کد خبر : 1650604 | 28 آبان 1398 ساعت 19:51 | 157K بازدید | 0 دیدگاه

صفر صفر به نفع ایران؛

تساوی عراق و بحرین و موقعیت پیچیده گروه ایران

دیدار دو تیم عراق و بحرین در پایان نود دقیقه با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید .

به "گزارش ورزش سه"، در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از گروه سوم این رقابت ها، دیدار حساس عراق و بحرین در پایان  با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید .


 این درحالی است که نتیجه تساوی به دست آمده کاملا به نفع فوتبال ایران است و حالا تیم ملی ایران در صورت پیروزی در 4 دیدار پیش رو می تواند به عنوان صدر نشین از این گروه صعود کند .

 

شرح نیمه اول :


در ابتدای این بازی تیم فوتبال عراق فشار زیادی روی دروازه بحرین آورد اما حملات این تیم زهر لازم را نداشت و در ادامه و با توجه به گذشت زمان بحرینی ها توانستند به بازی برگردند و بازی را از حالت یک جانبه در آوردند و در لحظاتی هم اگر مهاجمین این تیم دقت می کردند  می توانستند حتی دروازه عراق را باز کنند.اما به هر حال هیچ کدام از دو تیم در نیمه اول نتوانستند  خطر  منجر به گلی را روی دروازه حریف خودشان ایجاد کنند تا نیمه اول بدون گل خاتمه یابد.


نیمه دوم :


نیمه دوم این بازی مطابق انتظار با فشار تیم ملی عراق  همراه شد اما با توجه به اینکه  یک تساوی هم می توانست برای هر دو نتیجه خوبی تلقی شود هیچکدام از دو تیم به آب  و ا آتش نزدند  تا این دیدار  در نهایت با نتیجه صفر به صفر به اتمام برسد  حالا با احتساب این تساوی تیم ملی عراق  با توجه به برد احتمالی مقابل کامبوج و هنگ کنگ صعودش به مرحله بعدی تقریبا مسجل شده است.


 ترکیب عراق :


محمد حمید، روبین سولاقا، احمد ابراهیم، سعد ناطق، ضرغام اسماعیل، علا مهاوی، بشار رسن، امجد عطوان، همام طارق، ابراهیم بایش، مهند علی


ترکیب بحرین :


سید محمد عباس، احمد بوقمار، سید مهدی باقر، عبدالله الحزاز، ولید الحیام، سایعد سعید،  محمد الهردان، عبدالوهاب المولد، جاسم احمد الشیخ، مهدی حمیدان، عبدالله یوسف الهلال


داور : تقی محمد


ورزشگاه : بین المللی امان


کارت زرد:
عطوان (42) تیم ملی عراق


کارت زرد:
بوقمار (44) تیم ملی بحرین


دقیقه 57: سانتر از جناح چپ روی دروازه بحرین با ضربه سر مهند علی همراه شد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

1452557


دقیقه 60: باز هم سانتر از جناح چپ توسط ضرغام اسماعیل فرستاده شد  که مهند علی  توانست روی توپ اثر بگذارد اما ضربه او به شکل آرام از کنار دروازه به خارج رفت.


تعویض :
ابراهیم بایش (صفا هادی -46) تیم ملی عراق


دقیقه 65: ارسال روی یک ضربه ایستگاهی از جناب راست دروازه بحرین به شکلی خطرناک توسط مدافعان بحرینی  از منطقه خطر دفع شد.


دقیقه 67: ضربه بسیار نرم و دقیق بشار رسن را که از درون محوطه جریمه زده شد  را دروازه بان تیم ملی بحرین به راحتی از آن خود کرد.


دقیقه 70:ضربه ایستگاهی تقریبا نزدیک به محوطه جریمه که توسط علا عباس زده شد از بالای دروازه عراق با اختلاف کمی به بیرون رفت.


 
تعویض:
بشاررسن (علا عباس- 75) تیم ملی عراق


دقیقه 79: ضربه بسیار محکم امجد عطوان به شکل بسیار خطرناکی به کناره دروازه بحرین اصابت کرد.


تعویض:
عبدالله یوسف (اسماعیل عبدالعطیف-84)  تیم ملی بحرین


 دقیقه 85: کار بسیار خوب تیم ملی عراق با ضربه علا عباس همراه شد اما ضربه او به تیر دروازه اصابت کرد.

 

1452556


دقیقه 92: ضربه ایستگاهی و ارسال عطوان با خروج دروازه بان تیم بحرین ازمنطقه خطر دور شد.  در این صحنه  برخورد مهاجمین عراق با دروازه بان این تیم باعث درگیری بین بازیکنان شد.


کارت زرد:
سعید (91) تیم ملی بحرین


کارت زرد:
طارق همام (92) تیم ملی عراق

 

اتفاق ویژه:


 نتیجه تساوی درست همان نتیجه ای بود که  مجموعه تیم ملی ایران و هوادارانش آرزوی آن را داشتند که در پایان هم این نتیجه حاصل شد تا تیم ملی همچنان امیدواری هایش را برای صدر نشینی حفظ کرده باشد.

 

1452555


وضعیت جدول  گروه سوم در پایان دور پنجم :


حالا با احتساب این نتیجه تساوی، تیم ملی عراق از 5 بازی صاحب یازده امتیاز و در جایگاه اول قرار گرفت و پس از این تیم بحرین هم با همین تعداد بازی و 9  امتیاز در رده دوم  و تیم ملی ایران هم  از 4 بازی و شش امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفتند.
 گفتنی است در این گروه به جز این دیدار، تیم ملی هنگ کنگ هم توانست کامبوج را شکست دهد تا با 5  بازی و 5 امتیاز پس از ایران و بالاتر از کامبوج 1 امتیازی در رده چهارم حضور پیدا کند .

دیدگاه‌ها