کد خبر : 1653852 | 15 آذر 1398 ساعت 14:04 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلی برای برگزاری ال کلاسیکو نمی بینم

فیگو: در نوکمپ امنیت جانی نداشتم

لوئیس فیگو معتقد است وقتی او در شرایط وحشتناک حاکم بر نوکمپ توانست در ال کلاسیکو برابر بارسا بازی کند، دلیلی برای برگزار نشدن ال کلاسیکوی پیش رو وجود ندارد.

فیگو:  در نوکمپ امنیت جانی نداشتم

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ 23 اکتبر کمیته برگزاری مسابقات لالیگا به دلیل نا آرامی های حاکم بر کاتالونیا، دیدار ال کلاسیکو که قرار بود 26 اکتبر برگزار شود را به تعویق انداخت. کمی بعد تاریخ جدید ال کلاسیکو اعلام شد و دو تیم 18 دسامبر(27 آذر) در نوکمپ باید به مصاف یکدیگر بروند.

هدف کمیته لالیگا این بود که جو منفی حاکم بر کاتالونیا تا 18 دسامبر آرام شود ولی اپلیکیشن سونامی دموکراتیک در حال جمع آوری امضا برای روز برگزاری ال کلاسیکو است و تاکنون بیش از 10 هزار نفر قصد راه پیمایی در آن روز و اختلال در برگزاری بازی را دارند. 

 

 

1446745

 

 

رئال مادرید قرار است روز بازی وارد بارسلون شود و مسیر فرودگاه ال پرات تا هتل محل اقامت این تیم 17 کیلومتر است و نگرانی شدید امنیتی در این مورد وجود دارد. زمزمه هایی مبنی بر آسیب رساندن به اتوبوس حامل بازیکنان رئال مادرید شنیده می شود و باشگاه مادریدی قصد دارد تا از لحاظ امنیتی تضمین های لازم را بگیرد. در غیر این صورت احتمال برگزار نشدن ال کلاسیکو وجود خواهد داشت.

 

لوئیس فیگو، ستاره سابق بارسا و رئال که با انتقالش از بارسا به رئال در سال 2000 حواشی فراوانی را باعث شد، روز گذشته همراه با فرناندو هیه رو، فرناندو مورینتس و روبرتو کارلوس در نشستی خبری مربوط به یک بازی خیریه، به صحبت در مورد ال کلاسیکو پرداخت.

 

 

1447428

 

 

 فیگو تابستان سال 2000 بود که در انتقالی باورنکردنی از بارسا راهی رئال مادرید شد تا رسما پروژه کهکشانی شدن مادریدی ها کلید بخورد. ستاره پرتغالی کاپیتان بارسا بود و کسی باور نداشت که او به رئال رفته است. فیگو به دلیل اختلاف با رئیس وقت باشگاه بارسلونا تصمیم به جدایی گرفت و با پیشنهاد فلورنتینو پرز، پیراهن سپید را به تن کرد.

او در دوران حضورش در رئال هر بار در نوکمپ بازی کرد، با آماج خشم هواداران بارسا روبرو شد. بدترین اعتراضات به او را در نوامبر 2002 شاهد بودیم. جایی که به طرف او کله خوک نیز پرتاب شد.

از لحظه خروج فیگو از هتل، او خطر جانی را حس می کرد. همان جا یک شیشه نوشابه به سمت وی پرتاب شد و در ورزشگاه نیز سکه، اسکناس و انواع اشیای مختلف از جمله کله خوک به سمت وی نشانه رفت.

 

 

1456987

 

 

فیگو با یادآوری ال کلاسیکوی وحشتناک سال 2002 گفت:« من در نوکمپ بازی کردم در حالی که امنیت من تضمین شده نبود. اگر آن بازی بدون مشکل برگزار شد، دلیلی برای عدم برگزاری ال کلاسیکوی پیش رو نمی بینم. معتقدم این بازی بدون هیچ مشکلی به اتمام خواهد رسید.»

 

فرناندو هیه رو نیز در این رابطه گفت:« امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و درگیری خاصی را شاهد نباشیم. باید فقط در مورد فوتبال و این بازی صحبت شود. اصلا نمی دانم مسائل سیاسی چرا باید وارد فوتبال شوند.»

 

دیدگاه‌ها