کد خبر : 1653538 | 13 آذر 1398 ساعت 19:11 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

هنوز نتوانستم اشتباهات فردی را از بین ببرم

جلالی: برابر شهرخودرو و سپاهان انتظار حمله دارید؟

سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان در نشست پیش از برگزاری دیدار تیمش برابر نفت مسجدسلیمان به صحبت پرداخت.

جلالی: برابر شهرخودرو و سپاهان انتظار حمله دارید؟

به گزارش "ورزش سه"، مجید جلالی در ابتدای نشست درباره شرایط تیم خود گفت: هرچند ما در بخش امتیازگیری کارمان خیلی پیش نرفته اما در برخی از بخش ها که می تواند زمینه ساز امتیازگرفتن های آینده باشد به پیشرفت های خوبی رسیدیم. ما تمام مشکلات تیم را رصد کردیم و بصورت شبانه روزی به آنها می پردازیم.

 

او ادامه داد: همان طور که پیش از این هم گفتم بعضی از مشکلات الان و در این روزها می تواند حل شود و بعضی ها را هم باید در زمان خودش حل کرد. چیزی که در حال حاضر من مطمئن هستم این است که می توانیم خیلی زود از این شرایط رها شویم. امیدوارم که خداوند هم کمکمان کند. بازیکنان ما از نظر ذهنی نیاز به کمک دارند و امیدوارم هواداران مان این را بدانند. حفظ این تیم یک مسئولیت مشترک است برای ما، بازیکنان، باشگاه، هواداران، رسانه ها و همه آنها که دلشان برای فوتبال می سوزد. حفظ این تیم مسئولیت مهمی برای همه ما به دنبال دارد که باید دست به دست هم دهیم و آن را به انجام برسانیم.

سرمربی گل گهر درباره دیدار اخیر تیم خود در ادامه گفت: من بازی جام حذفی تیم مان برابر نفت مسجدسلیمان را هم به دقت دیدم. البته همه بازی های مان مهم است و باید به آنها بپردازیم. نکته مهمی که درباره بازی های ما وجود دارد این است که از چهار بازی باقی مانده ما تا نیم فصل، سه بازی مان در خانه برگزار می شود و امیدوارم به امید خداوند از بازی های باقی مانده بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم. ما با تیم خوبی بازی داریم که این فصل فوق العاده نتیجه گرفته ولی ما هم با تمام وجودمان با هم متحد هستیم تا بتوانیم در دیدار فردا با نتیجه زمین را ترک کنیم.

جلالی ادامه داد: من یک چیز کلی باید به شما بگویم و این مشکلی که الان با آن درگیریم مشکل بسیار بزرگی است و البته من اصلا نمی خواهم در کنار این مشکل بهانه تراشی کنم. من در حال حاضر سرمربی تیم هستم و مسئولیت پذیرفتم و زندگی هم به من آموخته که چگونه با مشکلات مبارزه کنم و با تمام توان با این مشکل هم مبارزه خواهم کرد و به یاری خداوند کمر این مشکل را خواهیم شکست. در مدتی که در تیم حضور دارم هم سعی کردیم خیلی از مشکلات از جمله مشکلات تاکتیکی و دفاعی را برطرف کنیم که موفق هم بودیم.

 

او ادامه داد: در این میان شاید چیزی که من نتوانستم اشکالات آن را بر طرف کنم به مشکلات شخصی در لحظه برمی گردد. البته این را نباید بگویم که کار بازیکن است. خیر، این طور نیست و این هم از مسئولیت های من است که باید آن را برطرف کنم. حتی من با روانشناس تیم تقریبا هر روز داریم در این باره صحبت می کنیم تا تمرکز بازیکنان را در طول نود دقیقه بالا ببریم. اعتماد به نفس بازیکنان را بالا ببریم و شاید این اصلی ترین مشکلی است که ما با آن درگیریم و به امید خدا حل خواهد شد.

