کد خبر : 1650294 | 26 آبان 1398 ساعت 23:58 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

گرند پری برزیل؛

اکشن، تراژدی، رویا و سورپرایز در پیست اینترلاگوس

گرند پری برزیل در پیست اینترلاگوس برگزار شد و از استارت تا خط پایان صحنه‌ی حوادث و غافلگیری‌هایی باورنکردنی بود.

 اکشن، تراژدی، رویا و سورپرایز در پیست اینترلاگوس

 

 

به گزارش "ورزش سه"، فرمول یک در مسابقه‌ی یکی مانده به آخر فصل 2019 خود یکی از پرحادثه‌ترین و غیرقابل پیشبینی‌ترین مسابقات تاریخ خود را در گرند پری برزیل تجربه کرد. مسابقه‌ای که تا آخرین مترها از آخرین دور خود شاهد نبرد رانندگان برای کسب رده‌ی بهتر بود و بارها و بارها رده‌ی راننده‌ها با حوادث مختلف تغییر کرد و در پایان شاهد کسب رده‌های غیرممکن برای راننده‌های تیم‌های میانی جدول بود.

 

گرند پری برزیل با یک استارت بسیار هیجان‌انگیز آغاز شد و ورشتپن با استارتی عالی توانست پیشتازی خود را حفظ کند، همیلتون هم با استارتی مثال‌زدنی با کسب یک رده، جلوتر از سباستین وتل قرار گرفت. در حالی که پیشتازان مسابقه به سرعت خود را از ماشین‌های پشت سر جدا می‌کردند در رده‌های پایین‌تر جنگی تمام‌عیار برای سبقت گرفتن و کسب رده‌های بهتر بین تیم‌های مختلف در جریان بود. برنده‌ی این جدال‌های تن به تن بدون شک چارلز لکلرک راننده‌ی فراری بود که به دلیل دریافت پنالتی مسابقه را از رده‌ی چهاردهم آغاز کرده بود، اما با تکیه بر قدرت موتور فراری و مهارتش در سبقت‌گیری، خیلی زود خود را به رده‌ی ششم رساند.

 

دنیل ریکاردو در پی برخورد با کوین مگنوسن مجبور به یک پین‌استاپ زودهنگام شد و در ادامه هم با پنج ثانیه پنالتی روبه‌رو شد تا مسابقه را از رده‌ی بیستم ادامه دهد.

 

در دور 21 همیلتون به پیت‌استاپ رفت و با لاستیک‎‌های سافت به پیست بازگشت تا چشم به آندرکات کردن ورشتپن داشته باشد. ورشتپن در دور 22 به پیت‌استاپ همیلتون جواب داد و با یک پیت‌استاپ بسیار سریع با لاستیک‌های سافت به پیست بازگشت و به نظر می‌رسید جلوتر از همیلتون قرار بگیرد که در خروچی پیت با بدشانسی پشت سر رابرت کوبیتسا قرار گرفت و با از دست دادن زمان پس از لکلرک و همیلتون به پیست آمد. کوبیتسا هم به دلیل خروج ناایمن از پیت با پنج ثانیه پنالتی مواجه شد. در ادامه اما صحنه‌هایی زیبا از جدال ورشتپن و همیلتون برای گرفتن رده رقم خورد و خیلی زود این دو توانستند با لاستیک‌های سافت نو از لکلرک با لاستیک‌های مدیوم کهنه سبقت بگیرند تا شاهد سبقت همیلتون از ورشتپن و پس از آن سبقت ورشتپن از همیلتون باشیم. مبارزه‌ی این دو لحظات زیبایی را در پیست اینترلاگوس خلق کرد و تماشاگران را به هیجان آورد.

 

پس از پیت‌استاپ وتل و بوتاس، ورشتپن بار دیگر لیدر مسابقه شد و همیلتون درست پشت سر او در رده‌ی دوم قرار گرفته بود و وتل سومین ماشین پیشتاز مسابقه بود.

 

با گذشت 36 دور از مسابقه ورشتپن، همیلتون، وتل، بوتاس، آلبون و لکلرک شش راننده‌ی پیشتاز گرند پری برزیل بودند و دنیل ریکاردو هم توانسته بود خود را از رده‌ی بیستم به رده‌ی یازدهم برساند. دو راننده‌ی آلفارومئو، کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی هم در رده‌های خوب هشتم و نهم قرار داشتند.

