کد خبر : 1653837 | 15 آذر 1398 ساعت 09:54 | 376.5K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور 3 استقلالی و 4 پرسپولیسی

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

در هفته صدرنشینی استقلالی ها، تیم پرسپولیس موفق شد در اصفهان طلسم چندین ساله خود را بشکند و ذوب را شکست بدهد.

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته برگزار شد، در مهم ترین دیدارهای این هفته، استقلال موفق شد تا در خانه برابر شاگردان گل محمدی به پیروزی برسد و صدرنشین شود. پرسپولیس و صنعت نفت حریفان خود شکست دادند و دیدار نساجی - سپاهان، فولاد- سایپا، گل‌گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان، تراکتور- شاهین ، پارس جنوبی و ماشین سازی به تساوی رسید.

 

در هفته صدرنشینی استقلال و برد پرگل پرسپولیس در اصفهان که با شکستن طلسم چندین ساله ذوب آهن، همراه بود، کارشناسان ورزش سه، تیم منتخب را اینگونه انتخاب کردند. با هم تیم منتخب هفته سیزدهم را مرور می کنیم:


دروازه بان:


ماکسیما (شاهین بوشهر)


گلر گرجستانی تیم شاهین شهرداری بوشهر درخشش فوق العاده ای در هوای بسیار سرد تبریز داشت. او 6 بار دروازه تیمش را نجات داد و با ایستادگی فوق العاده، کلین شیتی ارزشمند را به ثبت رساند.  ماکسیما در بازی با پرسپولیس پنج گل خورد و انتقادات زیادی را متوجه خود دید، اما در مقابل تراکتور نشان داد که می تواند مهره ارزشمندی برای بوشهری ها باشد. البته نکته این است که چند شوت از سوی بازیکنان تراکتور به وسط دروازه نواخته شد اما سرعت واکنش این دروازه بان مثال زدنی بود. باید دید او در بازی های بعدی چه خواهد کرد اما همین نمایش نیز این ستاره را به بهترین گلر هفته تبدیل کرد.

 

1456921


مدافعان:

 

سیدجلال حسینی(پرسپولیس)

 

بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب سرخپوشان طی دو دیدار اخیر دو کلین شیت برای این تیم در پی داشته تا او نقش پررنگ خود در فاز دفاعی تیمش را به نمایش بگذارد. جایی که او در جدال با ذوب آهن هم با تمجید علیرضا منصوریان همراه شد. سیدجلال حسینی در نیمه اول برابر  ماکالی کریسانتوس قرار گرفته بود تا این مهاجم نیجریه‌ای برای دستیابی به گل برای ذوب ناکام بماند. در نیمه دوم نیز ارسلان مطهری نتوانست علیرغم انگیزه فوق العاده‌ای که داشت کاری برای باز کردن دروازه بوژیدار پیش ببرد. سیدجلال حسینی که با حضورش در ترکیب با قدرت رهبری در زمین و همینطور بالا بردن قدرت جنگندگی تیم، نقش پررنگی ایفا کرده، باید دید در ادامه نیز قادر خواهد بود اعتماد کالدرون را جلب کند یا خیر.

 

1456926


محمد دانشگر(استقلال)

 

محمد دانشگر مثل همیشه علاقه اش به شرکت در حملات برای استقلال فوق العاده بود، او در نیمه اول بازی با شهرخودرو یک بار با شوت زیبا می توانست دروازه حریف را باز کند و چند بار هم با هماهنگی با وریا غفوری برای استقلال موقعیت سازی کرد.به جز این دانشگر در کارهای دفاعی هم روز فوق العاده ای را سپری کرد و با نمایش خوب خود باعث شد مهاجمان شهرخودرو نتوانند موقعیت سازی کنند.

 

محمد دانشگر بعد از ٢ بازی دوری به ترکیب استقلال اضافه شد و یک بار دیگر نشان داد چه بازیکن ارزشمندی در خط دفاع تیمش است.

 

1456932

 

شاهین توکلی (ماشین‌سازی)


پارس جنوبی شروع توفانی در بازی خانگی برابر ماشین‌سازی داشت و با گل زودهنگام پیش افتاد، اما بعد از آن حملات جمی‌ها با سد محکم مدافعان ماشین که در راس آن شاهین توکلی قرار داشت و عملکرد خوبی ارائه داد، مواجه شد؛ این مدافع بلند قامت در بیشتر نبردهای هوایی برتری داشت و علاوه بر آن در بازی‌سازی از عقب زمین موثر کار کرد؛ توکلی علاوه بر دفع توپ، تکل‌های موفق و نمایش موثر در خط دفاعی که منجر به ناکامی شاگردان کمالوند در زدن گل دوم شد، روی ضربات آزاد و کرنر نیز حضور به موقعی در خط حمله تیمش داشت که این کار او نیز نتیجه‌بخش بود و این مدافع پیشتاخته موفق شد با یک ضربه سر تماشایی گلزنی کند و تیمش را از شکست نجات دهد تا با این بازی خوب، جزو برترین بازیکنان هفته قرار بگیرد.

 

1456453


هافبک ها:
 

مهدی حنفی( صنعت نفت آبادان):

 

حنفی در غیاب احمدی، توانست به همراه مجدمی و مطلق زاده به خوبی در میانه زمین، کمربند تیم را نگه دارد. حنفی که در خونه به خونه نیز شاگرد اسکوچیچ بوده، با دوندگی، بازی خوانی و تلاش بی وقفه سعی در موفقیت تیمی دارد. البته او اگر کمی خوش شانس بود، می توانست در برابر پیکان گلزنی نیز بکند که نوک انگشتان شیخ ویسی مانع از این مهم شد. حنفی روز خوبی در برابر پیکان داشت و به همراه مجدمی و مطلق اجازه نداد تا پیکانی‌ها از میانه زمین ضربه زیادی با پاس‌های عمقی و یا شوت‌های از راه دور به دروازه شان وارد کنند.

