کد خبر : 1653882 | 15 آذر 1398 ساعت 15:40 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

کوریره دلو اسپورت: چگونه به ما نژادپرست می گویید؟

نشریه ایتالیایی که از روز گذشته برای بسیاری به یک نشریه منفور تبدیل شده، بار دیگر به دفاع از تیتر جنجالی خود پرداخت.

کوریره دلو اسپورت: چگونه به ما نژادپرست می گویید؟

به گزارش "ورزش سه"، امشب در سن سیرو تیم های اینتر و آاس رم حساس ترین بازی هفته 15 سری آ ایتالیا را برگزار خواهند کرد و نشریه کوریره دلو اسپورت تیتر روز گذشته خود را به این بازی اختصاص داده بود. حضور دو بازیکن سیه چرده تاثیرگذار در ترکیب دو تیم یکی در خط حمله(لوکاکو برای اینتر) و کریس اسمالینگ(مدافع رم)، سوژه تیتر جنجالی "جمعه سیاه"، این نشریه چاپ رم شده است. هدف این نشریه البته کاملا مثبت بود ولی برداشت ها برعکس بوده است.

 

 

1457035

 

 

دو باشگاه میلان و رم این نشریه را تا پایان سال تحریم کردند و  بازیکنان خود را از مصاحبه با خبرنگاران کوریره دلو اسپورت منع کرده اند. در شبکه های اجتماعی نیز شاهد واکنش هایی بسیار منفی بودیم. کریس اسمالینگ و روملو لوکاکو نیز این تیتر را احمقانه توصیف کردند اما مسئولان کوریره دلو اسپورت نه تنها از اقدام خود عذرخواهی نکردند که امروز با انتشار بیانیه ای به دفاع از تیتر "جمعه سیاه" پرداختند:« به چه کسی نژادپرست می گویید؟ به نشریه ای که یک قرن است از برابری نژادها و آزادی دفاع کرده است؟»

 

 

1457032

 

 

ایوان زاتزاورنی سردبیر کوریره دلو اسپورت در صفحه اول شماره امروز نشریه نوشته است:« به چه کسی نژادپرست می گویید؟ با بدنام کردن نشریه ای که یک قرن است از برابری نژادها و آزادی دفاع کرده است، چه هدفی را دنبال می کنید؟ تیتر جمعه سیاه برای کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند درک کنند، یک تیتر معصومانه و معمولی در ستایش از شکوه و غنای تفاوت ها بود. اگر نمی توانید به درک این قضیه برسید، به این خاطر است که نمی توانید یا عامدانه قصد ندارید به فهم آن برسید. ما یک قرن است که به دفاع از برابری نژادها مشغولیم و به ارزش انسان ها در ورزش پرداخته ایم. این تیتر سمی برود برای کسانی که خود ذهن هایی مسموم دارند.»

 

 

1457034

 

 

کریس اسمالینگ ستاره انگلیسی رم این تیتر را تنش زا و نادرست می داند و ایجنت لوکاکو نیز در واکنش به آن گفته است:«واضح است که روملو از این اتفاق ناراضی است ولی او به اندازه کافی قوی است تا آن را مدیریت کند. این اتفاق شوک آور و از اساس غلط است و من به شخصه ناامید شدم و اصلا نمی توانم آن را باور کنم. ما در ایتالیا بارها در مورد نژادپرستی خوانده ایم و با چشم نیز دیده ایم. در سری آ ایتالیا نژادپرستی وجود دارد و کسی کتمانش نمی کند.»

 

 

1457033

 

 

لوکاکو نیز در این زمینه بیانیه ای منتشر کرد و نوشت:« با وجود اینکه تمرکز کامل من روی بازی با رم است، باید بگویم که این تیتر کوریره دلو اسپورت، احمقانه ترین تیتری است که در تمام دوران فوتبالم دیده ام. شما همچنان شعله های نژادپرستی و تبعیض را روشن نگاه می دارید و آن را گسترده تر می کنید در حالی که باید از زیبایی بازی بین دو تیم بزرگ که قرار است در سن سیرو برابر هم قرار بگیرند، می نوشتید.»

 

روملو لوکاکو چندی پیش در جریان بازی کالیاری و اینتر مورد شدیدترین توهین ها قرار گرفت و تا چند روز سوژه شماره یک خبرها بود. اتفاق اخیر شاید او را از حضور در فوتبال ایتالیا ناامیدتر از گذشته کرده باشد.

 

دیدگاه‌ها