کد خبر : 1650345 | 27 آبان 1398 ساعت 13:51 | 65.7K بازدید | 0 دیدگاه

آیا بنزما می تواند برای یک کشور دیگر بازی کند؟

درخواست بنزما مبنی بر حضور در یک تیم ملی دیگر به جز فرانسه، به یکی از جذاب ترین اخبار فوتبال اروپا طی ساعات اخیر تبدیل شده است.

آیا بنزما می تواند برای یک کشور دیگر بازی کند؟

 به گزارش "ورزش سه"، طی روزهای گذشته نوئل لو گرائو، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، در اظهار نظری جنجالی عنوان کرده بود که بنزما با وجود درخشش در رئال مادرید، نمی تواند برای تیم ملی فرانسه بازی کند و داستانش با این کشور به پایان رسیده است؛ موضوعی که با عصبانیت کریم بنزما رو به رو شد و او در توئیتی درخواست کرده بود که برای یک تیم ملی دیگر بازی کند. با این همه به نظر می رسد که حضور این ستاره رئال مادرید در یک تیم ملی دیگر بسیار سخت باشد اما موضوع مهم این است که تصمیم فیفا در این موضوع بسیار حیاتی است. بنزما یک بازیکن الجزایری الاصل است و برای بازی در این تیم باید پاسپورت فرانسوی اش باطل شود.

 

بر اساس آیین نامه فیفا اما باطل شدن یک طرفه پاسپورت بنزما توسط فرانسه کافی نیست و این بازیکن باید از طریق والدین الجزایریش نیز اقداماتی انجام دهد. با این حال در قوانین فیفا عنوان شده که یک بازیکن که برای یک تیم ملی بازی کرده می تواند با رضایت تیم ملی سابق خود و تیم جدیدش و با در نظر گرفتن یک سری قوانین خاص برای یک تیم ملی جدید بازی کند. این موضوع در اساس نامه جدید فیفا در ماه ژوئن 2019 اعلام شده بود.

 

 

1445409

 

 

با این همه اما به نظر می رسد که کار کریم بنزما برای حضور در یک تیم ملی جدید بسیار سخت و دشوار باشد اما قطعا موضوعی ممکن و قابل حل شدن است.

دیدگاه‌ها