کد خبر : 1650151 | 25 آبان 1398 ساعت 18:57 | 100.4K بازدید | 0 دیدگاه

آیا کاشانی و آشتیانی قربانی اشتباهات پزشکی شدند؟

روایتی متفاوت از مرگ دو فوتبالیست مطرح ایرانی

جعفر کاشانی و ابراهیم آشتیانی دو بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال ایران و تیم ملی بوده اند که حالا فرزندانشان فوت این دو را حاصل اشتباهات پزشکی می دانند.

روایتی متفاوت از مرگ دو فوتبالیست مطرح ایرانی

به گزارش" ورزش سه" در سال های اخیر فوتبال ایران ستاره های بزرگی را از دست داده است. ناصرحجازی، منصور پورحیدری ، ابراهیم آشتیانی، همایون بهزادی و آخرین آن ها جعفر کاشانی است که در سال ها و ماه های اخیر از دنیا رفته اند. حمید کاشانی و اردلان آشتیانی فرزندان جعفرکاشانی و ابراهیم آشتیانی در گفت و گویی که با مجله"کیهان ورزشی" داشته اند درباره مرگ این دوبازیکن مطرح تاریخ فوتبال ایران حرف های تازه ای را مطرح کرده اند. بخش هایی از این حرف ها را می خوانید:

 


حمید کاشانی: اشتباهات پزشکی پدرم را کشت

ساعت ۳۰/۶ صبح برای ماموریت کاری به کیش پرواز داشتم . صبح خیلی زود بعد از بیدار شدن از خواب ،چراغ کوچکی را روشن کرده بودم و مشغول بستن ساکم بودم . پدرم هم بیدار شده بود تا طبق معمول برای خواندن نماز صبح آماده شود؛ وقتی که من را دید، کلی سربه سرم گذاشت و با هم شوخی کردیم ولی خیلی فکرم مشغول بود . حتی به پدرم گفتم دیروز که بلند شدی نماز بخوانی من بیدار بودم تازه نیم ساعت بعد از نماز خواندن شما اذان صبح را گفتند .با خنده گفت آره فهمیدم دوباره وضو گرفتم و نماز خواندم ولی تو صدایش را در نیاور . خلاصه چند دقیقه مانده به پرواز وارد فرودگاه شدم و به سمت کیش پرواز کردم اما هنوز ده دقیقه نشده بود که رسیده بودم که تلفنم زنگ خورد . آقاخالق ، یکی از کارگران باشگاه شاهین تماس گرفت و گفت : آقای کاظمی (یکی از کارمندان باشگاه ) تماس گرفته و گفته پدرم روی پله های منزل خورده زمین، ولی تو نگران نباش ؛ زنگ زده اند اورژانس بیاید .معمولا آقای کاظمی در نبود من همیشه همراه پدر بودند . شروع کردم به زنگ زدن به خیلی ها ولی متاسفانه هیچ کس پاسخگو نبود . گیج شده بودم . آقای پنجعلی تماس گرفت و گفت : حمید جان، خبر صحت داره ؟ گفتم : بابا بیمارستانه ولی هرچی زنگ می زنم نمی تونم با کسی صحبت کنم .بنده خدا متوجه شد که به من خبر نداده اند و یک جوری قضیه را جمع و جور کرد . در همین اثنی یکدفعه خبری روی گوشی موبایلم آمد که نوشته بود جعفر کاشانی درگذشت .
پدر من را هم اشتباه پزشکی کشت . خونش آمبولی شده بود ولی نتوانسته بودند تشخیص دهند .اول از پادرد شروع شده بود ولی پزشکان گفته بودند خوب می شود . آمبولی آمده بود بالا و رسیده بود به ریه که این باعث سرفه های شدید در روزهای آخر عمرش شده بود . دکتر گفته بود به خاطر عوارض داروهای بیهوشی است حتی گفته بودند : می توانی به استخر بروی . پدر من خیلی سالم بود و اگر این اتفاق نمی افتد شاید تا چند سال دیگر می توانست زندگی کند .

 


اردلان آشتیانی:نباید پدرم آنژیو می شد


پدرمن گرفتگی عروق داشت و دکترها گفته بودند که باید آنژیوگرافی و بالن قلب انجام دهد .من با توجه به این که در رشته تربیت بدنی تحصیل می کردم می دانستم که ممکن است آنژیو باعث سکته پدرم شود؛ اما متاسفانه هرچه به پزشکان گفتم قبول نکردند و با اشتباه باعث شدند که پدرم سکته قلبی بکند و به کما برود .او قبل از این که مراحل را طی کند حالش خوب بود اما متاسفانه از آن به بعد روی تخت بیمارستان افتاد .

دیدگاه‌ها