کد خبر : 1650131 | 25 آبان 1398 ساعت 17:16 | 75.4K بازدید | 0 دیدگاه

12 امتیاز دور برگشت و شکست عراق برابر بحرین

ایران چگونه به عنوان صدرنشین صعود می‌کند

تیم ملی ایران در صورتی که بتواند در چهار بازی باقیمانده اش برابر حریفانش به پیروزی برسد آن وقت می تواند به مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی صعود کند.

ایران چگونه به عنوان صدرنشین صعود می‌کند

به گزارش" ورزش سه" با وجود دو شکست پیاپی برابر عراق و بحرین تیم ملی می تواند با کسب برد در چهار بازی باقیمانده اش می تواند یکی از دو تیم صعود کننده به مرحله بعدی باشد.

 


تا بازی بحرین


تیم ملی ایران 4 مسابقه حساس برای رسیدن به مرحله آخر مقدماتی جام جهانی پیش رو دارد. تیم ملی در اولین بازی دور برگشت فروردین سال آینده در تهران میزبان هنگ کنگ است و یک هفته بعد به کامبوج سفر می کند تا دومین بازی دور برگشت را برابر این تیم انجام دهد. ایران در دور رفت هنگ کنگ را در زمین حریف دو بر صفر برد و می تواند با یک برد پرگل در تهران دور برگشت را شروع کند. پیروزی در زمین کامبوج که در تهران با 14 گل مغلوب تیم ملی شده اند اتفاقی دور از دسترس نیست. با توجه به این دو بازی و بردهای احتمالی، تیم ملی تا قبل از بازی حساسش برابر بحرین که در پانزدهم خردادماه 99 برگزار می شود به امتیاز دوازده خواهد رسید.

 


وضعیت رقبا

تیم ایران در راه صعود دو رقیب اصلی دارد. عراق صدرنشین و بحرین تیم دوم گروه، رقبای تیم ملی هستند و دو بازی رودروی ایران با این تیم ها در تهران   بازی های سرنوشت سازی خواهند بود. عراق و بحرین تا قبل از بازی شان چند بازی انجام می دهند. این دو تیم ابتدا سه شنبه در اردن باهم دیدار خواهند کرد. بازی رفت عراق و بحرین در منامه یک بر یک تمام شد. بحرین بعد از بازی با عراق در کشور خودش میزبان تیم کامبوج خواهد بود و سپس باید آماده مسابقه با ایران باشد. این تیم می تواند کامبوج را در منامه شکست دهد اما درباره نتیجه بازی اش برابر عراق پیش بینی بسیار دشوار است. اگر بحرین با یک مساوی برابر عراق و یک برد برابر کامبوج به مصاف ایران بیاید آن وقت در زمان بازی اش با ایران که در خرداد سال آینده برگزار می شود 12 امتیازی و هم امتیاز با تیم ملی خواهد بود.
در صورتی که بحرین عراق را ببرد و با کسب برد احتمالی برابر کامبوج این تیم به امتیاز چهارده خواهد رسید. وضعیت ولی برای عراقی ها که با ده امتیاز صدرنشین هستند بمراتب بهتر است. آن ها در صورتی که به بحرین ببازند آن وقت در دوبازی بعدی شان برابر کامبوج و هنگ کنگ با کسب برد می توانند به امتیاز شانزده برسند. درواقع در صورتی که ایران هر سه بازی اش برابر هنگ کنگ، کامبوج و بحرین هم ببرد در بازی آخر گروه برابر عراق پانزده امتیازی شده و یک امتیاز کمتر از عراق خواهد داشت.

 

1452187


ایران باید برنده شود


تیم ملی ایران در صورتی که بحرین سه بازی اش برابر عراق، هنگ کنگ و کامبوج را ببرد در صورت پیروزی بر این تیم نیز دو امتیاز از بحرینی ها کمتر خواهد داشت و همه چیز به نتیجه بازی تیم ملی برابر عراق وابسته می شود. اگر نتایج اینگونه رقم بخورد عراق با تساوی با ایران به عدد 17 رسیده و تیم ایران پانزده امتیازی می شود. آن وقت بحرین با 16 امتیاز می تواند تیم دوم صعود کننده باشد.
پیروزی تیم ملی برابر عراق (در واقع پیروزی در 4 بازی باقیمانده) در صورتی که با برد بحرین برابر عراق، هنگ کنگ و کامبوج همراه شود آن وقت این عراقی ها هستند که حذف شده و ایران به عنوان تیم اول و بحرین به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد.

 


بازی کلیدی عراق-بحرین


بازی تیم های عراق و بحرین می تواند یکی از کلیدی ترین بازی های گروه باشد. در صورت برد بحرین با توجه به احتمالات امکان حذف عراق هم قوت می گیرد. اما اگر نتیجه مساوی شده یا با شکست بحرین همراه باشد وضعیت فرق می کند. بحرین اگر به عراق ببازد در صورت برد برابر کامبوج با 11 امتیاز به مصاف ایران خواهد آمد. در صورت برد ایران برابر بحرین آن وقت تیم ایران می تواند به امتیاز 15 برسد و با یک مساوی برابر عراق و بدون توجه به نتیجه بازی بحرین در آخرین دیدارش به مرحله بعدی صعود کند.

 

1452186


اگر مساوی شود


اما بازی تیم های عراق و بحرین روی دیگری هم دارد. در صورتی که این بازی مساوی شود عراق 11 و بحرین 9 امتیازی خواهند شد. بحرین ابتدا با کامبوج درمنامه بازی می کند که می تواند سه امتیاز را بگیرد و به امتیاز دوازده برسد. درصورتی که ایران بحرین را ببرد سه امتیاز از این تیم بیشتر خواهد داشت و با یک مساوی برابر عراق در بازی آخر نیز می تواند به عنوان تیم اول صعود کند.

 


عراق ببرد چه می شود؟

اگر بازی بحرین و عراق با پیروزی عراق همراه باشد این تیم به امتیاز سیزده می رسد. با توجه به دو بازی عراق برابر کامبوج و هنگ کنگ تا پیش از بازی ایران، این تیم می تواند به امتیاز نوزده برسد و تا قبل از بازی با ایران صعودش به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعدی قطعی خواهد شد. این موضوع می تواند باعث شود که بازی آخر عراقی ها در تهران تشریفاتی باشد. بحرین اگر برابر عراق و سپس ایران بازنده باشد آن وقت با دو پیروزی برابر هنگ کنگ و کامبوج نهایتا می تواند به امتیاز چهارده برسد اما تیم ملی ایران با 9 امتیاز 15 امتیازی خواهد شد و حتی اگر به در تهران به عراق هم ببازد می تواند صعود کند.

 

 


راه های صدرنشینی


شاید الان صعود به مرحله بعدی دغدغه اصلی تیم ملی باشد اما این موضوع در هفته آخر می تواند جنگ صدرنشینی هم باشد. تیم ملی برای صدرنشینی در گروهش باید چهار بازی دور برگشتش را با برد پشت سرگذاشته و به امتیاز 18 برسد و سپس منتظر بازی های دیگر باشد. اما از طرف دیگر تیم ملی باید منتظر شکست تیم ملی عراق برابر بحرین و یا امتیاز دادن این تیم برابر هنگ کنگ و کامبوج باشد که اتفاقی بعید است. عراق در صورت باخت برابر بحرین و سپس شکست مقابل ایران در آخرین بازی در صورتی که بحرین از دو بازی برابر هنگ کنگ و کامبوج شش امتیاز بگیرد، در رده سوم قرار خواهد گرفت، بحرین دوم و ایران صدرنشین گروه خواهد شد.

دیدگاه‌ها