کد خبر : 1650524 | 28 آبان 1398 ساعت 12:55 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

همیشه حامی و علاقمند به بازی مسعود شجاعی هستم

نصرتی: ویلموتس حساسیت بازی با عراق را درک نکرد

بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی کنونی گل ریحان البرز مدعی است شرایط تیم ملی بعد از دو شکست اخیر گره خورده و باید ویلموتس به خوبی از حساسیت دیدارهای تیم ملی با حریفان آگاه شود.

نصرتی: ویلموتس حساسیت بازی با عراق را درک نکرد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو شکست مقابل عراق و بحرین، تیم ملی اکنون در هجمه زیادی قرار دارد و نگرانی بابت حذف غافلگیرکننده از مرحله مقدماتی گریبان این تیم را گرفته است. محمد نصرتی که سابقه حضور در تیم ملی را در کارنامه دارد، در خصوص شرایط تیم ملی اینطور توضیح می‌دهد: تیم ملی در دیدار با عراق نه تنها خوب نبود بلکه فکر می‌کنم حتی بد هم بود. با این نتیجه‌ای هم که کسب شد شرایط خیلی سخت شده است با توجه به اینکه 8 تیم به صورت مستقیم و 4 تیم برتر دوم گروه‌ها به دور بعد راه پیدا می‌کنند ما الان شرایط خوبی در جدول و گروه نداریم و کار حسابی گره خورده است.

 

وی در مورد دلیل شکست ایران و بازی ضعیف مقابل عراق هم گفت: دلیلش این است که من انگیزه‌ای که در بازیکنان لازم بود را ندیدم و به نظرم روحیه تیمی ما کافی نیست و از طرفی هم یک مقدار برنامه آماده‌سازی خوب نبود و ویلموتس به بهانه نگرفتن دستمزدش دیر به ایران آمد که همین موضوع به تیم ضربه زد. انتظار من از ویلموتس این بود که بعد از باخت مقابل بحرین کمی کار را جدی‌تر گرفته و کادرفنی نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کنند ولی این مسائل دیده نشد و تیم ملی نتوانست کاری از پیش ببرد. کاش اگر بنا بر نبردن بود حداقل امتیاز را می‌گرفتیم و حتی مساوی هم برای ما خوب بود ولی از حداقل امتیاز بازی هم محروم شدیم و حالا کار به این شکل گره خورده است.

 

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد اینکه باید در ادامه چه شرایطی برای عبور از این مرحله در نظر گرفت، گفت: در حال حاضر واقعاً وضعیت بحرانی است و فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون و تاج باید برای این وضعیت فکر عاجل کنند چرا که در این صورت در همین مرحله مقدماتی حذف می‌شویم. احساس می‌کنم ویلموتس شناختی از فوتبال آسیا ندارد و حساسیت بازی‌ها به او به درستی تفهیم نشده است و به او نگفته‌اند که اگر همین بازی‌های به ظاهر ساده را جدی نگیری ممکن است در همین مرحله تیم حذف شود.

 

نصرتی در مورد اینکه نتایج ضعیف دو دیدار اخیر تیم ملی باعث شده فوتبالدوستان دوباره نام کی‌روش را مطرح کنند هم عنوان کرد: نه دیگر بحث کی‌روش تمام شده و پرونده اش بسته شده است و بهتر است دیگر در موردش صحبت نکنیم. کادرفنی فعلی در حال حاضر روی کار است و باید تا موقعی که شانس صعود داریم با همه وجود حمایت شود. از طرفی ما وقتی می‌دانستیم مشکلات مالی و مشکل انتقال پول داریم زودتر از اینکه کار به اینجا بکشد باید فکری می‌کردیم ولی همیشه منتظر می‌مانیم مشکلی ایجاد شود و پس از آن به فکر برطرف کردنش می‌رویم.

 

وی در مورد حساسیت و اهمیت نتیجه دو بازی اخیر برای فوتبالدوستان ایرانی هم گفت: بله این دو دیدار مثل خیلی از بازی‌های دیگر درگیر مسائل غیرفنی بود و توهین به پرچم و سرود کشورمان و کارهایی از این دست باعث شد بردن این دو دیدار برای مردم ما مهم‌تر از هر بازی دیگری باشد ولی به هر حال نتیجه عکس آن چیزی شد که می‌خواستیم.

 

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد اعتراض‌هایی که به فهرست نفرات دعوت شده صورت گرفته و خیلی‌ها عقیده دارند نفرات دیگری می‌توانستند دعوت شوند اینطور توضیح داد: این دیگر سلیقه سرمربی تیم ملی است و باید اجازه دهیم سرمربی تیم به هر شکل که با تفکراتش جور در می‌آید بازیکنان مورد نظرش را دعوت کند.

 

نصرتی در مورد انتقاداتی که به ساختار دفاعی و عملکرد مدافعان تیم ملی می‌شود هم گفت: متاسفانه هنوز این تفکر وجود دارد که وقتی تیم گل می‌زند همه به نام مهاجم می‌نویسند و وقتی تیم گل می‌خورد به نام مدافعان و گلر تیم تمام می‌شود ولی کل تیم هم در زدن گل و هم در گل خوردن مقصر هستند و نمی‌شود یک یا چند بازیکن را مقصر دانست.

 

وی در مورد اخراج مسعود شجاعی از زمین بازی هم عنوان کرد: من همیشه جزو حامیان و طرفداران بازی مسعود بودم و حتی در دوره‌ای که همه به او انتقاد می‌کردند و می‌گفتند نباید دعوت شود من می‌گفتم او شایسته حضور در تیم ملی است ولی از او در این بازی به عنوان کاپیتان تیم انتظار داشتم بتواند مجموعه را کنترل کند. ویلموتس آشنایی کافی به شرایط و جو بازی نداشت و وظیفه یکی مثل شجاعی بود که در زمین تیم را جمع کند ولی نتوانست این کار را انجام دهد و خودش هم حتی اخراج شد.

 

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد اینکه چقدر امیدوار به صعود است هم گفت: ما هنوز نباید نا امید شویم و امید داریم. به هر حال سال‌ها تیم اول آسیا بودیم و در چند سال اخیر قدرت خودمان را نشان دادیم. با خود عراق و بحرین در شرایط میزبانی بازی داریم و با هنگ‌کنگ هم در تهران بازی داریم و یک بازی با کامبوج خارج از خانه‌ است که بازی راحتی است و اگر هر 12 امتیاز باقی مانده را بگیریم و نتیجه بازی عراق و بحرین هم به سود ما تمام شود می‌توانیم صعود کنیم و نباید از الان نا امید باشیم.

 

سرمربی گل‌ریحان در مورد شرایط این تیم در لیگ یک هم گفت: تیم ما شرایط خوبی دارد. البته شرایط عالی نیست ولی خوب است. در حال حاضر در رتبه دوم جدول هستیم و بازی گذشته را هم در حالی مساوی کردیم که موقعیت‌های خوبی داشتیم و گلی که خوردیم هم از روی ضربه پنالتی بود. این را بگویم که از عملکرد بچه‌ها اصلا راضی نیستم و باید در نشستی که با مدیرعامل باشگاه دارم در این خصوص صحبت کنیم.

دیدگاه‌ها