کد خبر : 1653413 | 13 آذر 1398 ساعت 11:04 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون جهانی: او دیگر عضو تیم پناهندگان نیست

مهر تایید IJF پای تابعیت مغولستانی ملایی

فدراسیون جهانی جودو با انتشار مطلبی تغییر تابعیت سعید ملایی را تایید کرد و از ادامه مسیر او با پرچم مغولستان خبر داد.

مهر تایید IJF پای تابعیت مغولستانی ملایی

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه سعید ملایی چند روز قبل با حضور در دفتر ریاست جمهوری مغولستان پاسپورت این کشور را دریافت و اعلام کرد از این پس قرار است برای این کشور مسابقه بدهد، برخی اعتقاد داشتند قوانین فدراسیون جهانی به شکلی است که یک ورزشکار بعد از تغییر تابعیت تمام امتیازاتش در رنکینگ پاک می شود و باید از ابتدا شروع به امتیازات جمع کردن کند.


اگر این اتفاق قرار بود برای سعید ملایی بیفتد، او با تغییر تابعیت شانس حضور در المپیک را از دست می داد. حالا فدراسیون جهانی بعد از چند روز به این اتفاق واکنش نشان داده و طی خبری از حضور رسمی سعید ملایی با پرچم مغولستان در مسابقات خبر داده است.


در متنی که سایت فدراسیون جهانی منتشر کرده، آمده است:


سعید ملایی ، قهرمان جهان 2018 در وزن -81 کیلوگرم و شماره یک رنکینگ جهانی تا مسابقات جهانی در اوت سال 2019 ، که در حال حاضر در رده سوم در فهرست رده بندی جهانی است ، از این پس با پرچم مغولستان به رقابت خواهد پرداخت.


به دنبال گرنداسلم اوزاکا که در آن سعید ملایی بعد از اتفاقات توکیو به میادین بازگشت، او در حال حاضر در کشور مغولستان به سر می برد. این ورزشکار اهل ایران، به تازگی با رئیس جمهور مغولستان، خلتماگیین باتولگا ملاقات کرد.


در این جلسه، رئیس جمهور مغولستان نماد و تابعیت جدید مغولستان را به وی تحویل داد.


سعید ملایی دیگر جزء تیم پناهندگان IJF نیست و انتظار می‌رود در مسابقات جینگادو و همچنین در جریان مسابقات بین المللی جودو به منظور صعود به مسابقات المپیک تحت پرچم مغولستان به رقابت بپردازد.

دیدگاه‌ها