سرمربی سیرجانی ها در ادامه درباره تاکتیک دفاعی تیمش در برخی از بازی ها گفت: من در چند دیداری که مسئولیت داشتم سعی کردم تا به آنالیز تیم های روبرو بپردازم و راه های کنترل آنها را به دست بیاوریم. مثلا ما با تیم پیکان بازی کردیم. خط حمله پیکانی ها بسیار خط حمله قدرتمندی است و تقریبا به همه تیم ها گل زده است اما ما توانستیم به راحتی آنها را کنترل کنیم. یا وقتی در مشهد با تیم شهرخودرو بازی کردیم نه تنها موقعیتی به حریف ندادیم که موقعیت های خوبی هم خودمان به دست آوردیم. حتی اگر در بازی با فولاد وقتی ما آن اشتباه بچگانه را در ضربه ایستگاهی حریف نکرده بودیم می توانستیم از دروازه خود محافظت کنیم. این اتفاق در حالی افتاد که همه بازیکنان ما برای ضربات ایستگاهی حریف برنامه دارند و اصلا بازیکنی که شوت را زد یارگیر داشت که متاسفانه به درستی عمل نکرد.
ما در حوزه نتیجه کارمان به خوبی پیش نرفته اما در حوزه هایی که می تواند امتیازآور باشد در بازی های آینده، توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم چرا که در برخی از مسائل تیم بسیار کار کردیم. شما ببینید که ما تیمی هستیم که نمی توانیم در همه بازی هم خوب حمله کنیم و هم خوب دفاع کنیم.

 

جلالی در این باره ادامه داد: ما باید کارهای مان را اولویت بندی کنیم و ببینیم چه چیزی برای ما مهم تر است و به همین دلیل آنها را مدنظر خود قرار دهیم. در این شرایط وقتی من می روم به مشهد و اهواز بازی کنم با آن تیم هایی که یکی در صدر جدول و دیگری در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد مشخص است که به گونه ای در میدان حضور پیدا می کنیم که گل نخوریم. بله در این شرایط ما با این اولویت پا به میدان می گذاریم و از این که در لحظه اشتباهات خیلی می کنیم واقعا ناراحتم. ما خیلی در تمرینات روی این موضوع کار کردیم تا این اشتباهات را مرتکب نشویم اما در شرایطی که داریم باید انتخاب کنیم که چه چیزی را می خواهیم انجام دهیم و بر اساس آن فعلا کارمان را پیش ببریم تا به جایی برسیم تا بتوانیم خودمان تعیین کننده بازی باشیم. بله در آن شرایط می توانیم ایده های خودمان را بدون مشکل در زمین پیاده کنیم و هر طور که بخواهیم تاکتیک هایمان را در مقابل حریفان مختلف طراحی کنیم.

 

او درباره اشتباهات برخی از بازیکنان تیم از جمله دروازه بان گل گهر گفت: اصلی ترین مشکل ما در حال حاضر اشتباهات فردی است. شما به گل های خورده ما در مشهد، در اهواز، در اصفهان و ... خوردیم را ببینید. ما از اشتباهاتی دروازه خودمان را باز شده دیدیم که نمی باید آن اتفاق می افتاد. وقتی یکی از بازیکنان مان اشتباهات متعددی را انجام می دهد باید به ذهن و روح او نفوذ کنیم و ببینیم چه اتفاقی برای او افتاده که نمی تواند در بازی های مان متمرکز باشد. باید به آنها آموزش دهیم که چطور می شود در لحظه اشتباهاتی این چنینی نکرد و فکر می کنم در این زمینه پیشرفت های خوبی کرده ایم. واقعا بازیکنانی که در کنار من هستند واقعا در حال تلاش هستند و دروازه بان ما هم یکی از آنهاست و ما باید تلاش کنیم که اشتباهات مان را به حداقل برسانیم.

 

جلالی در پایان درباره امید مردم سیرجان به این تیم و ادامه حضور آن در لیگ برتر گفت: شاید مهم ترین چیزی که من به آن فکر می کنم این است که مسئولیتی که به من محول شده را به بهترین نحو به انجام بگذارم. من سال های سال در تیم های مختلف کار کردم خداراشکر هر جایی که کار کردم بعد از آن توانستم از عملکردم دفاع کنم. این چیزی است که من نزدیک به چهل سال آن را به دست آوردم. من دوست ندارم زحمت چهل ساله را در یک لحظه از دست بدهم. این مهم ترین چیزی است که من به آن فکر می کنم و برای اینکه همه مردم سیرجان چشم به تیم دارند من و سایر اعضای کادرفنی به صورت شبانه روزی به آن فکر می کنم تا انشالله بتوانیم همه مردم را خوشحال کنیم و عملکردی قابل دفاع در تیم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها