کد خبر : 1652366 | 09 آذر 1398 ساعت 00:50 | 211.7K بازدید | 1 دیدگاه

توپچی‌ها به دنبال جانشین بی‌حرف و حدیث

زنده از لندن و لیگ برتر؛ اخراج امری - واکنش‌ها و نقل قول‌ها

باشگاه آرسنال سرانجام تصمیم گرفت به همکاری با اونای امری، سرمربی اسپانیایی اش، پایان دهد؛ یک تغییر بزرگ دیگر در باشگاه های لندنی در 10 روز اخیر.

زنده از لندن و لیگ برتر؛ اخراج امری - واکنش‌ها و نقل قول‌ها

به گزارش "ورزش سه"، آرسنالی ها که برای 22 سال به حضور آرسن ونگر روی نیمکت تیم شان عادت کرده بودند، اونای امری را حتی دو فصل هم تحمل نکردند و این مربی اسپانیایی سرانجام بعد از شکست شب گذشته مقابل آینتراخت فرانکفورت از این باشگاه اخراج شد.

 

باشگاه آرسنال سرانجام دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای، به طور رسمی کنار گذاشتن این مربی اسپانیایی را تایید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:" ما از اونای و همکارانش که برای برگرداندن تیم به  سطحی که ما همه انتظار داریم و خواسته همه ما است بی‌وقفه تلاش کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم. ما برای اونای و تیمش آرزوی موفقیت‌های آتی داریم. تصمیم باشگاه به دلیل نتایج و عملکردهایی اتخاذ شده که در سطح مورد نظر ما نبود."

 

 

 

1454909

 

۰۰:۳۰- نامه‌ی خداحافظی پراحساس و صمیمانه‌ی اونای امری خطاب به هواداران آرسنال، تحسین فوتبالدوستان را برانگیخته؛ کاوه صلح‌کل نوشته یک نامه‌ی خداحافظی باکلاس از اونای امری.
هنری وینتر نوشته: نامه‌ای پر عزت نفس از اونای امری خطاب به همه در آرسنال...
اکانت رسمی هواداری توپچی‌ها نوشته: طرفدار امری نیستم اما این کارش کلاس بالایش را نشان داد.
ای‌اس‌پی‌ان نوشته: اونای امری پس از اخراج از آرسنال این پیام صمیمانه را به رشته‌ی قلم درآورد.

 

 

 

1454908

 

۰۰:۱۵- توییتر گل به نقل از اونای امری نوشته: "به همه‌ی هواداران، می‌خواهم از اعماق قلبم از شما تشکر کنم که کمک کردید عظمت آرسنال را بفهمم و احساس کنم. هیچ چیز را بیش از این نمی‌خواستم که نتایج بهتری برای شما بگیرم."

 

 

1454910

 

۰۰:۱۰- اونای امری با انتشار نامه‌ای از هواداران آرسنال تشکر و با آنها خداحافظی کرده. نامه‌ی امری با این جملات آغاز می‌شود: این افتخاری بود که سرمربی آرسنال باشم...

 

 

۰۰:۰۵- فرانک لمپارد سرمربی چلسی پس از اخراج اونای امری از آرسنال گفته که هیچوقت خوب نیست که ببینی مربی تیم رقیب شغلش را از دست می‌دهد.
لمپارد گفته: "من نمی‌گویم که این اجتناب ناپذیر بود. 
در فوتبال هیچ چیز اجتناب ناپذیر نیست. این خوب نیست، هر کسی یک اخلاق کاری و یک ایده‌ای دارد و به هر شکل نهایتا کارش را انجام می‌دهد."

 

 

۱۱:۳۰- گری نویل، مدافع پیشین منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس به انتقاد از بازیکنان آرسنال پرداخته و ادعا کرد که استاندارد توانایی فنی و استخدام بازیکن در این تیم بسیار پایین است و همین امر زیر پای اونای امری را خالی کرده است.


نویل به اسکای اسپورتس گفت: "او در هفته‌های گذشته بارها مورد بی‌احترامی قرار گرفت و لهجه و منش اخلاقیش مسخره شد. این کار واقعا ناخوشایند بود. واقعیت این است که او یک مربی سطح بالاست که در این یک مورد نتوانست راه خود را به درستی بیابد. 


