کد خبر : 1651338 | 03 آذر 1398 ساعت 10:47 | 56K بازدید | 0 دیدگاه

فلامنگو، یونایتد شد؛ ریورپلاته، بایرن

تکرار کابوس یاران علی دایی در لیما

پیروزی 2-1 فلامنگو بر ریورپلاته با دو گلی که در سه دقیقه پایانی به ثمر رسید خاطره پیروزی تاریخی منچستریونایتد بر بایرن مونیخ در فینال چمپیونزلیگ را برای فوتبال‌دوستان تداعی کرد.

تکرار کابوس یاران علی دایی در لیما

به گزارش "ورزش سه"، دیروز وقتی فلامنگو موفق شد در دقیقه 90+2 در فینال کوپا لیبرتادورس، با دو گلی که در سه دقیقه پایانی بازی مقابل ریورپلاته به ثمر رساند، قهرمانی را از دست این تیم آرژانتینی درآورده و جام را از آن خود کند، همه فوتبال‌دوستان ناخودآگاه به یاد یک فینال تاریخی دیگر افتادند. فینال تاریخی چمپیونزلیگ بین بایرن مونیخ و منچستریونایتد که به شکلی مشابه در آخرین لحظات با دو گل به سود شیاطین سرخ رقم خورده بود.

 

1453386

 

در بازی دیشب، فلامنگو که به مصاف مدافع عنوان قهرمانی کوپا لیبرتادورس، ریورپلاته، رفته بود تا دقیقه 89 با یک گل از حریف عقب افتاده بود و به نظر می‌رسید ریور یک بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. ولی در آخرین دقایق نوبت به درخشش بی‌نظیر ستاره دیشب فلامنگو، گابی‌گل، گابریل باربوسا رسید که ابتدا در دقیقه 89 بازی را به تساوی کشاند و سپس سه دقیقه بعد در حالی که عقربه‌های ساعت 90+2 را نشان می‌داد گل پیروزی‌بخش فلامنگو را زد و کار را برای آرژانتینی‌ها تمام کرد.

 

1453381

 

درست مثل آن فینال تاریخی لیگ قهرمانان و شب درخشش شیاطین سرخ در مقابل بایرن مونیخ. شبی که منچستریونایتد حتی زمانی که وقت های قانونی به پایان رسید و عقربه ساعت دقیقه 90 را نشان می‌داد با نتیجه 1-0 از باواریایی‌ها عقب افتاده بود و در شهر مونیخ خیلی‌ها جشن و پایکوبی را حتی آغاز کرده بودند. اما دست تقدیر قرار بود از آستین دو مهاجم یونایتد بیرون بیاید و عیش آلمانی‌ها را منغص کند. در دقیقه 90+1 شرینگهام گل تساوی یونایتد را زد تا شهر مونیخ در بهت و ناباوری فرو رود. ولی این پایان کار نبود چرا که سولسشر، تعویض طلایی سر الکس فرگوسن دو دقیقه بعد در دقیقه 90+3 گل پیروزی‌بخش تیمش را زد تا یک قهرمانی فوق‌العاده شیرین به حساب یونایتد و سرمربی افسانه‌ایش واریز شود.

 

1453388

 

در بازی دیشب هم ریورپلاته و سرمربی تاکتیسینش، گایاردو، در طول بازی در نبرد تاکتیکی تیم برزیلی را کاملا شکست داده بودند و به خصوص در نیمه اول یک بازی ایده‌آل را به نمایش گذاشتند. ریورپلاته تا دقیقه 89 یعنی یک دقیقه مانده به پایان بازی، برتری تاکتیکی و استواری خود در خطوط سه گانه را حفظ کرد ولی به نظر می‌رسد بازیکنان ریور وقتی ساعت ورزشگاه را نگاه کرده و متوجه شدند تنها یک دقیقه تا پایان وقت قانونی زمان دارند ناخودآگاه به این فکر افتادند که داور هر چقدر هم وقت اضافه بگیرد قرار نیست نیم ساعت دیگر بازی کنند. همان اتفاقی که می‌توان حدس زد در فینال تاریخی چمپیونزلیگ برای بازیکنان بایرن مونیخ افتاده باشد. به هر حال بازیکنان ریور به قول نشریه کلارین آرژانتین در آخرین دقیقه بازی تنها اشتباه خود در این دیدار را مرتکب شدند، اشتباهی که برایشان بسیار گران تمام شد. بعد از دریافت گل تساوی می‌شد حدس زد که شالوده ریور به هم خواهد ریخت و دقیقا هم همین اتفاق افتاد.

 

1453382

 

بازی دیشب فینال کوپا لیبرتادورس مسلما به عنوان یک بازی تاریخی تا سال ها در یادها باقی خواهد ماند و درست مثل فینال تاریخی بایرن مونیخ- منچستریونایتد از آن صحبت خواهد شد. فعلا زمان جشن و شادی برای بازیکنان فلامنگو و هواداران این تیم است. فوتبال دیشب بار دیگر نشان داد که گاهی می‌تواند بازی دقایق و ثانیه‌ها باشد.

 

1453384

 

1453383

 

1453385

 

 

دیدگاه‌ها