها