کد خبر : 1651690 | 04 آذر 1398 ساعت 19:16 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

ترکش‌های تصادف فراری؛

محاکمه در مارانلو؛ وتل و لکلرک از مبارزه با هم منع می‌شوند؟

برخورد بین دو هم‌تیمی؛ سباستین وتل و چارلز لکلرک، اکنون پس از جلسه‌ی رفع سوتفاهمات فراری، پشت سر گذاشته شده و تیم چشم به آخرین مسابقه‌ی این فصل در ابوظبی دارد.

محاکمه در مارانلو؛ وتل و لکلرک از مبارزه با هم منع می‌شوند؟



به گزارش "ورزش سه"، فراری می‌گوید که این تیم تصادف بین سباستین وتل و چارلز لکلرک در گرند پری برزیل را، پس از جلسه‌ای که با هر دو راننده داشته، پشت سر گذاشته است.

 

سباستین وتل در گرند پری برزیل با چارلز لکلرک تصادف کرد و صدمات وارده به هر دو ماشین موجب شد که هر دو از مسابقه خارج شوند. وتل و لکلرک پس از این حادثه با انتقادات فراوانی روبه‌رو شدند و بعضی معتقد بودند که هر دوی آنها شایسته‌ی سرزنشند. اما فراری می‌گوید که تیم این حادثه را فراموش کرده و اکنون بر روی موفقیت در ابوظبی تمرکز کرده است.

 

تنها پنج دور به خط پایان گرند پری برزیل مانده بود که وتل در تلاش برای سبقت گرفتن از لکلرک، به سمت او فرمان داد و چرخ جلوی ماشین لکلرک را شکست و لاستیک عقب خود را نیز پنچر کرد.

 

 

1453812

 

 

هر دو راننده از مسابقه خارج شدند و فراری برای اولین بار از 2017 تا کنون، هر دو ماشین خود را در مسابقه از دست داد. ماتیا بینوتو رییس تیم فراری با هر دو راننده صحبت کرده تا مشخص شود که این تصادف چطور رخ داده است. فراری پس از صحبت با هر دو راننده در مارانلوی ایتالیا، مقر این تیم، اکنون ادعا می‌کند که سوتفاهمات برطرف شده و این حادثه و حواشی آن مدیریت شده است. در بیانیه‌ی فراری آمده است که تمام تمرکز تیم اکنون به تمام کردن فصل در ابوظبی با کسب نتیجه‌ای عالی معطوف شده است.

 

سخنگوی فراری گفته: "از یکشنبه‌ی گذشته، ماتیا و راننده‌ها هر روز با هم صحبت کرده‌اند، که البته در حالت عادی هم به هر حال هر روز با هم صحبت می‌کردند. هیچ احضار رسمی یا ویدیو کنفرانسی در کار نبوده. سوتفاهمات اکنون کاملا برطرف شده‌اند و ما روی ابوظبی تمرکز کرده‌ایم."

 

فراری قصد ندارد جزییات بیشتری از این جلسات را با رسانه‌ها در میان بگذارد و جزییات هرگونه توافقی با راننده‌ها مبنی بر اینکه از این پس و در آینده چگونه و با حفظ چه قوانینی قرار است با هم مسابقه بدهند، یا اینکه آیا اصلا مجاز خواهند بود که با هم مسابقه بدهند یا خیر، بر همگان پوشیده است. 

 

گمانه‌زنی‌ها اما حاکی از آن است که با توجه به امتیازاتی که تیم فراری به دلیل رقابت وتل و لکلرک در این فصل از دست داده، این دو راننده در فصل بعد از مسابقه دادن با یکدیگر منع خواهند شد و تنها باید از دستورات تیمی اطاعت کنند.

 

وتل و لکلرک امسال بارها و بارها با هم شاخ به شاخ شده‌اند و برخوردشان در برزیل نیز کمکی به بهتر شدن رابطه‌ی این دو نکرده است. گفته شده که بعد از تصادف هر دو بسیار از دست دیگری خشمگین بوده و هم‌تیمی خود را بابت این برخورد سرزنش می‌کردند.

 

 

1453810

 

 

بینوتو گفته که هر دو راننده "در گرماگرم آن لحظه" عمل کرده‌اند و تصادفشان را "یک حرکت احمقانه" خوانده، او اضافه کرده که در آینده هرگز نباید چنین اتفاقی تکرار شود: "وقتی در گرماگرم لحظه‌ی نبرد کاری را انجام می‌دهید، ممکن است به نتیجه‌ی اشتباهی برسید. این مسئله‌ی تشویق یا سرزنش کسی نیست. ما چون جایگاه دوم تیمی را در این فصل کسب کرده بودیم، اجازه دادیم که آنها با هم مسابقه بدهند. آنها از قبل از مسابقه می‌دانستند که آزادند که برای جایگاه سومی قهرمانی جهان راننده‌ها با هم بجنگند. اما اعلام اینکه "آزادید که با هم بجنگید" به این معنا نیست که کارهای احمقانه انجام بدهید! مخصوصا بین دو هم‌تیمی و دو راننده‌ی فراری! به نظر من این یک حرکت احمقانه بود. به عنوان یک تیم ما چه کاری را بهتر می‌توانستیم انجام دهیم؟ ما باید به دور از داغی هیجانات آن لحظه، در آینده به این موضوع فکر کنیم. مطمئنا ما باید از این لحاظ در آینده پیشرفت کنیم و چنین اتفاقی دیگر نباید بیافتد."

 

 

1453807

 

 

بینوتو اظهار کرده که پس از خوابیدن آتش هیجان و عصبانیت همگی، تیم به همراه راننده‌ها همه‌ی اطلاعات و ویدیوهای تصادف را بررسی خواهد کرد و گفته: "مشکل کلیدی این نیست که کدام راننده شایسته‌ی سرزنش است، بلکه اطمینان از این موضوع است که هر دو راننده تشخیص دهند کدام کارشان صحیح و کدام اشتباه بوده است."

 

مدیرعامل فراری جان الکان پیشتر این هفته گفته بود که از اتفاقی که افتاده "بسیار عصبانی" است. او گفت: " اتفاقی که افتاد باعث شد همه‌ی ما بفهمیم که فراری چقدر مهم است. راننده‌ها، هر چقدر هم که عالی باشند، نباید فراموش کنند که رانندگان فراری هستند. کار تیمی مهم است. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که فراری برنده شود. برای ما در کسب پل‌پوزیشن، فصلِ فوق‌العاده‌ای بوده اما این پل‌پوزیشن‌ها تبدیل به پیروزی نشدند."

 

این اظهار نظر اشاره به آمار فراری در این فصل دارد؛ فراری هشت پل‌پوزیشن در بیست مسابقه‌ی این فصل تا به اینجا کسب کرده که هفت تای آنها را لکلرک و یکی را وتل به دست آورده‌اند، اما تنها موفق شده در سه مسابقه پیروز شود.

 

 

1453809

 

 

مدیر سابق تیم فراری راس براون نیز با انتقاد از هر دو راننده‌ی فراری گفته: "من نمی‌خواهم نظر بدهم که کدام یک بیشتر در این تصادف تقصیرکار بودند اما خیلی خوب می‌شد اگر یکی از آنها لوییس همیلتون را سرمشق قرار می‌داد و بلافاصله مسئولیت این برخورد را بر عهده می‌گرفت، همان‌طور که قهرمان فرمول یک پس از برخورد با آلبون این کار را کرد. اگر فراری واقعا می‌خواهد که به سلطه‌ی مرسدس بر فرمول یک پایان دهد، سال دیگر نه تنها باید ماشین‌های رقابتی‌تری را برای راننده‌هایش فراهم کند بلکه باید اطمینان حاصل کند که حوادثی از این قبیل دیگر رخ نخواهد داد. فرمول یک ورزشی تیمی‌ست، مخصوصا در مارانلو."

 

براون افزود: "ماتیا بینوتو الان وظیفه دارد که این اوضاع سخت را مدیریت کرده و همه چیز را به روال سابق برگرداند. او باید به راننده‌هایش بگوید که با مسئولیت‌هایشان روبه‌رو شوند، که در مارانلو به این معناست که منافع تیم بر منافع شخصی اولویت دارد و این چیزی نبود که در برزیل اتفاق افتاد."

 

این فصلِ فراری به مبارزه‌ی ادامه‌دار دو راننده‌ی این تیم برای اثبات برتری بر دیگری گذشت. راننده‌ی آلمانی فراری سباستین وتل، که چهار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، فصل را پس از آمدن لکلرک به فراری -که دومین سال خود در فرمول یک را سپری می‌کند- به عنوان راننده‌ی اول و اولویت تیم آغاز کرد. اما راننده‌ی جوان موناکویی نتایج قابل قبول‌تری در این فصل کسب کرد و در یک مسابقه مانده به پایان فصل، در جدول قهرمانی جهان راننده‌ها از وتل در امتیاز، تعداد پل‌پوزیشن و تعداد برد پیش است و در تایم‌گیری‌ها نیز با هم برابرند.

 

 

1453803

 

 

با اوج‌گیری نبرد این دو، هر دو راننده در طول این فصل بارها دستورات تیمی را نادیده گرفتند. این موجب می‌شود که بینوتو با تصمیم سختی برای چگونگی مدیریت این دو در فصل آینده روبه‌رو باشد.

 

در این میان در حالی که فراری سخت مشغول حل و فصل مشکلاتش با مدیریت دو راننده‌ی تیم است، FIA پس از مسابقه‌ی برزیل موتور مورد استفاده در ماشین‌های این تیم را مورد بررسی قرار داده. گفته می‌شود که این اقدام FIA در پی ابراز شک رقبای فراری نسبت به سرعت زیاد ماشین‌های این تیم در مسیرهای مستقیمی صورت گرفته است.

 

فراری البته گفته که FIA بررسی‌های معمول را انجام داده و آنها بارها این بازرسی‌ها را انجام داده‌اند و این بخشی از یک روند طبیعی بوده است.

 

FIA نیز اعلام کرده که پس از برزیل آنها سیستم سوخت‌رسانی چندین ماشین را چک کرده‌اند و این بخشی از بازرسی سیستماتیک این نهاد در طول فصل بوده و ارتباطی با شک و شبهه‌های مطرح شده ندارد.

 

باید دید که در فصل 2020 تنها مشکل فراری، اداره‌ی وتل و لکلرکِ تشنه‌ی پیروزی خواهد بود یا این تیم اسطوره‌ای با مشکلات دیگری از جمله جریمه به دلیل تخلف در قطعات استفاده شده در موتور خود نیز باید دست و پنجه نرم کند.

 

دیدگاه‌ها