 

در دور 42 بوتاس در پیت‌استاپی تعجب‌برانگیز و غیرمنتظره لاستیک‌های هارد نسبتا نوی خود را با لاستیک‌های مدیوم عوض کرد تا پشت سر لکلرک به پیست بازگردد. همیلتون هم چند دوری بود که از لاستیک‌های خود شکایت داشت و در دور 44 به پیت رفت و با لاستیک مدیوم پشت سر وتل و در رده‌ی سوم به پیست بازگشت.

 

بلافاصله پس از همیلتون، ورشتپن در دور 45 به پیت رفت و او هم با لاستیک مدیوم جلوتر از همیلتون به پیست بازگشت تا وتل بار دیگر لیدر مسابقه باشد.

 

در دور 46 شاهد نبرد بوتاس با لکلرک بر سر رده‌ی پنجم بودیم که دفاع جانانه‌ی لکلرک با لاستیک‌های کهنه‌تر هارد در برابر بوتاس با لاستیک‌های نوی مدیوم در چندین دور لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برای بینندگان رقم زد و لکلرک با هوشمندی موفق به حفظ جایگاه خود شد.

 

در دور 50 وتل به پیت رفت و با لاستیک سافت در رده‌ی چهارم به پیست بازگشت. در دور 51 آلبون به پیت‌استاپ رفت و پس از لکلرک و بوتاس در رده‌ی ششم با لاستیک‌های سافت کهنه به پیست بازگشت.

 

در دور 52 والتری بوتاس پس از چندین دور تلاش برای گرفتن ماشین لکلرک، موتور ماشین خود را از دست داد و با بلند شدن دود از موتور ماشین برای اولین بار در این فصل مرسدس یکی از ماشین‌هایش را به دلیل نقص فنی از مسابقه بیرون کشید.

 

در دور 54 پس از پرچم زرد در مسابقه شاهد آمدن ماشین ایمنی به پیست بودیم. با استفاده از حضور ماشین ایمنی در پیست ورشتپن به پیت رفت و با لاستیک سافت به مسابقه برگشت و لکلرک هم با استفاده از این پیت‌استاپ مجانی لاستیک‌های هارد خود را با لاستیک سافت کهنه عوض کرد تا چند دور پایانی بسیار هیجان‌انگیز و غیرقابل پیشبینی را در پیش داشته باشیم.

 

در حضور ماشین ایمنی 15 ماشین لپ شده‌ی حاضر در پیست اجازه‌ی سبقت گیری پیدا کردند و همگی سعی در آن‌لپ کردن خود داشتند. پس از خارج شدن بوتاس از مسابقه ماشین‌های پیشتاز با لیدری همیلتون و پس از او ورشتپن، وتل، آلبون، لکلرک و گسلی پشت سر ماشین ایمنی به صف شدند و در دور 59 بالاخره ماشین ایمنی پیست را ترک کرد تا مسابقه با اولین فشار همیلتون بر پدال گاز مجددا ری‌استارت شود.

 

با وجود شیطنت همیلتون در استارت دوباره مسابقه این ورشتپن بود که موفق به سبقت‌گیری از همیلتون شد و از سوی دیگر الکس آلبون نیز با یک استارت فوق‌العاده توانست از وتل سبقت بگیرد و در رده‌ی سوم به مسابقه ادامه بدهد.

 

در ده دور مانده به پایان مسابقه کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن که مسابقه را از رده‌ی بیستم آغاز کرده بود با گرفتن سیزده رده در رده‌ی هفتم قرار گرفته بود.

 

در دور 66 در یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های این فصل پس از سبقتی که لکلرک از هم‌تیمی‌اش وتل گرفته بود، وتل در تلاش برای پس گرفتن رده‌اش برخوردی با ماشین هم‌تیمی خود داشت و هر دو ماشین فراری در پی جنگی بی‌مورد و برخوردی که می‌شد از آن اجتناب کرد، از مسابقه خارج شدند. به این ترتیب وضعیت فراری در فصلی فاجعه‌بار که با اشتباهات استراتژیک فراوان و دردسر در اداره‌ی دو راننده‌ی مستعدشان همراه بود، در یک مسابقه مانده به پایان فصل، در حادثه‌ای که کم از تراژدی نداشت، با تصادف هر دو ماشین قرمز با هم و از دست دادن مسابقه بحرانی‌تر از پیش شد. اتفاقی که بی‌شک آتش ناسازگاری و رقابت میان وتل و لکلرک را شعله‌ورتر از قبل خواهد کرد.

