کد خبر : 1652449 | 08 آذر 1398 ساعت 19:55 | 22.4K بازدید | 0 دیدگاه

آمار و تعداد پاس در فوتبال جایی ندارد؛

نکونام: دوست دارم همه از ایوب والی یاد بگیرند

سرمربی تیم فولاد خوزستان ضمن ابراز رضایت کامل از بازیکنان امروز، نسبت به برخی تحرکات پیرامون تیم فولاد هم هشدار داد.

نکونام: دوست دارم همه از ایوب والی یاد بگیرند

 

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام بعد از پیروزی فولاد مقابل گل گهر سیرجان گفت: این برد را به بازیکنانم تبریک می گویم. همچنین به مردم خوزستان و هوادارانی که امروز زحمت کشیدند و به ورزشگاه آمدند. بازیکنانی که امروز واقعا با وجود کمبود بازیکن، زحمت کشیدند و توانشان را گذاشتند تا بازی را ببرند.

 

او درباره بازی گفت: وقتی حریف 1-4-5 بازی می کند، کار ما سخت می شود. بازی آخر این تیم را آنالیز کردیم مقابل پدیده و خودتان می دانید این تیم می توانست حتی پدیده را ببرد. فشرده دفاع می کردند و چشم به ضدحمله داشتند و ضربات ایستگاهی. با توجه به میانگین قدی خوبی که داشتند، روی سر مهاجمان توپ می انداختند. ما این را می دانستیم و غیر از یک صحنه، در بقیه بازی خوب کار کردیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم. در ضدحمله اگر دقت می کردیم، وقتی در نیمه دوم ترکیبشان را عوض کردند فضا برای ما باز شد و می توانستیم موقعیت را به گل تبدیل کنیم. از عملکرد بچه ها واقعا راضی هستم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و به موفقیت برسیم.

نکونام در پاسخ به سوالی انتقادی درباره سبک بازی فولاد و احتمال رضایت نداشتن هواداران گفت: ما بازی قبل برابر ذوب آهن خوب بازی کردیم، موقعیت ندادیم و در نیمه دوم کاملا داشتیم در نصفه زمین حریف بازی می کردیم اما اتفاقی که افتاد، باعث شد ببازیم. نمی دانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه، یک چیزی در فوتبال ایران مد شده و آن، آمار و تعداد  پاس و... است. اینها جایی در فوتبال ندارد و فقط به درد آمار می خورد. برای فوتبال، شما باید ببینید دنبال چه هستید و با توجه به پتانسیلی که دارید برای رسیدن به هدف اقدام کنید.

 

1454851

 

 

او افزود: دو نکته را بگویم. یکی اینکه داور بازی واقعا قضاوت خوبی داشت در تمام برخوردها. زمانی که داور پنالتی برایمان نمی گیرد، می گوییم. امروز هم باید از داور تعریف کنیم. موضوع دیگر اینکه یک سری افراد در خوزستان دوست ندارند فولاد جایگاه بالایی داشته باشد. دارم به صورت رسمی می گویم که این اتفاق نیفتد. اگر تحرکاتشان را باز هم ببینم، قطعا اسم می آورم. خودتان باهوش هستید و می دانید چه کسانی چه کارهایی انجام می دهند ولی من تا زمانی که سرمربی فولاد هستم، برای این تیم مبارزه می کنم. توقع دارم این دوستان به فولاد کمک کنند. متاسفانه می دانید یک سری افراد دوست ندارند فولاد نتیجه بگیرد و بالای جدول بیاید. اگر ادامه داشته باشد، قطعا اسم می آورم تا بتوانیم از فولاد دفاع کنیم. چون وظیفه ما است و ما امانت دار هستیم.

نکونام در پاسخ به سوالی پیرامون دریبل نزدن بازیکنان فولاد به جز شیمبا، گفت: حسن بیت سعید امروز دو سه حرکت داشت که اگر بدشانس نبود، زودتر گل می زد. اینطور نیست. بستگی به تیم حریف دارد. تیمی که فقط بازی مستقیم می کند و بازیکنان قد بلندش را جلو می گذارد، هافبک های ما را از بازی خارج می کند و شرایط برای ما سخت می شود. در ضد حمله ما در دو سه صحنه تک به تک شدیم، به عرض آمدیم، شوت زدیم یا ارسال کردیم. صابر حردانی که حدود 35 دقیقه بازی کرد، دو موقعیت گل داشت. این بستگی به شرایط بازی دارد و نسبت به تاکتیک حریف رقم می خورد. بازی امروز مستقیم و فیزیکی بود.

سرمربی فولاد در ادامه گفت: دوست دارم ایوب والی الگوی بازیکنان تیمم باشد. واقعا فوق العاده برای ما بازی می کند و یک کاپیتان به تمام معنا برای فولاد است. خودتان می دانید شرایطی که یک سری از بازیکنان ما متاسفانه به وجود آورده اند، کار را برای ما سخت کرده است. ایوب والی به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم، از او ممنونم.

 

جواد نکونام در مورد شعار علیه روح الله سیف اللهی گفت: به نظر مردم احترام می گذارم. همچنین او در پاسخ به سوالی پیرامون سینا مریدی هم گفت: اگر او را دیدید، سلام برسانید.

دیدگاه‌ها