 

1456749

 

علی کریمی (استقلال)

 

علی کریمی مثل بازی های گذشته نبض حملات استقلال را در اختیار داشت.هافبک خوش فکر استقلال مثل بازی های گذشته با وجود حضور در پست هافبک دفاعی استقلال نبض حملات را از عقب زمین در اختیار داشت و بارها با پاس های دقیق خود وینگرهای چپ و راست استقلال را راه انداخت.

 

علی کریمی این روزها زوج فوق العاده ای را با مسعود ریگی تشکیل داده است و در بازی پنجشنبه هم در دقایقی که استقلال تحت فشار بود به خوبی توانست جلوی فشار حملات شهرخودرو را بگیرد.

 

کریمی یکی از بهترین بازیکنان این فصل استقلال بوده است که استراماچونی جانشینی برای او در ترکیب اصلی تیمش ندارد.

 

1456934

 

بشار رسن(پرسپولیس)

 


بازگشت هافبک عراقی همان چیزی بود که پرسپولیس کالدرون به آن نیاز داشت. هافبک سرخپوشان با نمایشی دلپذیر در این بازی توانست امضای خود را روی بازی و پیروزی تیمش بزند. او علاوه بر تاثیر کامل روی گل اول بازی، در دقایق دیگر نیز به بازیکنی خطرناک برای خط میانی ذوب آهن تبدیل شده بود و با حرکات و بازیسازی خود، حلقه مفقوده این تیم طی دیدارهای اخیر را کامل کرد و در نهایت نیز با بالاترین نمره ، بهترین بازیکن جدال با ذوب لقب گرفت.

 

1456935

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)

 

هافبک تکنیکی سرخپوشان بار دیگر در پیروزی تیم تاثیرگذاری خود را به جا گذاشت. او که اکنون با اعتماد کادرفنی پنالتی زن اول سرخپوشان محسوب می‌شود با اعتمادبنفس بالا در فولادشهر توپش را به گل اول تیم تبدیل کرد تا راه پیروزی برابر ذوب آهن هموار شود. در ادامه نیز خط میانی پرسپولیس به جایی برای جولانگاه او تبدیل شد تا با حفظ توپ و حرکات خود حریف را تحت تاثیر قرار دهد. ترابی در این جدال فرصت گلزنی دوباره و دبل برای سرخپوشان را نیز به دست آورد تا جایگاه خود را در جدول گلزنان نیز ارتقا بخشد. ترابی اکنون بعد از دو گلی که مقابل ذوب به ثمر رسانده با 5 گل برترین گلزن سرخپوشان محسوب می‌شود.

 

1456936


مهاجمان:


عیسی آل کثیر(صنعت نفت آبادان):

 

عیسی مرد محبوب این روزهای آبادان است، او در بازی قبل برابر شهر خودرو تک گل سه امتیازی تیمش را زد و روز گذشته نیز در نبرد با پیکان بازهم نشان داد چه اندازه شم گلزنی بالایی دارد. او در دقیقه 30پنالتی به دست آورده توسط خودش را بر خلاف جهت شیخ ویسی به تور چسباند و در دقیقه 69 پس از دفع ناقص گلر پیکان بازهم گل زد تا با دو گلی که به تیم سابقش می زند، در جدول گلزنان شش گله شود.  آل کثیر مهاجم فرصت طلبی است که در مواقع ضروری هم در کارهای دفاعی ایفای نقش می کند و می توان تا دقیقه 90 از او انتظار گل داشت، او ستاره تیمش در نبرد برابر پیکان بود.

 

 

علی علیپور(پرسپولیس)

 

مهاجم شماره 70 تیم فوتبال پرسپولیس سرانجام طلسم ناکامی در گلزنی را شکست و بار دیگر در خارج از خانه برای پرسپولیس گلزنی کرد. او در نیمه نخست با فرار دیدنی یک پنالتی از معراج اسماعیلی گرفت و زمینه ساز گل نخست سرخپوشان شد و در نیمه دوم نمایش خود را تکمیل کرد و با یک ضربه تماشایی، دروازه ذوب آهن را فرو ریخت. او که حالا با 4 گل در تعقیب گلزنان برتر لیگ است، در این بازی تلاش کرد در آسمان نیز دوئل های هوایی را به نفع خود خاتمه دهد اما خیلی موفق نبود. با این حال علیپور نشان داد که می تواند در آینده همان ستاره و همان حلقه مفقوده تیم کالدرون باشد.

 

1456937


شیخ دیاباته (استقلال)

 

اغراق نیست اگر بگوییم شیخ دیاباته خطرناک ترین مهاجم لیگ برتر است، مهاجمی که در ۵ بازی آخر استقلال موفق شده ۶ گل بزند و حالا بهترین مهاجم استقلال است.

 

شیخ دیاباته که در تمرین ٢ روز قبل از بازی با پدیده مصدوم شده بود، در نهایت با تلاش کادر پزشکی به این بازی رسید و با یک ضربه محکم به زیبایی هرچه تمام تر دروازه شهر خودرو را باز کرد، گلی که برای آبی ها ارزشی به اندازه رسیدن به صدر جدول را داشت.

 

بعد از مامه تیام استقلالی ها بالاخره یک مهاجم در کلاس جهانی پیدا کرده اند که می تواند دروازه هر حریفی را باز کند، مهاجمی که به نظر امید اول کسب عنوان آقای گلی محسوب می شود.

 

دیدگاه‌ها