کد خبر : 1651402 | 03 آذر 1398 ساعت 15:40 | 33.5K بازدید | 0 دیدگاه

با انتقام از اوراواردز؛ 

الهلال برای سومین بار قهرمان آسیا شد

نماینده کشور عربستان توانست به قهرمانی کشورهای شرقی در آسیا خاتمه دهد و پس از هفت سال یک تیم از غرب آسیا قهرمان قاره پهناور شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الهلال در شرایطی به ورزشگاه سایتاما در ژاپن پاگذاشته بود که دیدار رفت را در ریاض با نتیجه یک بر صفر برده بود و تیم اواراواردز برای قهرمانی می بایست با اختلاف 2 گل در خانه اش تیم الهلال را شکست می داد.


با شروع بازی اما چیزی که مشهود بود، قدرتنمایی شاگردان لوچسکو بود. آنها طی نیمه اول تیم برتر میدان بودند و فقط یک بار دروازه شان توسط کوروکی مهاجم اوراواردز تهدید شد که این موقعیت هم با دخالت به موقع سلمان فرج از دست رفت.

 

1453472


دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند. در نیمه دوم هم با وجود حمایت همه جانبه ای که ژاپنی ها از تیم خود در ورزشگاه سایتاما به عمل آورده بودند و ورزشگاه را قرمزپوش کردند، این تیم میهمان بود که به نمایش بهتر خود ادامه داد و موقعیت های گل بیشتری ایجاد کرد. در نهایت هم این فرصت های گلزنی در دقیقه 84 با ضربه سالم الدوساری که روی یک ضدحمله و کار ترکیبی به دست آمد از حریف پیش افتاد.


 در ادامه هم این شاگردان لوچسکو بودند که بازی را در اختیار داشتند و تعویض های تسویوشی اوتسوکی هم نتوانست روند تیمش را عوض کند تا در وقت های اضافی بار دیگر تیم میهمان این بار توسط گومیس گلزنی کرده و کسب سومین قهرمانی آسیا را برای الهلال تضمین کند. 

 

1453478


این قهرمانی از این جهت نیز حائز اهمیت بود که حالا الهلال به همراه پوهانگ از کره جنوبی تنها تیم هایی به شمار می روند که سه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند. ضمن اینکه لوچسکو که همین چند ماه پیش و از مرحله یک هشتم نهایی به عنوان سرمربی الهلال انتخاب شده بود، توانست به هفت سال قهرمانی پیاپی تیم های شرقی خاتمه دهد و تیمش را پس از اینکه دو سال پیاپی ژاپنی ها قهرمان شدند، به عنوان قهرمان جدید قاره معرفی کند.


الهلال در سال 2007 هم با اوراواردز در فینال روبرو شده بود که در آن مقطع بازی را به حریف واگذار کرد، ولی حالا آنها با کسب پیروزی مقتدرانه 3 بر صفر که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به دست آمد، انتقام شیرینی از حریفشان گرفته اند.

 

1453479

دیدگاه‌ها