کد خبر : 1652457 | 08 آذر 1398 ساعت 20:34 | 42.3K بازدید | 0 دیدگاه

سازمان لیگ فکر جان فوتبالیست‌ها را می‌کند؟

گزارش: لیگ برتر در چالش مونوکسید کربن

در حالی که مدارس و دانشگاه ها به طور رسمی به علت آلودگی هوا تعطیل شدند، با این حال سازمان لیگ به دنبال خلق معجزه است بلکه به واسطه آن مسابقات برگزار شود.

گزارش: لیگ برتر در چالش مونوکسید کربن

به گزارش "ورزش سه"، آلودگی هوا به اوج خود رسیده است. تا جایی که استانداری تهران به طور رسمی خبر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را داد. کار به جایی رسیده که در اقدامی بی سابقه به ادارات دولتی نامه داده شد که بدون هیچ گونه شرطی در صورت نیاز به کارمندان مرخصی بدهند تا مشکلی به وجود نیاید.


با این حال سازمان لیگ در اقدامی عجیب بعد از این اقدام استانداری اعلام کرد که تا صبح فردا تصمیم نهایی را در خصوص انجام دو بازی پرسپولیس – نساجی و تراکتور – پیکان را اتخاذ می‌کند. حتی با توجه به اینکه کارشناسان پزشکی و هم‎‌چنین مسئولان استانداری تهران به علت وجود ذرات خطرناک در هوا انجام هرگونه فعالیت ورزشی را ممنوع کرده‌اند، با این حال سازمان لیگ باز هم در لغو مسابقات تعلل می‌کند.


اقدامی عجیب که علامت سوال زیادی را در ذهن اهالی فوتبال به وجود می‌آورد. گویا مسئولان برگزاری مسابقات در انتظار خلق معجزه و بارش بارانی عجیب و یا وزش باد طوفانی هستند تا به این واسطه آلودگی از بین رفته و بتوان مسابقات را برگزار کرد.

 

1454880

 

1454881

 


بیش از این نیز سابقه چنین مواردی وجود داشته است. در لیگ چهاردهم باز هم آلودگی شدید وجود داشت و بسیاری از پزشکان انجام مسابقات در این هوا را خطرناک دانستند. اما سازمان لیگ در آن زمان مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد و انتقادات زیادی به این عمل وارد شد.


حالا هم چنین شرایطی وجود دارد. در حالی که به مرکز شهر می‌روید و برج بلند میلاد که شاخص شناسایی تهران است، در دود و آلودگی گم شده و تابلوهای نشان دهنده آلاینده بر روی وضعیت خطرناک ایستاده اند، باز هم سازمان لیگ در برگزاری و یا لغو دیدارها مردد است. خوب بودن هوای ورزشگاه آزادی و خطرناک نبودن آن نیز توجیهی برای مسئولان فوتبال ایران شده. در حالی که طبق مدارک موجود یکی از آلوده ترین نقاط تهران مربوط به غرب این کلان شهر است و انجام مسابقه بیشترین ضربه را به بازیکنان فوتبال می‌زند.


درست چند روز قبل، دیدار تیم‌های پرسپولیس – نفت آبادان در تهران و سپاهان – پیکان به میزبانی اصفهان در اوج آلودگی برگزار شد و این حقیقت از تصاویر تلویزیونی نیز به وضوح قابل مشاهده بود. اما حالا ماجرا خطرناک است و کار را به تعطیلی کامل مدارس و دانشگاه ها و نیمه تعطیل شدن ادارات کشانده است. حال باید دید تصمی نهایی سازمان لیگ فردا صبح چه خواهد بود؟ آیا به مانند گذشته مسابقات در شرایط ناسالم هوایی برگزار می‌شود یا این مرتبه سلامتی بازیکنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 

مسابقه‌هایی که احتمال لغو آن‌ها توسط سازمان لیگ وجود دارد:
پرسپولیس - نساجی مازندران
پیکان - تراکتور
سپاهان - استقلال

دیدگاه‌ها