کد خبر : 1650276 | 26 آبان 1398 ساعت 19:05 | 103.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازی با عراق از قدیم سخت بوده است

شرفی: همیشه استقلال را دوست داشتم

اصغرشرفی مربی باتجربه و بازیکن سابق تیم ملی ایران اینروزها همانطور که خودش می گوید از فوتبال فاصله گرفته و تنها ارتباطش با فوتبال از از طریق پخش بازی ها از تلویزیون است.

شرفی: همیشه استقلال را دوست داشتم

به گزارش" ورزش سه"  مربی سابق تیم ملی ایران درباره شرایط اینروزهایش گفت:" خوبم خداراشکر، راه می روم و کوهنوردی می کنم، دیروز هم یک برف خیلی خوب آمد و لذت بردم."

اصغرشرفی، مربی تیم ملی و دستیار حشمت مهاجرانی در جام جهانی 78 آرژانتین در ارتباط با بازی تیم ملی برابر عراق گفت:" بازی ایران را دیدم. به نظرم تیم بد بازی نکرد. بازی های ما همیشه برابر عراقی ها مشکل بوده است. این بازی نه قشنگ بود و نه راحت ضمن اینکه اتفاقات حاشیه ای قبل از بازی در ورزشگاه اردن روحیه تیم را خراب کرد."

او افزود:" از طرفی عراقی ها در این مدت تمرین خیلی خوبی داشتند ضمن اینکه ما بدون تمرین به بازی رفتیم. ضمن اینکه همانطور که گفتم بازی با عراق همیشه برای من سخت بوده است. البته ما بیشتر برنده بودیم اما با اختلاف گل کم برنده می شدیم. آن ها از نظر فیزیکی تیم خوبی هستند و بازی با آن ها دشوار است."

شرفی درباره مارک ویلوتس گفت:" ببینید من خیلی دقیق در ریز مسایل تیم ملی نیستم اما ویلموتس یک گذشته و بک گراندی دارد و تا قبل از بازی با عراق تیم فوتبال قشنگی بازی می کرد. البته که نباید از نقش باشگاه ها و مربیان باشگاه ها نیز غافل بود که بازیکنان خوبی در اختیار تیم ملی گذاشتند."

مربی سابق تیم های استقلال ، پاس و برق شیراز درباره دوری اش از فوتبال گفت:"من به اصولی معتقد هستم و تاآن اصول نباشد نمی توانم کاری بکنم. من حتی به استادیوم نمی آیم  و زمانی به ورزشگاه خواهم رفت که برایم دعوتنامه بفرستند. الان جایگاه های ورزشگاه پر است از آدم هایی که نمی دانند فوتبال چیست. در فوتبالی که تاج همه کاره است اصفرشرفی ها باید بیکار باشند."

او درباره عشق و علاقه و انگیزه اش برای کار فوتبالی گفت:" فوتبال شغل من است و عاشقش هستم. به اندازه کافی به روز هستم اما اکتیو نیستم و نمی توانم خودم را به زور به فوتبال بچسبانم." او همچنین گفت:" در فوتبال ما سراغی از افراد کاربلد نمی گیرند. آیا در فوتبال امروز می توانید کسی مثل حسن حبیبی گیر بیاورید؟ الان اسمی از تیم پاس نیست اما این تیم زمانی 11 بازیکن در تیم ملی داشت که همه تحصیلکرده بوده اند . امروز کسی سراغی از آن ها نمی گیرد؛ ماهم بیرون می نشینیم. یک وقتی هست می گویید من نمی خواهم اما فوتبال شغل من است اما مشکلاتم برای حضور در فوتبال از این دست است. حالا هم که نمی توانم در فوتبال باشم می روم کوهنوردی می کنم و همینکه می بینم کسانی که فوتبالم را ندیده اند من را می شناسند و به گرمی برخورد می کند برایم یک دنیا ارزش دارد."

شرفی در ادامه گفت:"من کلی طلب از فدراسیون و باشگاه ها دارم. یک بار کفاشیان را در فرودگاه دیدم و گفتم من نزدیک سیصدچهارصد میلیون طلب دارم؛ خندید."

او در ادامه با اشاره به مسابقات لیگ برتر و اینکه بازی کدام تیم را می پسندد گفت:" من همیشه استقلال را دوست داشتم اما آنقدر که بازیکن در این تیم جا به جا می شود ناخودآگاه علاقه ما هم کمرنگ می شود. استقلالی که امسال می بینید سال بعد کاملا عوض شده است. ما زمانی اگر باشگاهی را دوست داشتیم بازیکنش را هم دوست داشتیم. بازیکن باید به باشگاه شخصیت بدهد نه اینکه فقط شخصیت بگیرد. خیلی از بازیکنان با اسم تیم های بزرگ اسمشان مطرح می شود و خیلی بازیکنان هم باشگاه را بزرگ می کنند."

 

دیدگاه‌ها