بدون ذره‌ای شک باید گفت که بازیکنان او را زمین زدند. این سرمربی است که ضربه می‌خورد، این مسئولیت اوست که آنها را شکل منظمی دهد، اما بعضی از آن بازیکنان... من در چند سال گذشته از باشگاه خودم هم بابت سیاست استخدام بازیکن و استراتژیشان انتقاد کرده‌ام، اما آرسنال واقعا از این نظر ترحم‌برانگیز است. بگذارید واضح بگویم؛ بعضی از این مدافعان را مربیگری کردن غیرممکن است."

 

 

 

1454896

 

۲۲:۳۵- در حالی که بازیکنان آرسنال با انتشار عکس‌هایی از اونای امری، از سرمربی سابقشان تشکر و قدردانی می‌کنند، مسوت اوزیل دقایقی پیش در اقدامی معنادار، با انتشار این عکس در اینستاگرامش، بدون کوچکترین اشاره‌ای به امری، تلویحا از اخراج اونای امری از آرسنال و انتخاب لیونبرگ به عنوان جانشین موقت او روی نیمکت توپچی‌ها حمایت کرد.

 

 

1454897

۲۲:۵۰- اکانت توییتر ترول فوتبال با انتشار عکسی از مسوت اوزیل و اونای امری از قول امری نوشته: تبریک میگم مسوت، تو بردی‌.
این توییت اشاره به اختلافات اوزیل با سرمربی اخراجی آرسنال دارد.

 

 

1454887

 

۲۲:۱۵- به گفته‌ی پپ گواردیولا؛ با وجودی که نام میکل آرتتا به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری آرسنال اعلام شده، او همراه با تیم منچسترسیتی به نیوکاسل سفر کرده است.

 

 

1454889


۲۱:۳۰- گاردین اسپورت سخنان ژوزه مورینیو راجع به اخراج امری را توییت کرده. مورینیو گفته: "یه کمی استراحت و بعد یک باشگاه بزرگ به سراغ او می‌آید و حرفه‌ی او باز هم ادامه خواهد یافت. پس درامایی در کار نیست، رفیق من. به جلو رفتن ادامه بده و یک باشگاه دیگر خواهی داشت."

 

 

 

1454888


۲۱:۲۰- اکانت توییتر گل با انتشار گیفی از سریال The Office به شکل بامزه‌ای به واکنش هواداران تاتنهام در قبال رفتن پوچتینو به آرسنال پرداخته.
گل نوشته: امری اخراج شد.
با پوچتینو ارتباط گرفتند.
هواداران تاتنهام: می‌کشمت!

 


 

1454885

 

۲۱:۰۰- داوید اُرن‌اشتاین، خبرنگار ورزشی نوشته که آرسنال مربی سابق تاتنهام؛ مائوریسیو پوچتینو را گزینه‌ای معتبر برای جانشینی سرمربی اخراجیش اونای امری می‌داند. اینکه این سرمربی ۴۷ ساله‌ی آرژانتینی چه واکنشی به این پیشنهاد نشان بدهد مشخص نیست، اما او یکی از گزینه‌های باشگاه آرسنال است.

 

 

 

1454847



۱۹:۳۵- زین‌الدین زیدان در مورد اونای امری گفته: "او مربی بزرگی‌ست."
مربی رئال مادرید مطمئن است که امری خیلی زود شغل دیگری برای خود دست و پا خواهد کرد.

 

 

1454837



۱۹:۰۳- بهترین لحظات آرسنال با اونای امری را تماشا کنید.
"تصویری یافت نشد"

 

 

1454841


۱۹:۰۲- به گفته‌ی میرر بازیکنان آرسنال، پیش از اینکه توپچی‌ها او را اخراج کنند، آشکارا امری را در تمرین‌ها مسخره می‌کردند.

 

 

1454834


۱۹:۰۰-


سال ۲۰۰۲
لمپارد برای چلسی بازی می‌کند
لیونبرگ برای ارسنال بازی می‌کند
سولسشر برای منچسر یونایتد بازی می‌کند


سال ۲۰۱۹
لمپارد مربی چلسی است
لیونبرگ مربی آرسنال است
سولسشر مربی منچستر یونایتد است

 

 

 

1454832

 

۱۹:۰۰- چه کسی آرسنال را اداره می‌کند؟
مالک: استن کرونکه
هیئت مدیره: جاش کرونکه، لرد هریس، کن فرایر، سر چیپس کسویک
مدیر اجرایی: وینایونکاتشام 
سرپرست فوتبال: رائول سانلهی
مدیر آکادمی: پر مرته‌ساکر
مربی موقت: فردریک لیونبرگ
مدیر اجرایی: ادو گاسپار

 

1454831

۱۸:۴۵- کاوه صلح‌کل در توییتر خود نوشت: نام‌های حاضر در لیست آرسنال برای جایگزینی امری شامل مکس الگری، میکل آرتتا، کارلو آنچلوتی، برندن راجرز و نونو اسپریتو سانتو می‌شود. غیرممکن نیست که لیونبرگ این شغل را بگیرد.

 

 

1454813

 

۱۸:۱۶- سان ورزشی در توییتر خود نوشته: باخت به فرانکفورت میخ آخر به تابوت امری بود!

 

۱۸:۱۲- یورگن کلوپ سرمربی موفق لیورپول در مورد امری گفته که "او مربی برجسته‌ای‌ست. حالش خوب خواهد بود." کلوپ گفته که انتظار دارد اونای امری پس از اخراج از آرسنال، دوباره در جایی دیگر به موفقیت برسد.

 

۱۸:۱۰- ژوزه مورینیو با اظهار اینکه من بابت این موضوع ناراحتم، اما زندگی همین است گفته که هیچ شکی ندارد که اونای امری پس از اخراج از آرسنال یک "کار بزرگ" دیگر در فوتبال به دست می‌آورد.

 

اعلام شده که دو هفته پیش از اخراج امری مدیران آرسنال به دنبال به کار گرفتن مورینیو بوده‌اند.

 

۱۸:۰۹- استیون جرارد سرمربی رنجرز در واکنش به اخراج اونای امری از آرسنال گفت که اخراج‌ها بخشی از "واقعیت بی‌رحمانه‌ی مربیگری‌" هستند.

 

 

۱۸:۰۴- کاوه صلح‌کل خبرنگار اسکای در توییتر خود نوشت: اونای امری امروز صبح به زمین تمرین گروهی آرسنال رفت. او در جلسه‌ای که با هدایت سانهلی و ادو برگزار شد، اخراج شده بود. امری بسیار محترمانه و به بهترین شکلی که می‌شد انتظار داشت، این موضوع را پذیرفت. او سپس با بازیکنان خداحافظی و برای آنها آینده‌ای خوب را آرزو کرد.

 

 

۱۷:۵۰- یورگن کلوپ در نشست مطبوعاتی پیش از بازی لیورپول- برایتون، اونای امری را یک مربی خارق‌العاده نامید و تاکید کرد او دوباره در یک رل مهم در فوتبال حاضر خواهد بود.

 

۱۷:۴۶- ژوزه مورینیو در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تاتنهام مقابل بورنموث درباره اخراج امری گفت:‌ "متاسفم اما زندگی همین است"
مورینیو تاکید کرد مطمئن است اونای امری بزودی یک شغل جدید دیگر در فوتبال به دست خواهد آورد.

 

 

1454801

۱۷:۲۳- صفحه توییتر EPL Bible با انتشار تصویر کامادا، گلزن تیم آینتراخت برابر آرسنال، برای او تیتر زده اسطوره آرسنال! این مسئله نشان‌دهنده رضایت هواداران از شکستی است که منجر به اخراج امری شد.

 

 

 

1454794


۱۷:۲۱- طرح بلیچرریپورت در مقایسه  لیونبرگ مربی و بازیکن؛‌ ستاره سوئدی چه مدت در پست سرمربیگری آرسنال دوام می‌آورد؟

 

 

 

1454784

 

۱۷:۰۳-  توییت فردریک لیونبرگ سرمربی موقت آرسنال: تا هر زمانی که من بر آرسنال نظارت کنم، همه‌ی توانم را خواهم گذاشت تا لبخند را به صورت‌ها بازگردانم. ما چند هفته‌ی شلوغ را پیش رو داریم و تیم به حمایت شما نیاز دارد. بریم سراغ کار!

 

 

 

اونای امری از آرسنال اخراج شد


 ۱۷:۰۰- اکانت توییتر باشگاه فوتبال نوریچ ‌سیتی از قول دنیل فارک سرمربی این تیم نوشته: "شما با سرمربی وقتی کارش با باشگاهی به پایان می‌رسد، همدردی می‌کنید. آرسنال هنوز یک باشگاه سطح بالا با بازیکنان سطح بالاست."
نوریچ حریف بعدی آرسنال در لیگ برتر است.

 

 

 

1454773

 

۱۶:۰۰- توییت طنز آمیز یک سایت انگلیسی درمورد بیانیه باشگاه آرسنال درباره اخراج امری:

از اونای امری و همکارانش از صمیم قلب قدردانی می‌کنیم (بالاخره از شرشون خلاص شدیم) که بی‌امان برای بازگشت باشگاه به رقابت در سطحی که همه‌مان انتظار داریم و خواهانیم، تلاش کردند. (کاملا ناامید کننده) برای او و تیمش آرزوی چیزی جز موفقیت در آینده را نداریم. ( تو پیدا کردن تیم بعدی موفق باشی! شاید تو چین تیم پیدا کردی!) 
این تصمیم در پی نتایج و نمایشی که مورد انتظار نبود گرفته شد. (تیم در انجام فوتبال افتضاح بود!)
ما از فردریک لیونبرگ تقاضا کردیم تا مسئولیت تیم را به عنوان سرمربی موقت به عهده بگیرد. ما به فردی اعتماد کامل داریم که ما را به جلو هدایت کند. (کسی شماره‌ی سم آلاردیس رو نداره؟)

 

 

 

 

1454772

 

۱۵:۵۰- نیکو کواچ پس از باخت برابر آینتراخت از بایرن اخراج شد. اونای امری نیز پس از باخت برابر آینتراخت از آرسنال اخراج شد. توییتر ترول فوتبال با اشاره به این امر و تمایل هواداران بارسا به اخراج والورده، گفته هواداران بارسلونا حالا می‌دانند باید چه کنند.

 

 

 

1454769

 

۱۵:۴۵- صحبت‌های فردریک لیونبرگ، سرمربی موقت آرسنال در اولین تمرین این تیم پس برکناری امری: همه با هم (بازیکنان) متحد باشید و از یکدیگر پشتیبانی کنید و برای پیراهن باشگاه بازی کنید.

 



1454765



۱۵:۲۵- ساعاتی پس از اخراج اونای امری از آرسنال، این نام پوچتینو است که در توییتر ترند شده. هواداران آرسنال، فوتبالدوستان و حتی بعضی خبرگزاری ‌ها با هیجان زیادی به توییت در مورد احتمال سرمربیگری پوچتینو در آرسنال پرداخته‌اند.

 

 

 

1454764



۱۵:۲۴- همانطور که اسکای‌ اسپورت خبر داده، ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی سابق میلان و یوونتوس برای پذیرش پست سرمربیگری آرسنال اعلام آمادگی کرده است. 

 

 

1454758


۱۵:۱۵- توییت کاوه صلح‌کل فوتبال‌نویس ایرانی روزنامه تایمز. او در توییت خود نوشته آرسنال پیش از اینکه تاتنهام برای استخدام مورینیو دست بکار شود، قصد داشت او را به امارات بیاورد. به گفته او ماسیمیلیانو آلگری دیگر نامزد پست سرمربیگیری آرسنال است.

 

 

1454759


۱۵:۱۲- مربیان اخراجی لیگ برتر انگلیس از ابتدای فصل تاکنون.