 

با تصادف دو فراری بار دیگر ماشین ایمنی به پیست آمد تا در یک رده‌بندی کم‌نظیر شاهد پیشتازی ورشتپن، آلبون و گسلی باشیم. سه راننده‌ای که با موتور هوندا در مسابقات شرکت می‌کنند.

 

در ادامه ماشین ایمنی در یک دور مانده به پایان مسابقه از پیست خارج شد. در استارت مجدد اما همیلتون بلافاصله از گسلی سبقت گرفت و به رده‌ی سوم رسید. به نظر می‌رسید مسابقه با یک و دوی ردبول با رده‌ی یک ورشتپن و رده‌ی دوی آلبون که مسابقه‌ی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بود به پایان برسد، اما حوادث گرند پری برزیل قصد تمام شدن نداشتند.

 

همیلتون در تلاش برای سبقت گرفتن از آلبون، با او برخورد کرد و باعث خارج شدن آلبون از پیست شد و در این بین گسلی نیز از فرصت استفاده کرد و خود را به رده‌ی دوم رساند. در پایان این دورِ آخر پرحادثه در گرند پری برزیل که به جرئت می‌توان گفت غیرقابل پیشبینی‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقه‌ی فصل 2019 فرمول یک بود، همیلتون هر چه کرد نتوانست از گسلی سبقت بگیرد و مسابقه با پیروزی ورشتپن و رده‌ی دوم گسلی که هم برای خودش و هم تیمش توروروسو غیرقابل باور و رویایی به نظر می‌رسید به پایان رسید. همیلتون به عنوان سومین نفر از خط گذشت و روی سکو رفت اما برخوردش با آلبون تحت نظر ناظران قرار گرفت و در مصاحبه‌ی پس از مسابقه هم از آلبون به دلیل برخوردشان عذرخواهی کرد. آلبون پس از برخورد با همیلتون، در مسابقه‌ای که تا آخرین دور یکی از بخت‌های مسلم سکو بود، با بدبیاری محض حتی در رده‌های امتیازی هم قرار نگرفت و چهاردهم شد. در صورت پنالتی گرفتن همیلتون، که احتمال بسیار بالایی دارد، کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن سوم خواهد شد که با توجه به شروع مسابقه از رده‌ی بیستم و نداشتن شانس سکو در این فصل، برای مک‌لارن و ساینز بیشتر شبیه به خواب و خیال به نظر می‌رسد.

 

گفتنی‌ست که مکس ورشتپن سال گذشته هم در این پیست پیشتاز مسابقه بود که در پی تصادف با ماشین لپ شده‌ی استبان اوکان، رده‌ی اول را از دست داد و دوم شد. امروز اما این راننده‌ی جوان با نمایشی خیره‌کننده و بی‌اشتباه با چنگ و دندان از رده‌ی اولش دفاع کرد و توانست یک پیروزی ارزشمند را برای خودش و تیم ردبول به ارمغان بیاورد.

 

 

1452302

 

 

کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی راننده‌های تیم آلفارومئو با نمایشی بی‌اشتباه در پیستی که امروز شاهد اشتباهات بسیاری بود توانستند به نتیجه‌ای درخشان دست پیدا کرده و در رده‌ی پنجم و ششم بایستند. دنیل ریکاردو هم هفتم شد که با توجه به تصادف زودهنگام و پنالتی پنج ثانیه‌اش نتیجه‌ای تحسین‌برانگیز است.

 

 

1452307

 

 

به این ترتیب در جدول قهرمانی جهان راننده‌ها پس از همیلتون و بوتاس که رده‌ی اول و دوم را برای خود قطعی کرده‌اند، در حال حاضر ورشتپن با یازده امتیاز بیشتر در رده‌ی سوم، لکلرک در رده‌ی چهارم و سباستین وتل در رده‌ی پنجم قرار گرفته‌اند.

 

 

1452300

 

دیدگاه‌ها