کد خبر : 1653227 | 12 آذر 1398 ساعت 11:27 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنانم جرات ندارند فارسی درباره‌ام صحبت کنند!

دنیزلی: سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد

سرمربی ترک تبار تراکتور می گوید در همه تیم هایی که کار کرده، در اواسط فصل میانه های جدول بوده اند اما در پایان فصل قهرمان شده اند.

دنیزلی: سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد

به گزارش "ورزش‌سه"، مصطفی دنیزلی در گفت و گویی با برنامه فوتبال برتر شرکت کرد و صحبت های جالبی را درباره تراکتور و برخی موضوعات دیگر انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


**لاغر نشده ام، فقط 3 کیلو کم کردم


سرمربی تراکتور در پاسخ به سوالی درباره آنکه نسبت به دوران اول حضور در ایران لاغرتر شده است، بیان کرد: نه لاغر نشدم؛ نسبت به گذشته که در ایران بودم 3 کیلو فرق کرده ام.


**سفیر ایران در ترکیه و سایر جهان هستم


دنیزلی درباره خاطراتی که از مردم ایران دارد، گفت: خاطرات متقابل است. من مردم ایران را دوست دارم؛ در زمانی که ایران بودم، خاطرات خوبی در شهرهای مختلف کشور شما دارم. می توانم بگویم من سفیر ایران در ترکیه و سایر جهان هستم.


**طرفداران ایرانی مثل ترکیه ای ها هستند


وی درباره تفاوت های هواداران فوتبال در ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهم مقایسه ای میان هواداران پرسپولیس و استقلال و تراکتور در ایران با هواداران فنرباغچه، بشیکتاش و گالاتاسرای در ترکیه انجام بدهم، باید بگویم آنها هواداران پرشوری هستند و انتظارشان هم بالا است.


**طرفداران تراکتور برای قهرمانی صبور باشند


دنیزلی درباره شانس قهرمانی تراکتور گفت: به هر حال اگر منطقه ای هم نگاه کنیم، رقابت میان مدعیان در لیگ برتر ایران خیلی زیاد است. چند تیم هستند که می شود از آنها به عنوان مدعی نام برد. اما در خطه ما تراکتور تابه حال قهرمانی سوپرلیگ نداشته و کار ما هم سخت شده است. این تیم 20 میلیون هوادار دارد که منتظر قهرمانی هستند. در ترکیه ما ضرب المثلی داریم که می گوید «کاری که با عجله باشد شیطان در آن می آید». بازی فوتبال صبورانه است.


**در گالا هم 4 باخت آوردیم اما قهرمان شدیم


سرمربی تراکتور درباره روند تیمش در فصل جاری اظهار کرد: آغاز خوبی داشتیم و در هفته های متوالی گل نخوردیم اما سه شکست داشتیم. در یکی از این بازی ها به طور جدی بد بازی کردیم. یعنی تو بازی نفت آبادان هیچ چیز حق ما نبود. این بازی ها بسیار مهم است. در فوتبال سری هایی وجود دارد. مثلا در آغاز فوتبالم در گالاتاسرای همان سال قهرمان شدم. 7، 8 هفته پشت سر هم بردیم اما در ادامه 4 بار باختیم. همه چیز زیر و رو شد. موقعی که یک بازی را ببازید، نهایتا 3 امتیاز باختید. موقعی کلا می بازید که از راه تان برگردید. ما چنین فکری در سر نداریم.


**بین صدرنشین و قهرمان یک دنیا فرق است


دنیزلی افزود: اگر در فوتبال هدف فقط برد است، آن زمان از فوتبال لذت بردن خراب می شود. من هر دو را می خواهم. هم می خواهم مردم لذت ببرند و هم تیمم برد بیاورد. در تیم هایی که من قهرمانی را چشیدم فکر نمی کنم تیم من در طول فصل اول بوده باشد. بیشتر چهارم و پنجم بودیم و بعد قهرمان شدیم. می توانم بگویم ما یک سوم لیگ را پشت سر گذاشتیم. جلوی خود دو هدف در حذفی و لیگ برتر داریم. رقیب های مدعی و باارزشی داریم. برای ما فرقی نمی کند کدام تیم سخت تر است. در طول لیگ مشخص می شود رقیب اصلی ما چه تیمی است. به احتمال زیاد بعد از هفته بیست و سوم تیم های مدعی 3 یا 4 تیم خواهد بود. تجربه کردن در زندگی مهم است. الان در لیگ یک هفته در میان می تواند صدرنشین عوض شود. صدرنشین و قهرمان مثل هم هستند اما بین آنها یک دنیا فرق است.

 

1440387


**بعد از کی روش یک مربی ایرانی می توانست سرمربی تیم ملی شود


سرمربی تراکتور درباره وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فکر نکنم از بیرون اگر حرفی بزنم پسندیده باشد. تیم ملی ایران سال های آخر با مربیان خارجی کار کرده است. کی روش یکی از رفیق های من هم هست که می دانم با فرهنگ ایران بسیار آشنا شده بود. کی روش و ویلموتس مربیان باارزشی هستند. بعضی مواقع سلول بدنی با تیم هماهنگ نمی شود. ترکیه را ببینید بیشتر موفقیت ها را مربیان ترک زبان داشته اند. بعد از فسخ با کی روش یک مربی ایرانی می توانست سرمربی تیم ملی باشد. اما مربی ایرانی انتقادهای زیادی را باید به جان بخرد.


**انتقادها از مربی داخلی در ایران و ترکیه یکی است


دنیزلی در پاسخ به این پرسش که اگر رییس فدراسیون بود چه کسی را سرمربی تیم ملی ایران می کرد، خاطرنشان کرد: تصمیم را من نمی گیرم. در فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی را اتخاذ می کنند. من 5 سال در تیم ملی ترکیه کار کردم. برای اولین بار ما در یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا بازی کردیم. چون ترکیه ای هستم، به من می گویند چرا نیمه نهایی نرفتید، اگر نیمه نهایی هم می رفتیم، می گفتند چرا فینال نرفتید؟ جغرافیا را می گویم. ایران و ترکیه و عراق و ... همه یک شکل هستند.


**در ترکیه هم به من خرده گرفتند


او در ادامه به بیان خاطره ای از زمان حضور در گالاتاسرای پرداخت و تاکید کرد: زمانی که در گالاتاسرای بودم در دانشگاه یک سخنرانی داشتم. یک دختر جوانی از من پرسید گالاتاسرای امسال در جام باشگاه های اروپا چه نتیجه ای می گیرد. من گفتم به فینال می رویم اما تا نیمه نهایی بالا رفتیم و بعد همه به من خرده گرفتند چرا به وعده ات عمل نکردی.


**دربی ایمون زاید خاطره جالبی برایم شد


دنیزلی درباره دربی خاطره انگیز پرسپولیس و استقلال که ایمون زاید هت تریک کرد و بازی باخته را برگرداند، اضافه کرد: به هر حال به لحاظ عدد و تعداد با استقلال مساوی نبودیم. ما 10 نفره بودیم. فوتبال چنین مسابقه ای است. آن دربی خاطره جالبی برای من و ایرانی ها است. من در ترکیه و لیگ قهرمانان اروپا بازی های زیادی تجربه کردم که بازی هایمان برگشته و این ها خاطرات خوبی هستند.در فوتبال روزهای فراموش نشدنی است با تلخی ها و شیرینی ها.


**نمی توانم روی شعار تراکتوری ها تمرکز کنم


سرمربی تراکتور درباره شعارهایی که هواداران در ورزشگاه سر می دهند، بیان کرد: شعارها را می شنوم اما نمی توانم تمرکز کنم و بفهمم دقیقا چه می گویند. البته یک شعار هست که می گویند: «بیر... ایکی... اوز...» و بعد نام تراکتور را فریاد می زنند. من هیچ وقت مشکلاتی که در تهران داشتم را در تبریز ندارم. در تبریز طرفداران به زبان ترکی صحبت می کنند و می توانند با من در ارتباط باشند. تهران از 5، 6 نفر یکی می تواند با من حرف بزند.


**بازیکنان جرات ندارند!


دنیزلی همچنین گفت: بازیکنان اصلا نمی توانند به زبان فارسی درباره من صحبت کنند؛ جرات ندارند چون من فارسی متوجه می شوم. (با خنده)


**اگر مدیر باشگاه بودم...


وی در پاسخ به این پرسش که اگر یک باشگاه داشته باشد، چه کسی را به عنوان سرمربی انتخاب می کند، افزود: کار مربیگری کار عجیبی است. شاید الان شما نمی توانید بگویید بهترین مربی دنیا چه کسی است. مهم این است که کجا کار می کنید و چه موفقیت هایی کسب می کنید. من اگر مدیر باشم یک دنیزلی ایرانی و یک دنیزلی خارجی را گزینه هایم قرار می دهم! (با خنده)

 

دیدگاه‌ها