 

 

1454760


۱۵:۱۰- اولین واکنش بازیکنان آرسنال؛ امیلینانو مارتینز(دروازه‌بان آرسنال)

امیلیانو مارتینز در توییتر خود نوشته: اونای امری و ژاوی ممنون از شما. متاسفم که شما را ناامید کردیم، این تقصیر ماست که نمایش درستی نداشتیم، مطمئنم که باز هم یکدیگر را خواهیم دید. ⁦❤️⁩

 

 

           1454752



۱۴:۳۱- نکته‌ای درباره آشفتگی آرسنال در دوران امری: تیم فوتبال آرسنال دردوران حضور امری بعنوان سرمربی از ۹ کاپیتان مخلتف در بازی‌ها استفاده کرده است. کوشیلنی، ژاکا، پیتر چک، مسوت اوزیل، هکتور بیرین، ناچو مونرئال، آرون رمزی، اوبامیانگ و راب هلدینگ کاپیتان‌های آرسنال در دوره سرمربیگیری اونای امری بوده‌اند.



۱۴:۳۰- بخش ورزشی بی‌بی‌سی از احتمال حضور کارلو آنچلوتی سرمربی مشهور ایتالیایی به‌جای امری خبر داده است. آنچلوتی که قبلا با چلسی قهرمان انگلیس شده هدایت ناپل را دراختیار دارد اما درگیر اختلافی عمیق با مالک این باشگاه جنوبی ایتالیاست.

 


 

1454751
 


۱۴:۲۸- دردناک‌ترین لحظه‌ای که یک مربی در دوران فوتبال می‌تواند درگیر آن باشد. اونای امری با آماری ضعیف و نتایجی نامناسب از آرسنال اخراج شد. به نظر نمی‌رسد هیچکدام از هواداران آرسنال روزی دلتنگ دوران امری بشوند.

 

 

 

1454730

 

۱۴:۱۶- همچنین باشگاه آرسنال تایید کرد که فردریک لیونبرگ، ستاره سابق باشگاه، به طور موقت هدایت توپچی ها را برعهده خواهد داشت. 

 

 

1454757


۱۴:۱۵- * آخرین دفاعیات امری از کارش در آرسنال چه بود؟


اونا امری پس از شکست دیشب تیمش در لیگ اروپا اصرار داشت که آرسنال بهتر از نتیجه‌ای که گرفته بازی کرده است.
امری به خبرنگاران گفت: ما از آنچه نشان می‌دهیم بهتر هستیم، همه‌ی ما، بازیکنان، مربی‌ها و خود من... ما کمی اعتماد به نفس خود را از دست داده‌ایم و نیاز به برد داریم.
لیاقت ما بیشتر از این است، ما در نیمه‌ی اول بازی را کنترل کردیم، یک گل هم به ثمر رساندیم. در نیمه‌ی دوم... نیاز داشتیم که گل بزنیم اما کنترل بازی را پس از ۱۵ دقیقه از دست دادیم و آنها دو گل زدند. ما فشاری نیاوردیم، از شانس‌هایمان واقعا استفاده نکردیم تا به تساوی یا برد در این مسابقه برسیم... انتقادات راجع به تیم و خودم را درک می‌کنم.

 

 

 

1454728

 

۱۳:۵۸- ساعت ۱۲:۴۳ به وقت لندن؛ امری اخراج. مسوت اوزیل از کابوس رهایی یافت(کارتون از بلیچر ریپورت).

 

 

 

1454722

 

۱۳:۵۲- پیش بینی ها درباره اخراج امری به حقیقت پیوست.آیا اوله‌گونار سولسشر سرمربی یونایتد هم به سرنوشت امری دچار می‌شود؟

 

 

1454723

 

۱۳:۵۱- ماسیمیلیانو آلگری و مائوریتسیو پوچتینو جذاب‌ترین مربیان بدون شغل جهان برای حضور در آرسنال هستند.

 

 

 

1454756

 

۱۳:۵۰- باشگاه آرسنال با انتشار یک اطلاعیه خبر از قطع همکاری با امری داد.

 


واکنش ها به اتفاقات احتمالی باشگاه ارسنال ادامه دارد:

 

1454737


(جیمز بنگه نویسنده سایت فوتبال لندن)

 

 

 

1454736

 

13:00- هنری وینتر دبیر بخش فوتبال روزنامه تایمز: دیگر بس است. امری باید برود. نتایج، روحیه و تعداد تماشاچی‌ها به شدت در حال افت است. باشگاه آرسنال باید همین حالا اقدام کند. امری تنها مشکل نیست و کرونکه هم مقصر است. آیا واقعا برایش مهم است؟ آرسنال در هیات مدیره و رختکن به رهبر نیاز دارد.

 

 

 

 

1454696

 

12:00- انتظار برای اخراج اونای امری! توییتی که توجه هواداران آرسنال را به خود جلب کرده است! 

 

 

11:57- هزینه جدایی اونای امری و دستیارانش از آرسنال 15 میلیون پوند خواهد بود. یک هوادار آرسنال در توییتی تقارن این تصمیم با بلک‌فرایدی (روز حراجی‌های بزرگ در انگلیس) را بهانه کرده و نوشته شاید بشود امری را در بلک‌فرایدی با 50 درصد تخفیف و با مبلغ 7.5 میلیون پوند از آرسنال اخراج کرد.

 

 

1454697

 

11:50- یک توییت گزنده از یکی از هواداران آرسنال؛  او با انتشار این تصویر از تلاش امری برای پا کردن کفش‌های آرسن ونگر نوشته، درحالیکه این کفش‌ها بیش از حد به پاهای او بزرگ هستند. جالب اینکه امری درحالی به آرسنال آمد که هواداران این تیم از آرسن ونگر قطع امید کرده بودند اما شاید آن‌ها تصور نمی‌کردند دورانی بدتر از ونگر در انتظار تیم‌شان باشد.

 

 

 

1454698

 

11:41- مایک ایرواین، مسئول بخش آرسنال روزنامه سان در توییتی اعلام کرده اونای امری امروز اخراج خواهد شد و جای خود را به فردریک لیونبرگ بازیکن سوئدی سابق این باشگاه خواهد داد.

 

 

1454688

 

11:40- مارتین کوون، کاپیتال سابق آرسنال و مفسر فعلی فوتبال عقیده دارد امری امروز اخراج نخواهد شد و همچنان از باشگاه وقت خواهد گرفت تا شاید شرایط را بهبود ببخشد. او می‌گوید به نظر نمی‌رسد باشگاه برنامه‌ای برای جانشینی امری داشته باشد. باید منتظر بمانیم.


 

11:30- به گزارش Sky Sports News ، صبح امروز  نشست سران  ارشد آرسنال برای بحث درباره آینده اونای امری در این باشگاه برگزار می شود. سفر آخر هفته آرسنالی ها به نوریچ با امری؟ چقدر ممکن است؟

 

 

 

1454684



11:08- به گفته تایمز، فردریک لیونبرگ، که در حال حاضر به عنوان دستیار امری کار می کند، در صورت حذف مرد اسپانیایی از این شغل جانشین موقت او خواهد شد. "اسامی دیگر مرتبط شامل میکل آرتتا، کاپیتان پیشین باشگاه، که دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی است و نونو اسپوزیتو سانتوس، سرمربی وولوز است، اما آنها قادر نخواهند بود شغلهای فعلی را بلافاصله کنار بگذارند.

 

 


1454680

 

11:05- امری اکنون (احتمالا)سرمربی بعدی لیگ برتر است که شغل خود را از دست می دهد. شب گذشته با شکست در لیگ یوفا توسط اینتراخت فرانکفورت، روند بدون برد توپچی ها  به 7 مسابقه افزایش یافت - طولانی ترین از سال 1992 تاکنون در این باشگاه.
49.419 نفر در این باشگاه حضور داشتند که خیلی از آنها خواستار پایان کار امری شدند که میزان محبوبیتش در آرسنال کمی از صفر بیشتر است.

 

 

 

1454681

 

11:00- چهره درهم شکسته اونای امری بعد از شکست دیروز مقابل فرانکفورت درحالیکه او مثل همیشه کارش را با اعتماد به نفس و لبخند آغاز کرده بود. امری در امارات روزهای سختی را پشت سر گذاشته و شاید این آخرین تصویر از او در معیت سرمربی آرسنال باشد.

دیدگاه‌ها