کد خبر : 1653286 | 12 آذر 1398 ساعت 15:14 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

مسیر عفیف برای آقایی در فوتبال آسیا

اکرم عفیف به عنوان بازیکن برتر سال 2019 فوتبال آسیا از سوی مسئولان ای اف سی انتخاب شد.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در مراسم برترین های فوتبال آسیا، اکرم عفیف وینگر خوش تکنیک قطری تیم السد به عنوان برترین بازیکن فوتبال آسیا بالاتر از علیرضا بیرانوند و بازیکن ژاپنی تیم اوراواردز ژاپن از سوی کارشناسان ای اف سی انتخاب شد و ژاوی به جای وی جایزه بهترین بازیکن را دریافت کرد. فصل پیش نیز عبدالکریم حسن مدافع قطری تیم السد این جایزه را برده بود.


عفیف 23 ساله تاکنون در لباس تیم ملی قطر در رده های مختلف، 102 تجربه حضور در بازی داشته که در آخرین آن، روز گذشته موفق شد تا در برتری 4-2 تیمش دو بار گلزنی کند. وی فوتبالش را در 8 سالگی در باشگاه مرخیه آغاز کرد و دو فصل بعد به آکادمی السد منتقل شد.


او در 13 سالگی به تیم اسپایدر پیوست تا آنجا از نظر دانش فوتبالی تقویت شود و در 16 سالگی راهی تیم جوانان سویا اسپانیا شد و دو فصل بعد به السد قطر بازگشت. تو در سال 2015 به تیم یوپن بلژیک پیوست، تیمی که متعلق به آکادمی اسپایر است و اکنون امید ابراهیمی و سعید عزت الهی در آن حضور دارند.


او در سال 2016 در دو تیم ویارئال و اسپورتینگ خیخون حضور داشت تا تجربه حضور در لالیگا و همبازی بودن با بازیکنان باتجربه در این دو تیم را به کارنامه اش بیفزاید.

 

پس از آن دوباره به یوپن بلژیک بازگشت و در نهایت راهی السد تیم سابقش شد. او در السد می درخشد و در دو فصل متوالی می توانستند راهی فینال شوند اما با سدهای محکمی از سوی نمایندگان ایران و عربستان مواجه شدند. البته این سدها باعث نشده تا بازیکنان السد جایزه برترین بازیکن آسیا را نگیرند. به نظر می‌رسد که شاهد آخرین فصل عفیف در فوتبال قطر و آسیا باشیم و باید منتظر یک انتقال جذاب از لیگ ستارگان قطر به یکی از لیگ های مطرح اروپا بود.

 

1456159

دیدگاه‌ها