کد خبر : 1653025 | 11 آذر 1398 ساعت 10:14 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه ماجراجویی جدید کلنیزمن در فوتبال آلمان

بازگشت امید به برلین با زوج کلینزمن - نوری

بازگشت یورگن کلینزمن بعد از ده سال دوری از فوتبال باشگاهی به هرتا برلین در آلمان سر و صدای زیادی به راه انداخته و به گمانه زنی های متعددی درباره احتمال موفقیت یا عدم موفقیت او منجر شده است.

بازگشت امید به برلین با زوج کلینزمن - نوری

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلینزمن بعد از 10 سال دوری از فوتبال باشگاهی به بوندس‌لیگا برگشت تا سکان هدایت هرتابرلین بحران‌زده را در دست بگیرد اما تیمش در اولین بازی که این مرد آلمانی روی نیمکت پایتخت‌نشینان آلمان نشست، متحمل شکستی شد که اگرچه تلخ بود اما در آن دلایلی برای امیدوار شدن هواداران تیم سفید‌و‌آبی‌پوش برلین به آینده‌ای درخشان دیده می‌شد.


دیدن کلینزمن روی نیمکت در بوندس‌لیگا حسی نسبتاً عجیب داشت و عجیب‌تر از آن دیدن او روی نیمکت هرتا. سرمربی سابق بایرن‌مونیخ، تیم ملی آلمان و تیم ملی آمریکا در اولین تجربه مربیگری‌اش در رده باشگاهی بعد از یک دهه باید مردانش را در خانه و مقابل حریفی سرسخت مانند بوروسیادورتموند هدایت می‌کرد.

 

1455686


با این حال نمی‌شود گفت این بازی سخت در بدترین زمان ممکن در برنامه کاری سرمربی جدید هرتا قرار گرفت چون شاگردان او در یک بازی جذاب و هیجان‌‌انگیز، داشتند از مسابقه‌ای که تصور می‌شد در آن سنگین ببازند، امتیاز می‌گرفتند.

 


11 امتیاز از 12 بازی قطعاً شرایطی نیست که بتوان آن را ایده‌آل توصیف کرد اما اخراج آنته چوویچ که تنها از تابستان امسال کارش را شروع کرده، یک تصمیم بی‌رحمانه اجتناب‌‌ناپذیر بود. فوتبال داد و ستد بی‌رحمی است و هرتای جاه‌طلب هم تیمی نیست که به‌آسانی اجازه دهد در این داد و ستد متحمل ضرر شود بخصوص از زمانی که مالک باشگاه (گروه ویندهورست) 125میلیون یورو به خزانه‌اش واریز کرده است.

 

1455689


تصمیم مسئولان باشگاه برای روی کار آوردن کلینزمن بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت تا فنی اگرچه هنوز این امید وجود دارد که سرمربی سابق آلمان بتواند به‌واسطه شهر و اعتبارش بعضی از بازیکنان بزرگ را به پایتخت آلمان بکشاند. کلینزمن اما یک تمایل روانی هم به قبول هدایت هرتا داشت چون او یکی از اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه است و پسرش جاناتان هم در این باشگاه به‌عنوان دروازه‌بان بازی می‌کند.

 

 


شرح وظایف کلینزمن در هرتا خیلی مختصر و مفید است؛ اول نگه داشتن تیم در بوندس‌لیگا و دوم فشار آوردن برای گرفتن سهمیه لیگ اروپا. مأموریت اول با توجه به بازیکنانی که در هرتا هستند چندان دور از دسترس نیست اما تحقق هدف دوم برای کلینزمن می‌تواند یک دستاورد خوب تلقی شود.

 

1455688

 


10 سال دوری از فوتبال باشگاه برای جلب اعتماد مدیران یک تیم زمان زیادی است به همین دلیل قطعاً کلینزمن به تجربه کسی مانند دستیارش الکساندر نوری و دیگر دستیارانش از جمله هارالد گامپرنه و مارکوس فلدهوف نیاز دارد.


نقطه قوت حرفه مربیگری کلینزمن همیشه در شناسایی و توسعه قابلیت‌های بازیکنان جوان بوده است به همین دلیل احتمالش زیاد است که بازیکنان باتجربه‌ای که در اختیار کلینزمن قرار دارند، کار او را برای نجات تیم از بحران آسان‌ کنند. اولین قدم برای کلینزمن این است که از هتل محل اقامتش در برلین خارج شود.

 

1454554


او در نشست خبری اخیرش گفت که فقط به اندازه چهار روز اقامت در برلین با خودش لباس آورده است. شروع کلینزمن در هرتابرلین اگرچه با شکست همراه شد اما تیم او با واکنشی که به دو گل خورده زودهنگامش مقابل دورتموند در همان 17 دقیقه ابتدایی بازی نشان داد، ثابت کرد که دلایلی برای خوشبین بودن به آینده‌ای روشن برای تیم او وجود دارد. کلید موفقیت او هم در این مسیر، همکاری‌اش با نوری است و اینکه آیا رویکردها و ایده‌های این دو نفر مکمل یکدیگر خواهد بود یا نه.

 

منبع: ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها